Självkostnadskalkylering|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Självkostnadskalkylering
Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 23, 2005 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller på med ett arbete om självkostnadskalkylering och har kört fast lite. Behöver därför lite mer information om ämnet. Ska vara ett ganska stort arbete (ca 20s) så det är ganska omfattande. Har googlat en massa så länka absolut inte till sidor ni får upp på där. Särskilt om ni inte har en susning om vad självkostnadskalkylering är. Gärna tips på bra böcker om någon här har läst ekonomi tidigare.

Förlitar mig till NH´s expertis... 🙄

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
981969
November 23, 2005 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du inga böcker i Finansiering / Kalkylering?

Har annars några överblivna från studierna som jag kan sälja till dig :D.

Vad är problemet? Göra en självkostnadskalkyl? Ska du skriva om dess historia och vem som kom på metoden eller vad?

Arny
Member
Medlem
982182
November 23, 2005 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en bok som heter FEK 100 och har sökt lite efter vilka böcker som finns på Chalmers bibliotek men inte hittat nått intressant. Ska göra ytterligare en koll fast det som står böckerna är jäkligt lika.

Uppgiften går ut på att förklara vad självkostnadskalkylering innebär, hur man tillämpar det, vem som gör det, för/nackdelar osv. Kan säkert blanda in historia men anser inte att det är intressant och har ingenting med kursen i övrigt att göra.

För vilka pengar ska jag betala dom böckerna med? Hur ska jag då kunna dricka öl? Det absolut viktigaste i studentlivet. Men du får gärna berätta vad böckerna heter så kan jag kanske låna dom på biblioteket...

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
982188
November 24, 2005 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Sök på böcker om produktkalkylering så hittar du självkostnadskalkylering säkerligen.

Orkar inte skriva och förklara här, eftersom det är mycket att förklara, men jag hittade en sida som är bra att utgå ifrån (som du säkert kanske redan googlat in på): http://www.expowera.com/mentor.....adskal.htm

Arny
Member
Medlem
982501
November 24, 2005 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Har varit inne på expowera och hittat mycket bra information. Ska ta och se om jag hittar några bra böcker om produktkalkylering på biblioteket.

Fler tips är välkomna

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 353
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL