May 14, 2003
Allt handlar om hur vi vill prioterar våra resurser. Visst har vi råd att ta emot flyktingbarnen men sen är jag ju av den åsikten att vi inte ska ha något försvar (är inte med i svenska fred ) Allt handlar om att jag är lite egoistisk. Den svenska befolkningen blir bara äldre och äldre så dom som jobbar måste försörja fler så kommer det hit fler så slipper jag jobba så mycket och kan spela mer
July 14, 2004
------------- varning för speciell humor ------------
Black_light wrote: NEJ! OCh varför i helsike kommer alla som flyr från mellanöstern till Sverige?
För att deras kusiner kusiners kusiner bor här och deras vänner och vänner och fastrar och farbröder.
Det är en ond cirkel .... OCh sen desto fler kusiner = desto fler av dom, för alla vet ju att dom förökar sig inom familjen med hjälp av kusiner
edit : så är det lätt att komma in här också.
------------- varning för speciell humor ------------
December 29, 2004
n0pax wrote: Allt handlar om hur vi vill prioterar våra resurser. Visst har vi råd att ta emot flyktingbarnen men sen är jag ju av den åsikten att vi inte ska ha något försvar (är inte med i svenska fred ) Allt handlar om att jag är lite egoistisk. Den svenska befolkningen blir bara äldre och äldre så dom som jobbar måste försörja fler så kommer det hit fler så slipper jag jobba så mycket och kan spela mer
Varför ska vi inte ha något försvar då?
March 14, 2004
Nej dom ska automatiskt inte få stanna. Då tror jag att fler kommer att bli apatiska bara för att få stanna. Tittade på uppdrag granskning där dom hade intervjuat någon klinikchef. Han sade att det finns redan folk som fejkar att dom är apatiska, tror nog att det kommer att bli fler om vi låter alla som kommer hit och är apatiska stanna.
July 14, 2004
skinner wrote: Nej dom ska automatiskt inte få stanna. Då tror jag att fler kommer att bli apatiska bara för att få stanna. Tittade på uppdrag granskning där dom hade intervjuat någon klinikchef. Han sade att det finns redan folk som fejkar att dom är apatiska, tror nog att det kommer att bli fler om vi låter alla som kommer hit och är apatiska stanna.
Detta har ju redan pågått aslänge, det händer ju hela tiden, man säger at man är sjuk, förföljd, eller lider av svält, så säger fru social: ja men visst lilla gumman, klart du ska leva i sverige på våra Pensionsfonder!!!
July 14, 2004
ZIre wrote: Jag såg/läste att det är omöjligt att fejka apati, man blir genomskådad
Det tror jag inte på, själv går jag in i en slags dvala ibland som gör att folk tror jag är drogad, händer oftast i skolan på lektionerna ironiskt nog
Tror inte det är ens svårt att fejka apati.
July 14, 2004
skinner wrote: [quote=ZIre]Jag såg/läste att det är omöjligt att fejka apati, man blir genomskådad
Klinikchefen sade i uppdrag granskning att dom har sett "apatiska flyktingbarn" som har gått upp på natten och ätigt mat t.ex.
Jag är mållös... kräken kan inte ens "put up a good show" ...
March 14, 2004
Klart att dom slesta är riktiga "apatiska flyktingbarn". Tycker att hela asylprocessen borde kunna gå snabbare. Det borde kunna motverka apati.
Tycker att alla asylsökande även apatiska barn bör få en enskild prövning i domstol där man bedömmer om dom ska få stanna eller inte.
1 Guest(s)