July 29, 2003
Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.
För övrigt så festade jag ganska redigt igår, men jag var då redan sjuk. Nu har jag typ en blandning av bakfylla och Sjuk somfan.. Nån som har lite tips mot halsproblem ? har inte tillgång till host medicin etc..
Tog nyss en liten grogg men de verkade inte hjälpa så mkt
December 15, 2003
Snap wrote: Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.
För övrigt så festade jag ganska redigt igår, men jag var då redan sjuk. Nu har jag typ en blandning av bakfylla och Sjuk somfan.. Nån som har lite tips mot halsproblem ? har inte tillgång till host medicin etc..Tog nyss en liten grogg men de verkade inte hjälpa så mkt
Ta en stadig whisky med socker + två treo och lägg dig i badkaret med hett vatten. Detta om du absolut måste vara frisk i morgon. Annars ligg bara och vila ut dig, drick varmt te, ät kall glass, slösurfa med dator som du släpat till sidan av sängen...
January 20, 2003
HerrPutte wrote: [quote=Snap]Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.
För övrigt så festade jag ganska redigt igår, men jag var då redan sjuk. Nu har jag typ en blandning av bakfylla och Sjuk somfan.. Nån som har lite tips mot halsproblem ? har inte tillgång till host medicin etc..Tog nyss en liten grogg men de verkade inte hjälpa så mkt
Ta en stadig whisky med socker + två treo och lägg dig i badkaret med hett vatten. Detta om du absolut måste vara frisk i morgon. Annars ligg bara och vila ut dig, drick varmt te, ät kall glass, slösurfa med dator som du släpat till sidan av sängen...
Alkohol+värktabletter? :cy:
August 16, 2002
Guufi wrote: [quote=HerrPutte][quote=Snap]Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.
mm alkohol o värktabletter är verkligen inte bra... hellre alkohol och nå benzodiazepiner... inte
December 15, 2003
keffing wrote: [quote=Guufi][quote=HerrPutte][quote=Snap]Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.
mm alkohol o värktabletter är verkligen inte bra... hellre alkohol och nå benzodiazepiner... inte
Det är ju det jag säger, om man absolut måste vara frisk nästa dag kan man göra såhär, givetsvis är det inte bra men sjukdommen rinner av en. alkohol för att vidga ådrorna (med det varma badet) socker för att det ska gå ut fortare i blodet, värktabletter för att bekämpa infektioner och smärta.
Tro mig, sånt funkar, en läkare skakar på huvudet men han/hon förstår varför det är dom ingredienserna.
February 16, 2004
obelix wrote: [quote=Snap]jag tror jag har feber oxå,, 38 grader prick,, är det mkt ? men man har väll högre feber på kvällstid om jag inte missminner mig ...
Det räknas som normal temp...
Har själv 38 som normal temp...
Det är inte mycket men mer än normalt för mig så verkar allt över 37 som feber känns så.
January 12, 2004
HerrPutte wrote: [quote=keffing][quote=Guufi][quote=HerrPutte][quote=Snap]Sitter här och hostar som fan. Ont i halsen kan knappt prata.
Det är ju det jag säger, om man absolut måste vara frisk nästa dag kan man göra såhär, givetsvis är det inte bra men sjukdommen rinner av en. alkohol för att vidga ådrorna (med det varma badet) socker för att det ska gå ut fortare i blodet, värktabletter för att bekämpa infektioner och smärta.
Tro mig, sånt funkar, en läkare skakar på huvudet men han/hon förstår varför det är dom ingredienserna.
Om man blandar värktabletter och alkohol är risken för andningsuppehåll stor...
January 12, 2004
Pojo wrote: [quote=obelix][quote=Snap]jag tror jag har feber oxå,, 38 grader prick,, är det mkt ? men man har väll högre feber på kvällstid om jag inte missminner mig ...
Det räknas som normal temp...
Har själv 38 som normal temp...
Det är inte mycket men mer än normalt för mig så verkar allt över 37 som feber känns så.
Det är olika för olika personer...
Tex min syster är helt däckad när hon har 38,5, medans jag däckar vid 40-41...
Iom att jag har en högre kroppstem än de flesta så "tål" jag mer, men nackdelen är att det sliter mer på kroppen...
Fast det kan bli tvärt om för en del, dvs har man en normalt hög temp så krävs det inte mycket för att man ska däcka...
Men det är som sagt individuellt...
January 12, 2004
Pim_ wrote: [quote=obelix]Om man blandar värktabletter och alkohol är risken för andningsuppehåll stor...
O om man inte borstar tänderna bosätter sig tandtrollen i munnen.
Ledsen att behöva säga det, men din mamma har ljugit för dig Pim...
det finns inga tandtroll i munnen...
Men däremot är det möjligt att få andninsuppehåll om man blandar tabletter med alkohol, dvs man slutar att andas...
2 Guest(s)