SJU DAGAR UTAN MIN FRU|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
SJU DAGAR UTAN MIN FRU
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 14, 2005 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

SJU DAGAR UTAN MIN FRU

MÅNDAG
Nu Àr jag ensam i huset. Min fru kommer vara borta den följande veckan. Det Àr nÄgot jÀttebra för mig. Jag kÀnner at hunden och jag kommer ha det jÀttekul. Jag har preparerat ett strikt aktivitetsprogram, och jag vet exakt nÀr jag ska gÄ upp, hur lÄng tid jag ska duscha och tvÀtta hÄret, och hur lÄng tid det kommer ta att Àta frukost. Jag har ocksÄ rÀknat ut hur lÄng tid det kommer att ta att diska, stÀda, gÄ ut och gÄ med hunden, handla och laga mat. Det kÀnns bra att veta att det kommer att finnas mycket tid kvar för att göra annat. Jag vet inte varför kvinnor sÀger att det Àr sÄ svÄrt att göra allt i huset, nÀr det faktisk Àr sÄ lite man mÄste göra pÄ sÄ kort tid.
MAN SKA BARA KUNNA ORGANISERA SIG.
Vid middag Ät jag en rejÀl kotlett och gav hunden en annan. La en fin duk pÄ bordet, ett ljus och blommor sÄ det ser fint ut. Hunden har Àtit paté och kyckling som mellanmÄl, och ocksÄ som middag, tillsammans med nÄgra goda grönsaker. Som efterrÀtt fick han kakor. Jag drack liten vin och rökte nÄgra cigaretter. Har inte kÀnt mig sÄ bra pÄ lÀnge.

TISDAG
JAG MÅSTE kolla mitt program, tror att det behöver nĂ„gra smĂ„ Ă€ndringar. Jag har förklarat till hunden att inte alla dagar Ă€r ”fiesta”, och att han inte kan förvĂ€nta sig mellanmĂ„l varje dag, och inte heller att jag ger honom mat i 3 skĂ„lar, eftersom jag dĂ„ skulle behöva diska mycket mera. Vid frukosten har jag mĂ€rkt att den hemmagjorda apelsinjuicen har ett problem: man mĂ„ste tvĂ€ttam pressaren varje gĂ„ng man vill ha. Ett sĂ€tt Ă€r att preparera juicen för 2 dagar; sĂ„ blir det bara hĂ€lften sĂ„ mycket jobb. Jag har ocksĂ„ mĂ€rkt att man kan laga korvarna tillsammans med soppan, sĂ„ att man bara mĂ„ste diska en kastrull. Definitivt, tĂ€nker jag inte damsuga varje dag, som min fru ville; varje tredje dag Ă€r nĂ€stan samma sak. Man kan lika gĂ€rna anvĂ€nda tofflor och rengöra hundens tassar. Annars, mĂ„r jag helt underbart.

ONSDAG
Jag börjar tro att de hÀr hus grejorna tar lÀngre tid Àn jag trodde. Jag mÄste tÀnka om min strategi. Första steg: jag har bestÀllt lite snabbmat; sÄ behöver jag inte förlora tid genom att laga mat. BÀdda sÀngen Àr ett annat problem: först gÄ upp, sen slÀppa in lite luft i rummet och sen skaka tÀcke och kuddar. Vad jobbigt! Kanske Àr bÀttre att bara bÀdda varje 3 dagar, jag ObÀddar den ju varje kvÀll ÀndÄ. Det Àr en meningslös grej. Jag gör nu ingen speciell mat till hunden. Jag har till och med köpt hundmat i burk. Han sÄg ut som om han ville spy men det skulle inte göra nÄgon skillnad. Om jag mÄste Àta snabbmat ... Kan han ocksÄ. UpptÀckt : det Àr dumt att anvÀnda nya tallrikar för varje mÄl. Diska mer Àr sÄ jobbigt. Hunden kan ocksÄ Àta i en enda skÄl, han Àr ju ett djur!

TORSDAG
Aldrig mer hemmagjord apelsinjuice. Hur kan frukt smutsa ner sÄ mycket? FrÄn och med idag ska jag bara köpa fÀrdig Àppeljuice. UpptÀckt : Jag har kommit pÄ att om jag inte rör mig nÀr jag sover kan jag sova utan att behöva bÀdda nÀsta dag. Min rygg gör ont, men med ett varmt bad gÄr det nog bort. Jag har slutat raka mig, det bara slösar pÄ tid, och ingen kan ju se mig, bara hunden.
Viktig: Har upptÀckt att jag inte behöver dammsuga mer Àn en gÄng i veckan. Korv till lunch och middag.

FREDAG
Aldrig mer juice! Flaskor vÀger för mycket. UpptÀckt : Korvar Àr gott till frukost, men till middag Àr det Àckligt. Korv mer Àn 2 dagar Àr lika med mÄ illa. Nu har jag köpt torrfoder till hunden. Sumtsar inte ner. Jag har mÀrkt att man kan Àta soppan frÄn kastrullen. Smakar likadant och man behöver ingen tallrik! Viktigt : Ska inte anvÀnda burkmat mera, burkarna smutsar ner.

LÖRDAG
TÀnker inte byta klÀder nÀr jag lÀgger mig, jag ska ju ÀndÄ anvÀnda samma nÀsta morgon! Jag har ocksÄ slutat anvÀnda tÀcke, eftersom jag inte behöver bÀdda dÄ. Hunden smutasde ner golvet med en kaka och dÄ slog jag till honom. Han tror kanske att jag Àr hans slav? Kul, kÀnns som om min fru sÀger det till mig ibland. Frukost kommer vara nÄgonting man inte behöver öppna, skÀra, skala, laga eller blanda. Plan : Laga maten direkt frÄn pÄsen ovanpÄ spisen, hoppas det funkar. Mina tÀnder gör ont, kanske för att jag inte har Àtit frukt? Min fru ringde och frÄgade om jag har stÀdat golvet och fönsterna, jag skrattade och sa att jag inte hade tid för sÄnt. Toaletten Àr trasig, men jag bryr mig inte för jag har slutat duscha mig. Viktigt : Hunden och jag Àter samtidigt ur kylen, vi mÄste göra det snabbt sÄ att den inte stÄr öppen för lÀnge.

SÖNDAG
Hunden och jag lÄg lÀnge i sÀngen och tittade pÄ ett program med en massa bakelser. Klockan tvÄ var vi jÀtte suktade. Vi Àr svaga och pÄ dÄligt humör. Den hÀr morgonen Ät jag lite ur hundens matskÄl. Ingen av oss gillade det. Idag mÄste jag diska, stÀda, bÀdda, gÄ ut med hunden, handla, damsuga och vÀdra, Jag orkar inte. Hunden viftar inte pÄ svansen lÀngre. Utan ork gick vi ut för att leta efter en restaurang. Vi hittade en och stannade dÀr 2 timmar. Efter det hittade vi et Hotel. Det var fint, stÀdat och hemtrevligt. Jag har hittat ett sÀtt att hÄlla huset rent. Jag tror inte att min fru kommit pÄ det nÄgon gÄng.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
920759
July 14, 2005 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

KĂ€nner igen sig en hel del. Sen jag flyttade hemifrĂ„n för 5 Ă„r sedan har det stadigt gĂ„tt utför inte riktigt lika snabbt. Är nĂ„gonstans mellan torsdag och fredag tror jag. Ska försöka bĂ€ttra mig nu nĂ€r jag flyttar.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
920775
July 14, 2005 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha, nÀstan lite som att se alla generationer av apan bli mÀnniska fast mÀnniska bli nÄgot helt annat... :-k

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
920780
July 14, 2005 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Ligger nĂ„got i det dĂ€r 🙂

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
920872
July 15, 2005 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

Haha tack för lite rolig förmiddagslĂ€sning 😀
SjÀlv Àr man nog lite lika nu efter man precis flyttat hemifrÄn..
Varje dag försöker man hitta pÄ saker som gör allting
lÀttare för en liksom^^

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
921167
July 15, 2005 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Ta det lungt med hunden obelix 😉

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
921203
July 15, 2005 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, lite taskig sits dÀr.
SjÀlv sÄ ska man flytta hemifrÄn snart, dock ensam sÄ jag mÄste göra allt sjÀlv.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal nÀr man slutar att leka"

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
921205
July 15, 2005 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

*blitz* wrote: Hehe, lite taskig sits dÀr.
SjÀlv sÄ ska man flytta hemifrÄn snart, dock ensam sÄ jag mÄste göra allt sjÀlv.

vadÄ, brukar man flytta hemifrÄn tillsammans med nÄgon?

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
921211
July 15, 2005 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=*blitz*]Hehe, lite taskig sits dÀr.

Menade inte riktigt sÄ, men mitt ex ville flytta ihop med mig nÀr skulle börja o plugga och sÄ, men det ville inte jag för jag vill kunna ta hand om mig sjÀlv. För annars tror jag att det blir lÀtt sÄ att man delar upp sysslorna och sÄ hÄller man det sÄ, skulle man dÄ bli ensam sÄ blir det ju skit jobbigt att lÀra sig allt det den andre alltid har gjort.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal nÀr man slutar att leka"

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
921217
July 15, 2005 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

*blitz* wrote: [quote=Nomic][quote=*blitz*]Hehe, lite taskig sits dÀr.

Menade inte riktigt sÄ, men mitt ex ville flytta ihop med mig nÀr skulle börja o plugga och sÄ, men det ville inte jag för jag vill kunna ta hand om mig sjÀlv. För annars tror jag att det blir lÀtt sÄ att man delar upp sysslorna och sÄ hÄller man det sÄ, skulle man dÄ bli ensam sÄ blir det ju skit jobbigt att lÀra sig allt det den andre alltid har gjort.

Ok... jag har en alternativ lösning...

Plastbestick, plastmuggar, plasttallrikar, pan pizza, nudlar,

StÀda kan man skippa... de Àr onödigt, bara vid speciella tillfÀllen dÄrÄ...

tvĂ€tta... okej, de kan man inte komma undan...joho!, de kan man... Mamma! <3 😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
921219
July 15, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Och pĂ„ den Ă„ttonde dagen utan fru sĂ„ springer mannen och hunden och köper en diskmaskin och en massa andra hushĂ„llsmaskiner. 🙂

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
921220
July 15, 2005 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Och pĂ„ den Ă„ttonde dagen utan fru sĂ„ springer mannen och hunden och köper en diskmaskin och en massa andra hushĂ„llsmaskiner. 🙂

Eller skaffa en filippinsk stand-in fru för 5 kronor i timmen :bgrin:

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
921223
July 15, 2005 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=skiroy]Och pĂ„ den Ă„ttonde dagen utan fru sĂ„ springer mannen och hunden och köper en diskmaskin och en massa andra hushĂ„llsmaskiner. 🙂

LĂ€r bli ett helvete om frun kommer lite överasskande tidigt. 🙂

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
921229
July 15, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Nomic][quote=skiroy]Och pĂ„ den Ă„ttonde dagen utan fru sĂ„ springer mannen och hunden och köper en diskmaskin och en massa andra hushĂ„llsmaskiner. 🙂

LĂ€r bli ett h*****e om frun kommer lite överasskande tidigt. 🙂

haha :bgrin:

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
921337
July 16, 2005 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

Varför inte förenkla Ă€nnu mer och Ă€ta hundmat direkt frĂ„n burken tillsammans med hunden? 🙄

kakashi
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
921389
July 16, 2005 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Haha, tusan vilken underbar lÀsning laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 188
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL