March 20, 2003
obelix wrote: [quote=Pim_][quote=obelix]Om man blandar värktabletter och alkohol är risken för andningsuppehåll stor...
O om man inte borstar tänderna bosätter sig tandtrollen i munnen.
Ledsen att behöva säga det, men din mamma har ljugit för dig Pim...
det finns inga tandtroll i munnen...
Men däremot är det möjligt att få andninsuppehåll om man blandar tabletter med alkohol, dvs man slutar att andas...
"stor risk" och "möjligt" är det väldigt stor skillnad på 😉
Skräckpropaganda hjälper inte...
January 12, 2004
Pim_ wrote: [quote=obelix][quote=Pim_][quote=obelix]Om man blandar värktabletter och alkohol är risken för andningsuppehåll stor...
Men däremot är det möjligt att få andninsuppehåll om man blandar tabletter med alkohol, dvs man slutar att andas...
Det är inte skräckpropaganda..
skräckpropaganda är: Om du runkar för mycket så trillar den av...
Detta med andningsuppehåll är fakta, dels självupplevd genom idiotiska kompisar som har blandat, dels genom Läkare och Sjuksköterskor som berättat...
September 28, 2003
obelix wrote: [quote=Pim_][quote=obelix][quote=Pim_][quote=obelix]Om man blandar värktabletter och alkohol är risken för andningsuppehåll stor...
Detta med andningsuppehåll är fakta, dels självupplevd genom idiotiska kompisar som har blandat, dels genom Läkare och Sjuksköterskor som berättat...
mm det händer ju jättemånga att man slutar andas 🙄
March 20, 2003
obelix wrote: [quote=Pim_]"stor risk" och "möjligt" är det väldigt stor skillnad på 😉
Många människor förlorar livet pga av alkoholförgiftning, är det då rätt att säga att dricka alkohol ger stor risk till alkoholförgiftning?
January 12, 2004
Pim_ wrote: [quote=obelix][quote=Pim_]"stor risk" och "möjligt" är det väldigt stor skillnad på 😉
Många människor förlorar livet pga av alkoholförgiftning, är det då rätt att säga att dricka alkohol ger stor risk till alkoholförgiftning?
Ja, speciellt om det är en låg ålder, eller saknar större "livs"erfarenhet hos dom som får budskapet...
March 20, 2003
obelix wrote: Så bara för att det händer vissa, men inte alla, så är det fel att gå ut med en varning?
Varningar är alltid bra, men när man överdriver så tappar man all respekt för de som har mer "livs"erfarenhet.
De vissa det händer för brukar oftast proppa i sig en burk för att försöka ta livet av sig aka "jag mår dåligt, titta på mig" och det beror ju oftast på ngt helt annat.
obelix wrote: Ja, speciellt om det är en låg ålder, eller saknar större "livs"erfarenhet hos dom som får budskapet...
Precis som med tandtrollen.......
January 12, 2004
Pim_ wrote: [quote=obelix]Så bara för att det händer vissa, men inte alla, så är det fel att gå ut med en varning?
Varningar är alltid bra, men när man överdriver så tappar man all respekt för de som har mer "livs"erfarenhet.
De vissa det händer för brukar oftast proppa i sig en burk för att försöka ta livet av sig aka "jag mår dåligt, titta på mig" och det beror ju oftast på ngt helt annat.
obelix wrote: Ja, speciellt om det är en låg ålder, eller saknar större "livs"erfarenhet hos dom som får budskapet...
Så det är fel att tala om riskerna när någon ger ett råd att blanda tabletter med alkohol?
Jag överdriver inte i det jag skriver, det är fakta...
Nu ska vi inte heller blanda in självmordsförsök i detta, det är något helt annat än att uppnå en fjortisfylla eller bota sig själv med tabletter och alkohol...
Vad är det för fel att tala om för dom som är yngre om visa risker?
March 20, 2003
obelix wrote: [quote=Pim_][quote=obelix]Så bara för att det händer vissa, men inte alla, så är det fel att gå ut med en varning?
Så det är fel att tala om riskerna när någon ger ett råd att blanda tabletter med alkohol?
Jag överdriver inte i det jag skriver, det är fakta...
Nu ska vi inte heller blanda in självmordsförsök i detta, det är något helt annat än att uppnå en fjortisfylla eller bota sig själv med tabletter och alkohol...
Vad är det för fel att tala om för dom som är yngre om visa risker?
Nej det är absolut inget fel, det påstår jag aldrig heller, men jag tycker det är fel att överdriva bara för att de man talar till är mindre vetande.
Du ändrade ju ditt utalande från "stor risk" till "möjligt" och det kan jag hålla med om, det var det första jag reagerade på.
June 9, 2004
Beror ju helt och hållet vilka verktab det är, t.ex. magnecyl är ofarligt att blanda med alkohol, men man blir inte fullare av det heller som många tror, möjligtvis som psykosomatisk konsekvens. Alvedon och alkohol kan ge lever/njurskador (vilket av dem kommer jag inte ihåg) men inte heller av dem blir man fullare. Vad det gäller andningsuppehåll så är det nog starkare saker ihop med alkohol, kodein t.ex.
3 Guest(s)