May 17, 2002
om du åker samma sträcka så tror jag det ska finnas någon form av tio-resorsrabattsystem, dvs åk tio gånger och få den elfte på köpet. Sedan finns ju alltid sj-silver och sj-guld (eller vad de nu heter), vad jag har för mig innebär fritt antal resor i 2:a klass och fritt antal resor i 1:a klass. Tror det brukar stå info om dyl på sista sidorna i Kupé-tidningen du hittar på SJ-tåg.
August 7, 2003
Årskort finns ju... http://www.sj.se/sj/jsp/polopo.....&l=sv , sjs söksystem suger kolskyfflarpung...
Guld, Silver eller Silver Plus
SJ Årskort finns i tre olika nivåer. De ger följande förmåner:
* Årskort Guld - Res obegränsat under ett år i valfri klass- eller komfortnivå på samtliga av SJs tåg. 70.000 SEK, inkl. moms.
* Årskort Silver Plus - Res obegränsat under ett år i valfri klassnivå samt i sovvagnskupé och liggvagnskupé på SJs tåg. 55.000 SEK, inkl. moms.
* Årskort Silver - Res obegränsat under ett år i 2 klass samt i sovvagnskupé och liggvagnskupé på SJs tåg. 35.000 SEK, inkl. moms.
August 27, 2003
Jag åker västerås-sthlm varje dag och betalar 3400kr/mån för obegränsat resande under 30-dar på den sträckan, det inklusive lokaltrafiken i Stockholm för vuxen.
Utan lokaltrafik i Stockholm går kortet på 2750kr och då kostar en enkelresa 109kr. Det är nog en ungefärlig riktpinne om vad det kan tänkas kosta med månadskort.
May 1, 2004
Tack för svaren, jag skulle nog behöva en Norrköping-Stockholm med liknande förutsättningar =) Tyvärr går inte priserna att hitta väldigt lätt. Har försökt att nå SJ vid olika tillfällen, tyvärr känns det inte aktuellt att vänta i 20 minuter på besked....får maila och hoppas på ett mer exakt svar!
Tack igen!
1 Guest(s)