Sjukt förbannad...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sjukt förbannad...
davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
sp_UserOfflineSmall Offline
770150
November 10, 2004 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: jag tycker att många klagar för mycket på sverige och dess levnade sätt som den erbjuder.....visst ni har rätt i det ni säger.... men jag tror knappast sverige är ett skitland, sanningen är att om vi ska jämnföra med världen, så är sverige världens bästa land....

men visst BÄTTRE och STRÄNGARE lagar....
liksom att ge en narkotika handlare livstids fängelse och en våldtäcktsman enbart någon månad är absurt.....(något måste vara fel)...

Det är med världens "bästa land" är ganska otroligt absurt det med. Ren propagande enligt mig. Man vinklar resultat, man redovisar inte dåliga resultat, man nämner inte när man flyttar sig nedåt i olika officiela listor och så vidare.

Även om Sverige faktiskt är ett otroligt bra land så får vi inte hänga oss fast i att vi "låter allting vara eftersom det redan är så bra", för då kommer en dag smällen och Sverige blir pankaka som så många andra blomstrande länder en gång i tiden. Finns många exempel på I-länder som gått in i vägen och blivit rejäla u-länder.

Industrierna har redan börjat flytta utomlands. Jobben på andra serviceinriktade områden skärs ner, och så vidare. Så rättså mycket är redan på rullning. Skolan blir sämre. Sjukvården, äldreomsorgen blir sämre. Fler äldre i framtiden per arbetande svensk. Allting i kombination ger att utsikterna inte alls är så goda.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
770201
November 10, 2004 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: [quote=DexiL][quote=Adam]Håller med. Hela landet har blivit så jäfla mesigt.
*Tänker på när dom intervjuade (stava?) en amerikan efter de att nån rymt från hall*

Amerikanen:
- Men då hade ni väl ett par krypskyttar utplacerade som knäppte dem direkt?

Svensken:
- Nej, i sverige får vi inte använda vapen mot brottslingar så länge dom inte hotar att döda nån.

:arg:

Det är helt sjukt. I Sverige så är det inte ens straffbart att rymma från ett fängelse. Man får enbart tillägg för den tid man har varit ute.

Man får visst förlängt straff.
Är ju inte så att man bara kan rymma och bir man tagen sen säger dom bara "jahapp... du var ute i 14dagar så vi lägger på det på ditt straff"

Tror du seriöst att det är så så är du lite off...

Du är off, man får inget straff...

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
770258
November 10, 2004 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Någonting jag tycker är kasst är att man får rabbatt om man gjort flera brott. Borde läggas på istället.

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
770314
November 10, 2004 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan][quote=SuperNova][quote=DexiL][quote=Adam]Håller med. Hela landet har blivit så jäfla mesigt.
*Tänker på när dom intervjuade (stava?) en amerikan efter de att nån rymt från hall*

Amerikanen:

Svensken:
- Nej, i sverige får vi inte använda vapen mot brottslingar så länge dom inte hotar att döda nån.

Det är helt sjukt. I Sverige så är det inte ens straffbart att rymma från ett fängelse. Man får enbart tillägg för den tid man har varit ute.

Är ju inte så att man bara kan rymma och bir man tagen sen säger dom bara "jahapp... du var ute i 14dagar så vi lägger på det på ditt straff"

Jag har hört att dom planerar en lagändring om det där dock. Får se hur det slutar..

Wikner
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
770345
November 10, 2004 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan][quote=SuperNova][quote=DexiL][quote=Adam]Håller med. Hela landet har blivit så jäfla mesigt.

Amerikanen:

Svensken:

I sverige sitter fångarna av endast 3/4 av strafftiden. Men om man däremot får för sig att rymma och sen blir tagen får man sitta av hela.
Detta är jag 99,999999% säker på, rätta mig om jag har fel.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
770442
November 10, 2004 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=obelix][quote=Pim_][quote=obelix]Som jag ser det så kommer han antingen bli dömd till fängelse eller vård.

Hur som helst så kommer han troligen inte komma ut på en överskådlig framtid.

Hur tänker du när du säger att han skall sitta länge om han får vård?

Det finns en fin ak med rättspsyk. vård.
Det är att i vissa fall, vilket jag starkt misstänker kommer att gälla om han får det, så måste länsrätten säga sitt innan han får komma ut igen.

Dsv. läkarna kan skrika sig blåa om att han är frisk, men säger länsrätten nej, då kommer han inte ut.

Låter ju nästan som att ngn försökt att tänka till där.
Vad krävs för att det skall klassas som "ett visst fall"?

Är inte hundra på vad som krävs, men jag antar att det bla har med brotter och graden av störning.

Radier
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
770455
November 10, 2004 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Nackskott borde han ha... Tror inte många skulle känna så stort medlidande till en man som mördat en oskyldig kvinna.

Radier.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 360
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL