Sjuk somfan, bota mig !|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sjuk somfan, bota mig !
Snap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 334
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 12, 2004 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.
För övrigt så festade jag ganska redigt igår, men jag var då redan sjuk. Nu har jag typ en blandning av bakfylla och Sjuk somfan.. Nån som har lite tips mot halsproblem ? har inte tillgång till host medicin etc..

Tog nyss en liten grogg men de verkade inte hjälpa så mkt

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
643595
June 12, 2004 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Snap wrote: Tog nyss en liten grogg men de verkade inte hjälpa så mkt

Där har vi problemet, har fanken inte funnit på en åkomma som inte ett par rejäla stänkare kunnat styra upp.

Ju brunare och starkare desto bätre 🙂

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
643604
June 12, 2004 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har starka aningar om att en viss moderator sitter och sippar på något mkt starkt just nu. 😀

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
643613
June 12, 2004 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Koka ihop saltvatten och gurgla när det har svalnat...

Annars är väl honung nåt som rekomenderas vid halsont, lika så glass...

Snap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 334
643614
June 12, 2004 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tror jag har feber oxå,, 38 grader prick,, är det mkt ? men man har väll högre feber på kvällstid om jag inte missminner mig ...

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
643622
June 12, 2004 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Snap wrote: Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.
För övrigt så festade jag ganska redigt igår, men jag var då redan sjuk. Nu har jag typ en blandning av bakfylla och Sjuk somfan.. Nån som har lite tips mot halsproblem ? har inte tillgång till host medicin etc..

Ta en stadig whisky med socker + två treo och lägg dig i badkaret med hett vatten. Detta om du absolut måste vara frisk i morgon. Annars ligg bara och vila ut dig, drick varmt te, ät kall glass, slösurfa med dator som du släpat till sidan av sängen...

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
643627
June 12, 2004 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Slämhinnorna kanske har blivit irriterade, halsfluss på G kanske.
För att få rent halsen så kan du gurgla med saltvatten eller sprit.
Om du ska förbi stockholm så kan du få lite voltaren som är fint för att dämpa inflammationer, lindrar smärta och sänker feber.

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
643632
June 12, 2004 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitt inte vid datorn för det första. [-X
Lägg dig i sängen och läs lite.
Koka en kanna örttté och vila lite.
Ta gärna i mycket med honung i ditt té också.

Du blir nog kry snart ska du se om du följer mina råd. 🙂

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
643640
June 12, 2004 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker du ska köra på herrputtes killer inlägg

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
643760
June 13, 2004 - 1:27 am
sp_Permalink sp_Print

HerrPutte wrote: [quote=Snap]Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.

Ta en stadig whisky med socker + två treo och lägg dig i badkaret med hett vatten. Detta om du absolut måste vara frisk i morgon. Annars ligg bara och vila ut dig, drick varmt te, ät kall glass, slösurfa med dator som du släpat till sidan av sängen...

Alkohol+värktabletter? :cy:

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
643781
June 13, 2004 - 6:48 am
sp_Permalink sp_Print

Guufi wrote: [quote=HerrPutte][quote=Snap]Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.

mm alkohol o värktabletter är verkligen inte bra... hellre alkohol och nå benzodiazepiner... inte

obelix
Member
Medlem
643786
June 13, 2004 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

Snap wrote: jag tror jag har feber oxå,, 38 grader prick,, är det mkt ? men man har väll högre feber på kvällstid om jag inte missminner mig ...

Det räknas som normal temp...

Har själv 38 som normal temp...

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
643791
June 13, 2004 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Guufi][quote=HerrPutte][quote=Snap]Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.

mm alkohol o värktabletter är verkligen inte bra... hellre alkohol och nå benzodiazepiner... inte

Det är ju det jag säger, om man absolut måste vara frisk nästa dag kan man göra såhär, givetsvis är det inte bra men sjukdommen rinner av en. alkohol för att vidga ådrorna (med det varma badet) socker för att det ska gå ut fortare i blodet, värktabletter för att bekämpa infektioner och smärta.

Tro mig, sånt funkar, en läkare skakar på huvudet men han/hon förstår varför det är dom ingredienserna.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
643794
June 13, 2004 - 7:59 am
sp_Permalink sp_Print

Sova hjälper mot allt ...... ta en tupplur ;P

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
643864
June 13, 2004 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Snap]jag tror jag har feber oxå,, 38 grader prick,, är det mkt ? men man har väll högre feber på kvällstid om jag inte missminner mig ...

Det är inte mycket men mer än normalt för mig så verkar allt över 37 som feber känns så.

obelix
Member
Medlem
643869
June 13, 2004 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

HerrPutte wrote: [quote=keffing][quote=Guufi][quote=HerrPutte][quote=Snap]Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.

Det är ju det jag säger, om man absolut måste vara frisk nästa dag kan man göra såhär, givetsvis är det inte bra men sjukdommen rinner av en. alkohol för att vidga ådrorna (med det varma badet) socker för att det ska gå ut fortare i blodet, värktabletter för att bekämpa infektioner och smärta.

Tro mig, sånt funkar, en läkare skakar på huvudet men han/hon förstår varför det är dom ingredienserna.

Om man blandar värktabletter och alkohol är risken för andningsuppehåll stor...

obelix
Member
Medlem
643871
June 13, 2004 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=obelix][quote=Snap]jag tror jag har feber oxå,, 38 grader prick,, är det mkt ? men man har väll högre feber på kvällstid om jag inte missminner mig ...

Det är inte mycket men mer än normalt för mig så verkar allt över 37 som feber känns så.

Det är olika för olika personer...

Tex min syster är helt däckad när hon har 38,5, medans jag däckar vid 40-41...

Iom att jag har en högre kroppstem än de flesta så "tål" jag mer, men nackdelen är att det sliter mer på kroppen...

Fast det kan bli tvärt om för en del, dvs har man en normalt hög temp så krävs det inte mycket för att man ska däcka...

Men det är som sagt individuellt...

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
643912
June 13, 2004 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Ta en rejäl grogg, gärna med mjölk i. Sen streamar du lite "filmer med en artistisk erotisk visning av kvinnor" och sen ska du se att det går över.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
643997
June 13, 2004 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Om man blandar värktabletter och alkohol är risken för andningsuppehåll stor...

O om man inte borstar tänderna bosätter sig tandtrollen i munnen.

obelix
Member
Medlem
644015
June 13, 2004 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=obelix]Om man blandar värktabletter och alkohol är risken för andningsuppehåll stor...

O om man inte borstar tänderna bosätter sig tandtrollen i munnen.

Ledsen att behöva säga det, men din mamma har ljugit för dig Pim...
det finns inga tandtroll i munnen... wink

Men däremot är det möjligt att få andninsuppehåll om man blandar tabletter med alkohol, dvs man slutar att andas...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 177
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL