January 13, 2004
Tweak32 wrote: Ok, om jag säger såhär då.
En person säger till mig att de ska opereras imorgon, och jag vill kolla om det är sant. Vad är det smartaste jag kan göra om jag vill veta.
Ringa till sjukhuset och fråga om hon är där eller?
Eftersom det innebär att du måste uppge dig för att vara någon annan, vilket nog både är olagligt och kränkande för den som ska opereras, tänker jag inte svara på hur det möjligtvis skulle kunna gå till 😛
January 13, 2004
obelix wrote: [quote=Boomhauer]Handlar det om en familjemedlem går det nog bra, men annars kan det ju vara en ide att ringa någon annan nära anhörig om man vill veta.
det beror på om denna medlemmen vill eller inte vill att andra i familjen ska få veta.
Jo det förstås, men det förutsätter ju att patienten är kapabel att informera om det 😛 Dock är det nog inte så vanligt att man inte vill att ens nära och kära ska veta att man ska/har opererats.
edit: för att vara lite mr. obvious alltså 😛
November 22, 2005
Jag ringde runt och det verkade inte som att det var något problem att få reda på saker. Om sjukhusen inte ljuger för mig, med det kan de väl inte göra.
Ringde till tre sjukhus, en gång frågade de mig vilken relation jag hade till henne, och då sa jag bara pojkvän och det gick bra.
Men, det jag undrar. Tror ni sjukhusen ljög för mig och sa att de inte hade någon där med det namnet?
1 Guest(s)