October 28, 2002
nu har vänstern gått för långt.
tjejer ska ha självförsvar i skolan. det är "jämställdhet".
Att killar och tjejer inte ska få samma utbildning är det också jämnställdhet?!?!
Utan att ha några som helst siffror i huvet så chansar jag på att det är bra mycket vanligare att sjukhus runt om i landet får in misshandlade killar än misshandlade tjejer. Vilka är det då som borde få lära sig att försvara sig själva?? ( nu finns det väl ett mörker tal också om man tänker på hustru misshandel mm, där tjejer inte anmäler, men endå)
Det är ytterst få killar som skulle kunna slå en tjej.
Det är ytterst få tjejer som drar sig för att slå en kille.
Det är ytterst få killar som drar sig för att slå en kille.
Tjejer slåss inte med varann i den grad som killar gör heller.
så vartfan kommer logiken om att tjejer ska ha självförsvar in?!?!??!
det där jävla clown partiet borde förbjudas!!!
Den dag tjejerna kommer få självförsvar betalt och inplanerat i sina scheman kommer jag anmäla min skola för diskriminering.
för det är precis vad det är.
Jämställdhet är bra, feminism är sjukt.
January 30, 2002
Kan ju börja med att jag inte är vänsteranhängare direkt (så ni slipper komma med sådana argument)...
Men det kanske är som så att kvinnor i dagens samhälle inte känner sig trygga och då kan, t.ex., en kurs i självförsvar öka på trygghetskänslan.
...eller du kanske vill att kvinnor i dagens samhälle ska känna sig otrygga och kanske helst vara underordnad mannen?
Visst finns det feminister som kanske går lite långt ibland men grundtanken med feminsism antar jag (jag är ingen expert på feminism) är ett jämställt samhälle. SÅ varför inte låta tjejer lära sig lite självförsvar så de har en rimlig chans mot alla idioter som smyger omkring på nätterna?!
April 1, 2003
det e la bra att tjejerna lär sig självförsvar! men dock e det inte skolans uppgift att se till att dom gör det anser jag, sånt skall dom få lära sig på sin fritid..som alla andra får göra om dom vill lära sig nån kampsport eller dylikt.
sedan tycker jag att det är föräldrarnas ansvar att lära sina döttrar hur man skall hantera en kille! tycker inte man kan skylla på att "tjejer är det svagare köner", tjejer kan bli hur jävla starka som helst om dom vill och inte bara skriker "iiiiiiiiiiii" hela tiden!
det e vad jag tycker=)
January 30, 2003
Jag är _något_ trött på alla dessa "bara för tjejer" sakerna, MEN HALLÅ? Vi killar då? Vad ska vi göra, stå och slå på varandra tills tjejernas kurser är klara bara för att vi inte får vara med?
Att lära tjejerna självförsvar mot killar är inte lite fånigt, fem stycken av tjejerna i min klass har gått på en sådan kurs och det de fick lära sig var;
1. Ha alltid med dig mobiltelefonen.
2. Ha med dig hårspray (för att spraya "mannen" i ansiktet)
3. Nu kommer det roliga. När en våldtagningsman har fått ner en på rygg och sitter gränsle över honom ska tjejen knuffa bort "mannen" genom att göra kraftiga juckrörelser så han ska flyga över huvet på dem. Vi tog klassens starkaste (?) tjej och den lättaste killen för att testa detta.
Det såg mer ut som om de gjorde det än att hon försökte ta sig loss. 🙂
September 13, 2002
jan-e wrote: Kan ju börja med att jag inte är vänsteranhängare direkt (så ni slipper komma med sådana argument)...
Men det kanske är som så att kvinnor i dagens samhälle inte känner sig trygga och då kan, t.ex., en kurs i självförsvar öka på trygghetskänslan.
...eller du kanske vill att kvinnor i dagens samhälle ska känna sig otrygga och kanske helst vara underordnad mannen?
Visst finns det feminister som kanske går lite långt ibland men grundtanken med feminsism antar jag (jag är ingen expert på feminism) är ett jämställt samhälle. SÅ varför inte låta tjejer lära sig lite självförsvar så de har en rimlig chans mot alla idioter som smyger omkring på nätterna?!
du tror inte att det finns massa killar som känner sig otrygga på stan på natten med massa fulingäng som springer omkring å misshandlar å rånar folk? 🙄
lär alla självförsvar så kan vi springa å utöva självförsvar mot varandra
April 1, 2003
The Evil Bug wrote: Jag är _något_ trött på alla dessa "bara för tjejer" sakerna, MEN HALLÅ? Vi killar då? Vad ska vi göra, stå och slå på varandra tills tjejernas kurser är klara bara för att vi inte får vara med?
Att lära tjejerna självförsvar mot killar är inte lite fånigt, fem stycken av tjejerna i min klass har gått på en sådan kurs och det de fick lära sig var;
1. Ha alltid med dig mobiltelefonen.
2. Ha med dig hårspray (för att spraya "mannen" i ansiktet)
3. Nu kommer det roliga. När en våldtagningsman har fått ner en på rygg och sitter gränsle över honom ska tjejen knuffa bort "mannen" genom att göra kraftiga juckrörelser så han ska flyga över huvet på dem. Vi tog klassens starkaste (?) tjej och den lättaste killen för att testa detta.
Det såg mer ut som om de gjorde det än att hon försökte ta sig loss. 🙂
haha "ha med sig mobil" hur fan skall tjejen kunna ta upp sin mobil om gärningsmannen e i full färd att utföra brottet? hehe så stupid 😕
December 24, 2002
frågan är vart detta leder till i längden..
1. Alla tjejer kan självförsvar så när/om de slår varandra så blir det mer skador!
2. De killar som förgriper sig på tjejer gör det oftast pga ett behov. Därför tror jag inte att det går att stoppa dem. Om killarna som gör detta märker att tjejerna kan försvara sig så går väl de oxå o utbildar sig i nått?!? För det e ju inte så att deras behov bara försvinner helt plötsligt.
Sen har vi det där med att det e inte alla killar som känner sig säkra heller.Då får man utbilda sig på sin fritid, varför kan inte de tjejer som vill det gör det?
February 19, 2003
Självklart är det bra att tjejer som inte känner sig trygga ska lära sig sjävlförsvar om det får dem att känna sig tryggare.
men vad fan har det med skolan att göra?
Vill dom lära sig det så får dom väl betala för en kurs på fritiden!
Så skall det vara för alla, tjejer och killar.
Att ha självförsvar i skolan för alla tjejer är jävligt förnedrande för tjejerna då det ser ut som att dem helt enkelt är för inkompetenta för att gå en utbildning på egen hand.
Så nu får politikerna skärpa sig!
August 16, 2002
okej bara för att du sitter i #muf på qnet o sitter o läser på moderaternas hemsida varje dag så behöver du inte snacka skit om ett förslag som vänstern kommer med.. o dina argument e de dummaste som finns...
självklart så är självförsvaret för kvinnor så att de ska kunna försvara sig mot snuskgubbar o pedofiler, eftersom marknaden för killar på pedomarknaden inte är lika stor...
självförsvaret handlar nog inte i detta fall om att försvara sig mot typ 70 rassar med basebollträn o knivar, som många i denna tråden tror att det handlar om.
September 5, 2001
feminism har fanimej gått för långt, visst samma arbete= lika löner men det fattar ju vilken tomse uteliggare som helst, samma jobb sama lön är väll inte så svårt att fatta. Men varför skall det vara jämnställt på alla saker som dom tycker är bra? (är ingen moderat me nabsolut ingen vänsterpartist) om dom vill ha jämnstäldhet varför inte tvinga dom att göra lumpen? de tär ju nästan där man borde börja, efter dom har blivit tvingade att göra lumpen så kan dom ju fortsätta, men jag lovar att över 80% av alla tjejer INTE VILL göra lumpen å då fattar jag int eva alla gnäller över.
sen att välja en kvinna före en man på tex en chefs post även om mannen har bättre betyg utbildning etc är ju iditoiskt (är lika idiotiskt att göra tvärt om bara för att en kvinna troligtvis kommer att bli med barn om hon inte rean har det å måste va ledig), hela disskusionen är så jädra menlös
2 Guest(s)