November 5, 2001
Håller på med ett arbete om självkostnadskalkylering och har kört fast lite. Behöver därför lite mer information om ämnet. Ska vara ett ganska stort arbete (ca 20s) så det är ganska omfattande. Har googlat en massa så länka absolut inte till sidor ni får upp på där. Särskilt om ni inte har en susning om vad självkostnadskalkylering är. Gärna tips på bra böcker om någon här har läst ekonomi tidigare.
Förlitar mig till NH´s expertis... 🙄
November 5, 2001
Har en bok som heter FEK 100 och har sökt lite efter vilka böcker som finns på Chalmers bibliotek men inte hittat nått intressant. Ska göra ytterligare en koll fast det som står böckerna är jäkligt lika.
Uppgiften går ut på att förklara vad självkostnadskalkylering innebär, hur man tillämpar det, vem som gör det, för/nackdelar osv. Kan säkert blanda in historia men anser inte att det är intressant och har ingenting med kursen i övrigt att göra.
För vilka pengar ska jag betala dom böckerna med? Hur ska jag då kunna dricka öl? Det absolut viktigaste i studentlivet. Men du får gärna berätta vad böckerna heter så kan jag kanske låna dom på biblioteket...
May 1, 2005
Sök på böcker om produktkalkylering så hittar du självkostnadskalkylering säkerligen.
Orkar inte skriva och förklara här, eftersom det är mycket att förklara, men jag hittade en sida som är bra att utgå ifrån (som du säkert kanske redan googlat in på): http://www.expowera.com/mentor.....adskal.htm
2 Guest(s)