October 6, 2003
Jag läste i tidningen idag att Mijajlo Mijajlovic (Stava), mördaren av Anna Lindh, kanske kan slippa både fängelse och vård.
Hur tänker åklagare, domare, jury när en sådan här dom slås fast?
Jag menar, man har ju starka bevis för att han är skyldig, tror t.o.m. Att han har erkänt.
Om han går fri så gör jag fan uppror. Gång på gång hör vi om skandalfall som bara läggs ner och förövaren får gå fri.
Min respekt för Svergies rättsystem är idag lika med noll.
Förbannade skitland. Ska flytta till Norge.
March 27, 2003
Håller med. Hela landet har blivit så jäfla mesigt.
*Tänker på när dom intervjuade (stava?) en amerikan efter de att nån rymt från hall*
Amerikanen:
- Men då hade ni väl ett par krypskyttar utplacerade som knäppte dem direkt?
Svensken:
- Nej, i sverige får vi inte använda vapen mot brottslingar så länge dom inte hotar att döda nån.
:arg:
January 12, 2004
BearznaiL wrote: Jag läste i tidningen idag att Mijajlo Mijajlovic (Stava), mördaren av Anna Lindh, kanske kan slippa både fängelse och vård.
Hur tänker åklagare, domare, jury när en sådan här dom slås fast?
Jag menar, man har ju starka bevis för att han är skyldig, tror t.o.m. Att han har erkänt.
Om han går fri så gör jag fan uppror. Gång på gång hör vi om skandalfall som bara läggs ner och förövaren får gå fri.
Min respekt för Svergies rättsystem är idag lika med noll.
Förbannade skitland. Ska flytta till Norge.
Om du nu läste det, så borde om ha skrivit varför det kan bli det ena eller det andra med det tredje.
Har du även lust att skriva det?
Eller har du en länk till oss andra?
May 7, 2004
Adam wrote: Håller med. Hela landet har blivit så jäfla mesigt.
*Tänker på när dom intervjuade (stava?) en amerikan efter de att nån rymt från hall*Amerikanen:
- Men då hade ni väl ett par krypskyttar utplacerade som knäppte dem direkt?Svensken:
- Nej, i sverige får vi inte använda vapen mot brottslingar så länge dom inte hotar att döda nån.:arg:
Det är helt sjukt. I Sverige så är det inte ens straffbart att rymma från ett fängelse. Man får enbart tillägg för den tid man har varit ute.
June 28, 2001
MoparPower wrote: [quote=BearznaiL]Hur tänker åklagare, domare, jury när en sådan här dom slås fast?
En jury tänker: "Va fan gör vi i en svensk brottsmålsdomstol?"
haha, lite TV skadad =)
nissen har ju inte blivit släppt än, men i största allmänhet så är ju sveriges lilla lagsystem i klenaste laget.
November 4, 2001
DexiL wrote: [quote=Adam]Håller med. Hela landet har blivit så jäfla mesigt.
*Tänker på när dom intervjuade (stava?) en amerikan efter de att nån rymt från hall*Amerikanen:
- Men då hade ni väl ett par krypskyttar utplacerade som knäppte dem direkt?Svensken:
- Nej, i sverige får vi inte använda vapen mot brottslingar så länge dom inte hotar att döda nån.:arg:
Det är helt sjukt. I Sverige så är det inte ens straffbart att rymma från ett fängelse. Man får enbart tillägg för den tid man har varit ute.
Man får visst förlängt straff.
Är ju inte så att man bara kan rymma och bir man tagen sen säger dom bara "jahapp... du var ute i 14dagar så vi lägger på det på ditt straff"
Tror du seriöst att det är så så är du lite off...
May 7, 2004
SuperNova wrote: [quote=DexiL][quote=Adam]Håller med. Hela landet har blivit så jäfla mesigt.
Är ju inte så att man bara kan rymma och bir man tagen sen säger dom bara "jahapp... du var ute i 14dagar så vi lägger på det på ditt straff"
Det är vad jag har hört iaf. Kan ha helt fel..
November 9, 2002
SuperNova wrote: [quote=DexiL][quote=Adam]Håller med. Hela landet har blivit så jäfla mesigt.
Det r nog du som e lite off isf, för det finns inget straff för rymning. Man får, som sagt, endast tillägg för de dagar man varit borta, om ens det.
January 12, 2004
Pim_ wrote: [quote=obelix]Som jag ser det så kommer han antingen bli dömd till fängelse eller vård.
Hur som helst så kommer han troligen inte komma ut på en överskådlig framtid.
Hur tänker du när du säger att han skall sitta länge om han får vård?
Det finns en fin ak med rättspsyk. vård.
Det är att i vissa fall, vilket jag starkt misstänker kommer att gälla om han får det, så måste länsrätten säga sitt innan han får komma ut igen.
Dsv. läkarna kan skrika sig blåa om att han är frisk, men säger länsrätten nej, då kommer han inte ut.
October 22, 2002
jag tycker att många klagar för mycket på sverige och dess levnade sätt som den erbjuder.....visst ni har rätt i det ni säger.... men jag tror knappast sverige är ett skitland, sanningen är att om vi ska jämnföra med världen, så är sverige världens bästa land....
men visst BÄTTRE och STRÄNGARE lagar....
liksom att ge en narkotika handlare livstids fängelse och en våldtäcktsman enbart någon månad är absurt.....(något måste vara fel)...
March 20, 2003
obelix wrote: [quote=Pim_][quote=obelix]Som jag ser det så kommer han antingen bli dömd till fängelse eller vård.
Hur som helst så kommer han troligen inte komma ut på en överskådlig framtid.
Hur tänker du när du säger att han skall sitta länge om han får vård?
Det finns en fin ak med rättspsyk. vård.
Det är att i vissa fall, vilket jag starkt misstänker kommer att gälla om han får det, så måste länsrätten säga sitt innan han får komma ut igen.
Dsv. läkarna kan skrika sig blåa om att han är frisk, men säger länsrätten nej, då kommer han inte ut.
Låter ju nästan som att ngn försökt att tänka till där.
Vad krävs för att det skall klassas som "ett visst fall"?
1 Guest(s)