Sjuk datordröm inatt|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sjuk datordröm inatt
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 4, 2004 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade en sjuk dröm inatt. Jag drömde att en datorbutik (som jag i drömmen tyckte var välkänd, men som efteråt inte existerar) hade en icke utannonserad utförsäljning av datorprylar. Man fick välja 5 valfria komponenter och endast betala 125:-/st för dem. Man skulle vid beställning uppge produktID på de 5 komponenter man lagt till i kundvagnen, för att visa vilka man skulle få betala starkt rabbaterat pris på. Tyvärr fanns det inget stort lager, det fanns typ bara ett ex av varje produkt.
Observera att erbjudandet gällde ALLA produkter oavsett pris, en skruv hade kostat 125:- om jag valde en sån.
Problemet var att jag i drömmen fick total beslutsångest, och fick panik medan jag såg för varje refresh av sidan hur alla dyra komponenter försvann ur lager (dvs att andra bokade dem)... :cy:

Sen var sidan extremt svårnavigerad och tokigt ologisk, så det var skitsvårt att ta reda på om alla komponenter som behövdes för ett t.ex. dual-Opteron-system fanns kvar (t.ex. registrerat minne osv). När jag väl kontrollerat att allt jag ville ha fanns i lager försvann minnet jag ville, och jag fick börja om..
Jag gick då över till ett P4-EE-system, men då visade sig att prollen var begagnad och defekt (det stod så i prod-beskrivningen)..
Efter att ha svurit över de misslyckade inköpen började jag kolla på grafikkort, men det fanns bara sugiga kvar...
Och helt plötsligt fanns det vara skitsaker kvar... 486:or och gamla musmattor och fläktar.... Så det blev ingenting alls av det :arg:
Hade gråten i halsen när jag vaknade cry

finnefindo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 386
612295
May 4, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHA låter som om datorn har blitt lite för mkt av ditt liv 😛

skojja bara 😀

Men men kontiga datordrömmar har vi nog alla någon gång vi som hänger på NH 😉

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
612300
May 4, 2004 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, datorn är för stor del av mitt liv =)
Skall jobba på det nu i sommar när jag skall flytta och inte längre har fast internetuppkoppling.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
612301
May 4, 2004 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite mycket datorer på sistone? 😉

Drömmar är konstiga, jag förstår mig inte på dem. Jag har drömt liknande scenarion, typ ta-vad-du-vill-rea till ett värde av 100000 eller liknande, där andra alltid hinner före och man står tomhänt i slutet.

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
612346
May 4, 2004 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltid så, i drömmar kan alltting verka verkligt.
Även fast det kan vara helt otroligt.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
612379
May 4, 2004 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har nog aldrig drömt om datorer.
Trevligare att drömma om annat, men det värsta är att man alltid vaknar när nåt kul händer... Ja, ni vet nog vad jag menar...;)

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
612388
May 4, 2004 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

haha låter sjukt ;P

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
612392
May 4, 2004 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag drömde en gång om att jag böjde sönder en pinne så att den lossnade på en P4 3.4EE 🙁
Det var läskigt.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
612400
May 4, 2004 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja du, inte lite mycket datorer i ditt liv? ;). Drömmar brukar ju inte vara direkt "realistiska" men väl i drömmen så tycker man det är normal med pentium 8: or och flygande elefanter.

Jag brukar jämt drömma något roligt eller liknande, har VÄLDIGT sällan mardrömmar.
Bästa drömmarna är ju när man drömmer om jätte fina flickor och resten vill jag inte beskriva i detalj ;).

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
612424
May 4, 2004 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: har VÄLDIGT sällan mardrömmar.

mardrömmar är roliga.
synd att de inte kommer oftare.

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
612631
May 4, 2004 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag värderar nästan en juste sexdröm lika mycket som ett äkta minne. Kanske för att jag inte kommer ihåg mina drömmar ofta alls, kanske 1 gång i månaden, så det känns väldigt speciellt när man lyckats drömma ihop något bra. Alltså, råkar jag ha sex med en het tjej, som finns på riktigt, i en dröm så känns det som man varit med om det, och kan alltså gå och dagdrömma om det och känna sig hur nöjd som helst.
I andra drömmar så brukar det bara spåra ur och bli helt overkligt så man fattar att det är en dröm medans man drömmer. Fast å andra sidan så är det ganska skönt att ligga och vara medveten om att man ligger i sin säng och börjar flyga omkring i stan.. Det är en dröm jag aldrig glömmer, väldigt detaljerat och trovärdigt.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
612633
May 4, 2004 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: Ja, ni vet nog vad jag menar...;)

Jepp, det är då din morsa kommer in på morgonen och undrar varför ditt täcke är stelt fläckvis :bgrin:

Fräck dröm 🙂

Inte ofta jag kommer ihåg mina drömmar, men i somras drömde jag flera gånger att jag hade sex med en skithet tjej i diverse ställningar man inte såg ansiktet, så efteråt vänder hon sig om och är en EXAKT kopia av mina gamla tyskalärare...

Fan, kärringen hade så mycket gäddhäng att man trodde hon skulle lyfta och flyga iväg när hon skrev på tavlan :cy:

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
612754
May 4, 2004 - 11:27 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: Inte ofta jag kommer ihåg mina drömmar, men i somras drömde jag flera gånger att jag hade sex med en skithet tjej i diverse ställningar man inte såg ansiktet, så efteråt vänder hon sig om och är en EXAKT kopia av mina gamla tyskalärare...

Fan, kärringen hade så mycket gäddhäng att man trodde hon skulle lyfta och flyga iväg när hon skrev på tavlan :cy:

ROFLOL! du vet att man brukar drömma om saker man fantiserar om i verkligenheten va :D? hahaha, en sleten gamal tyskalärrarinna, det trodde jag faen inte om ngn här på forumet 😛

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
612756
May 4, 2004 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Sist jag drömde en otrevlig dröm så handlade det om att jag kuggade på teori provet, som jag även gjorde dagen därpå 😛

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
612807
May 5, 2004 - 6:08 am
sp_Permalink sp_Print

NH|SiBBoR wrote: [quote=MrWeizel]Inte ofta jag kommer ihåg mina drömmar, men i somras drömde jag flera gånger att jag hade sex med en skithet tjej i diverse ställningar man inte såg ansiktet, så efteråt vänder hon sig om och är en EXAKT kopia av mina gamla tyskalärare...

ROFLOL! du vet att man brukar drömma om saker man fantiserar om i verkligenheten va :D? hahaha, en sleten gamal tyskalärrarinna, det trodde jag faen inte om ngn här på forumet 😛

Givetvis. Jag är även lite homofobiskt, vilket betyder att jag egentligen är bög. För alla vet ju att de är de som har mest emot bögar som eg är fikon.

Jag brukar även sysselsätta mig med att bråka med Rutger här på forumet och över ICQ, och det är ju ett känt faktum att kärlek börjar med bråk...

Nädu lille SiBBoR, bättre än så kan du 😉

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
612833
May 5, 2004 - 7:26 am
sp_Permalink sp_Print

Naaaw, vad synd om dig. 😉 😀

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
612867
May 5, 2004 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

Visst har man drömt om datorer.
Har ett antal gånger fått obegränsat med pengar i drömmar och byggt ihop en enorm superdator elller nåt sånt.

För att inte tala om alla gånger man har köpt någon kul bil i sina drömmar eller byggt om en bil, har t.o.m drömt om att bygga ett hus som var utöver det vanliga.

Å ljudanläggningar, å brudar, å hjälteinstatser o.s.v.

Har drömt massor med skumma drömmar, dock aldrig någon om min gamla tyskalärare 😕 men visst har det funnits andra lärare 🙂

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
612989
May 5, 2004 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Drömmar är mycket roliga, speciellt när man vet att man är i en dröm. har hänt bara ett få gånger. Jag drömmde att jag var ute på min gård, och å¨något sätt så visste jag att jag drömmde, så jag täntke typ "Ja, jag drömmer ju. Kan jag leka lite då jag inte kan dö eller göra illa mig." Så jag hoppad över bilar (matrix moves mm ;)), och flög lite. Var skit kul =).

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
613003
May 5, 2004 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: Drömmar är mycket roliga, speciellt när man vet att man är i en dröm. har hänt bara ett få gånger. Jag drömmde att jag var ute på min gård, och å¨något sätt så visste jag att jag drömmde, så jag täntke typ "Ja, jag drömmer ju. Kan jag leka lite då jag inte kan dö eller göra illa mig." Så jag hoppad över bilar (matrix moves mm ;)), och flög lite. Var skit kul =).

ja, sånt brukar faktisk hända mig också...
men de goaste drömmarna jag har haft är nog jag hoppar/trillar ner för ett stup... känner verkligen hur det pirrar i magen...

men det brukar hända ganska ofta att jag fattar att jag drömmer... iaf de gångerna jag har kommit ihåg

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
613055
May 5, 2004 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: Drömmar är mycket roliga, speciellt när man vet att man är i en dröm. har hänt bara ett få gånger. Jag drömmde att jag var ute på min gård, och å¨något sätt så visste jag att jag drömmde, så jag täntke typ "Ja, jag drömmer ju. Kan jag leka lite då jag inte kan dö eller göra illa mig." Så jag hoppad över bilar (matrix moves mm ;)), och flög lite. Var skit kul =).

Ja, det är verkligen som slutsenen i Matrix. Jaha.. kan jag göra såhär? Swisch swosch, tjoff, kablam, poff, knak, fluff.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 315
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL