Ska apatiska flyktingbarna automatiskt få stanna i Sverige?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ska apatiska flyktingbarna automatiskt få stanna i Sverige?
Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
sp_UserOfflineSmall Offline
917491
July 7, 2005 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=ilg@dd]Nej, varför skulle dom det??

Kan se EN bra gerj med att de skulle få stanna. De kan göra jobb som ingen annan svensk vill göra. Typ tvätta utedass, bajamajjor, sälja dammsugare 😛 med mera...

Man tjänar mer på socialbidrag än att jobba med sånt tyvärr.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
917494
July 7, 2005 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=ilg@dd][quote=Black_light][quote=ilg@dd][quote=Black_light][quote=ilg@dd][quote=Black_light][quote=ilg@dd]Nej, varför skulle dom det??

Kan se EN bra gerj med att de skulle få stanna. De kan göra jobb som ingen annan svensk vill göra. Typ tvätta utedass, bajamajjor, sälja dammsugare 😛 med mera...

Känner du till många apatiska flykting barn som jobbar med sådant??
😕

Nej, men när de väl blir vuxna så, då jäklar 😀

:cy:
Jag hoppas du är full, så du har något att skylla på..

Jag är inte full, helt nykter, hurså?

No comments..

Black_light har helt rätt! Typ lära dom skörda bomullsfälten, städa våra herrgårdar och bara se allmänt konstiga ut för oss riktiga människor! Det har funkat en gång förrut och det är dessutom billigare än svartjobbande polacker! :snurr:

Black_light, fortsätt tänka så och du kommer gå långt! 😎

Yes, just like the guy in the bunker with Mrs.Braun..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
917507
July 7, 2005 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=abishai][quote=ilg@dd][quote=Black_light][quote=ilg@dd][quote=Black_light][quote=ilg@dd][quote=Black_light][quote=ilg@dd]Nej, varför skulle dom det??

Känner du till många apatiska flykting barn som jobbar med sådant??
😕

Nej, men när de väl blir vuxna så, då jäklar 😀

:cy:
Jag hoppas du är full, så du har något att skylla på..

Jag är inte full, helt nykter, hurså?

No comments..

Black_light har helt rätt! Typ lära dom skörda bomullsfälten, städa våra herrgårdar och bara se allmänt konstiga ut för oss riktiga människor! Det har funkat en gång förrut och det är dessutom billigare än svartjobbande polacker! :snurr:

Black_light, fortsätt tänka så och du kommer gå långt! 😎

Yes, just like the guy in the bunker with Mrs.Braun..

Hette inte han Hitler eller nått sånt?:p

Abishai: tackar så mycket. Smider mina planer på hur jag ska ta över världen en vacker dag. Då är ni alla garanterade jobb på mina slott runt om i världen, ni kan städa dass o sånt :p, om inte de apatiska barnen hinner före förstås :bgrin:

EDIT: nej, detta är inget quote VM heller laugh

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
917517
July 7, 2005 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=Delph1]Ja. Om dom lyckas fejka sig in hit: kicka läkaren.

//Andreas

Då är det väl ganska klart att folk tycker såhär? Tror inte nån sitter här och ljuger för att verka tuff eller så. Därför är det lite fel tycker jag att kalla det typisk NH-tråd som om det skulle vara nått negativt. 😉

Nej, vinklingen på inläggen (att allt är invandrarnas fel osv) och den totala avsaknaden för förståelse/empati är typisk NH 😉

//Andreas

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
917520
July 7, 2005 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Marcan-][quote=Delph1]Ja. Om dom lyckas fejka sig in hit: kicka läkaren.

//Andreas

Då är det väl ganska klart att folk tycker såhär? Tror inte nån sitter här och ljuger för att verka tuff eller så. Därför är det lite fel tycker jag att kalla det typisk NH-tråd som om det skulle vara nått negativt. 😉

Nej, vinklingen på inläggen (att allt är invandrarnas fel osv) och den totala avsaknaden för förståelse/empati är typisk NH 😉

//Andreas

Och det är killarna med "finn fem fjun" som bräker mest, eller som man säger i hälsingland "det låter stort när katta skiter"

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
917521
July 7, 2005 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=Nomic]------------- varning för speciell humor ------------

[quote=Black_light]NEJ! OCh varför i helsike kommer alla som flyr från mellanöstern till Sverige?

För att deras kusiner kusiners kusiner bor här och deras vänner och vänner och fastrar och farbröder.

Det är en ond cirkel .... OCh sen desto fler kusiner = desto fler av dom, för alla vet ju att dom förökar sig inom familjen med hjälp av kusiner laugh

edit : så är det lätt att komma in här också.
------------- varning för speciell humor ------------

hehehe laugh Gillar din humor Nomic:) , kanske för att vi e i samma ålder?:p

Förmodligen 🙄

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
917523
July 7, 2005 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: [quote=Delph1][quote=Marcan-][quote=Delph1]Ja. Om dom lyckas fejka sig in hit: kicka läkaren.

//Andreas

//Andreas

Och det är killarna med "finn fem fjun" som bräker mest, eller som man säger i hälsingland "det låter stort när katta skiter"

Aye 😉

//Andreas

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
917524
July 7, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Självklart inte! Ska man tjäna på att lura sig in i ett land på falska grunder menar ni? Det finns säkerligen miljontals apatiska barn i världen, isf ska vi väl ta emot alla dessa, inte bara dem som har pissiga föräldrar. Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Oftast efter order från sina underbara föräldrar.

Om något, så låt barnen stanna o kasta ut resten av familjen, sedan återsänds barnet när det anses vara friskt. Undrar hur kul det kommer vara att ligga kvar här ensam i Sverige o fejka apati.

Svenskarna är som vanligt mest naiva i hela världen, inte konstigt att detta landet går käpprätt åt helvete.

squarepusher
Member
Medlem
917528
July 7, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Och du har fakta på att det är så eller? och då räknas inte nå bullshit som står på sverigedemokraternas hemsida.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
917532
July 7, 2005 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: [quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Och du har fakta på att det är så eller? och då räknas inte nå bullshit som står på sverigedemokraternas hemsida.

Men Förmodligen är det rätt...

squarepusher
Member
Medlem
917534
July 7, 2005 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Därför att.....

C-J...
Medlem
917540
July 7, 2005 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: [quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Nja, ta t.ex sjuksköterskan som gick ut i pressen och sade att de apatiska barn som legat inne på det sjukhuset hon arbetade på, hade legat som kollin på dagarna (när massmedia var där), men sedan varit uppe o lekt under nätterna.

Säg inte att du är blåögd nog att gå på allt detta förbannade skådespeleri iscensatt av dessa urusla föräldrar?

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
917549
July 7, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: [quote=Black_light][quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Därför att.....

hmm, inte tänkt så långt, men det jag säger brukar alltid stämma, right? :bgrin:

squarepusher
Member
Medlem
917553
July 7, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Nja, ta t.ex sjuksköterskan som gick ut i pressen och sade att de apatiska barn som legat inne på det sjukhuset hon arbetade på, hade legat som kollin på dagarna (när massmedia var där), men sedan varit uppe o lekt under nätterna.

Säg inte att du är blåögd nog att gå på allt detta förbannade skådespeleri iscensatt av dessa urusla föräldrar?

Vore det inte bättre då att skärpa kontrollerna istället för att säga "ut med packet". Har svårt att tänka mig att alla myglar, jag tycker bara synd om barnen det är allt.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
917554
July 7, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=squarepusher][quote=Black_light][quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Därför att.....

hmm, inte tänkt så långt, men det jag säger brukar alltid stämma, right? :bgrin:

I detta fallet stämmer det nog alldeles utmärkt..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
917562
July 7, 2005 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Black_light][quote=squarepusher][quote=Black_light][quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Därför att.....

I detta fallet stämmer det nog alldeles utmärkt..
wink

Ojdå! Tror detta är första gången som du håller med mig helt och hållet wink

C-J...
Medlem
917572
July 7, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: [quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Vore det inte bättre då att skärpa kontrollerna istället för att säga "ut med packet". Har svårt att tänka mig att alla myglar, jag tycker bara synd om barnen det är allt.

Vi kan inte ens ta hand om våra egna pensionärer som ligger och ruttnar bort på ålderdomshem, efter att ha slitit ont hela sina liv för att bygga upp en välfärd åt sina barn & barnbarn, INTE en massa lögnaktiga fritullare från andra sidan jorden. Jag skäms tamefan över att vara svensk när jag ser hur saker o ting prioriteras i detta landet.

Stäng gränserna & kasta ut varenda kriminell kulturberikare. Sedan kan gränserna öppnas om 10 år igen, men då ska alla invandrare skriva på ett kontrakt som svart på vitt ger dem en chans att få bosätta sig här (om de kan bidra med något), en enda lagöverträdelse eller bristande respekt för våra seder, lagar och regler ska bestraffas med livstids utvisning.

Det är något i stil med detta som Danmakr håller på att planera för, det har helt enkelt tröttnat,

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
917574
July 7, 2005 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=squarepusher][quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Jag skäms tamefan över att vara svensk när jag ser hur saker o ting prioriteras i detta landet.

Stäng gränserna & kasta ut varenda kriminell kulturberikare. Sedan kan gränserna öppnas om 10 år igen, men då ska alla invandrare skriva på ett kontrakt som svart på vitt ger dem en chans att få bosätta sig här (om de kan bidra med något), en enda lagöverträdelse eller bristande respekt för våra seder, lagar och regler ska bestraffas med livstids utvisning.

Det är något i stil med detta som Danmakr håller på att planera för, det har helt enkelt tröttnat,

mmhmm! Word! Där satte du röven på flaskan, eller huvet på spiken, är inte så bra på ordspråk :bgrin:

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
917576
July 7, 2005 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=squarepusher][quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Vi kan inte ens ta hand om våra egna pensionärer som ligger och ruttnar bort på ålderdomshem, efter att ha slitit ont hela sina liv för att bygga upp en välfärd åt sina barn & barnbarn, INTE en massa lögnaktiga fritullare från andra sidan jorden. Jag skäms tamefan över att vara svensk när jag ser hur saker o ting prioriteras i detta landet.

Flytta till Danmark då, för vi riktiga(minst tio generationer) svenskar vill inte ha dig här.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
917583
July 7, 2005 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Flytta till Danmark då, för vi riktiga(minst tio generationer) svenskar vill inte ha dig här.

Jag vill, lite vett i honom finns det väl? Tycker jag iaf 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 11
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL