April 26, 2003
Vet inte om ni är bekanta med honom men han har skrivit många krönikor under olika fotbollssammanhang. T ex skrev han en hel del under förra årets vm. Exempelvis tyckte han att han hittat en vinnare i ordet "Portugal't" (det var väl jävligt kul?) och spammade detta ordet ett antal gånger i en av hans avskyvärda krönikor. Han har nu skrivit en krönika om finalen igår. Läs och bedöm själv:
May 17, 2004
Delph1 wrote: Han är värdelös som krönikör. Han lyckas alltid göra helskumma liknelser:
Det var män mot pojkar, intelligens mot impotens.
... impotens mot intelligens? Jag visste inte det var motsatser, isf tänker jag vara ännu mer rädd om kulorna i framtiden.
//Andreas
fastnade också på det. personligen höll jag på att bli impotent när ajg var 7 år, långt innan man änns börjat tänka på tjejer o sex, men jag blev det inte vilket ajg är skitglad över idag för annars så skulle jag gå miste om mycket i livet. Fast om jag nu skulle blivit impotent, vad skulle de ha betytt? skulle jag ha varit mindre inteligent än andra män/pojkar då jag inte skulle kunna ha fått upp den? Jag tror inte det.
April 26, 2003
Visst, men också typisk Simon Bank-text, jag stör mig grymt på hans alster. Kul att inte bara jag tycker han skriver märkligt.
"Historiens märkligaste, mäktigaste final det var vad som hände."
Hatar verkligen såna här överdrifter, hatar hatar hatar. Visst är det jävligt subjektivt men jag få en känsla av att han drar en sån här varje gång han skriver om någon händelse. "Tidernas semifinal" "tidernas VM" "tidernas Snook-turne" "tidernas massurinering".
March 3, 2004
Delph1 wrote:
Det var män mot pojkar, intelligens mot impotens.
... impotens mot intelligens? Jag visste inte det var motsatser, isf tänker jag vara ännu mer rädd om kulorna i framtiden.
//Andreas
Det är ju bara en anspelning på att orden låter lika samtidigt som det ger en blid av Liverpools tafatthet mot Milans strategi.
pompougnac wrote:
Milan hade ett överlägset bollinnehav, trots att de ledde.
Jaha? Vad har det med saken att göra? :-k
Vanligtvis brukar ju det ledande laget backa hem och därmed överlåta mycket av innehavet till motståndarna.
Vitamin-C wrote: fastnade också på det. personligen höll jag på att bli impotent när ajg var 7 år, långt innan man änns börjat tänka på tjejer o sex, men jag blev det inte vilket ajg är skitglad över idag för annars så skulle jag gå miste om mycket i livet. Fast om jag nu skulle blivit impotent, vad skulle de ha betytt? skulle jag ha varit mindre inteligent än andra män/pojkar då jag inte skulle kunna ha fått upp den? Jag tror inte det.
Impotent betyder ju att man har en sexualdrift men inte kan få erektion. Du tänker inte på att bli steril?
Tro nu inte att jag är något större fan av Simon Bank men det känns som att ni hakar upp er lite på detaljer. Basha på om ni vill men bättre kan ni
November 27, 2003
Aelrik wrote: Tro nu inte att jag är något större fan av Simon Bank men det känns som att ni hakar upp er lite på detaljer. Basha på om ni vill men bättre kan ni
Ska man skriva en krönika är det just detaljerna som är det viktiga. Det ska väcka känslor, det ska roa, det ska underhålla, men definitivt inte irritera.
Som krönikör är han rätt kass mao.
//Andreas
1 Guest(s)