Ska apatiska flyktingbarna automatiskt få stanna i Sverige?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ska apatiska flyktingbarna automatiskt få stanna i Sverige?
C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
sp_UserOfflineSmall Offline
917585
July 7, 2005 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Och du har fakta på att det är så eller? och då räknas inte nå bullshit som står på sverigedemokraternas hemsida.

Nja, ta t.ex sjuksköterskan som gick ut i pressen och sade att de apatiska barn som legat inne på det sjukhuset hon arbetade på, hade legat som kollin på dagarna (när massmedia var där), men sedan varit uppe o lekt under nätterna.

Säg inte att du är blåögd nog att gå på allt detta förbannade skådespeleri iscensatt av dessa urusla föräldrar?

Vore det inte bättre då att skärpa kontrollerna istället för att säga "ut med packet". Har svårt att tänka mig att alla myglar, jag tycker bara synd om barnen det är allt.

Vi kan inte ens ta hand om våra egna pensionärer som ligger och ruttnar bort på ålderdomshem, efter att ha slitit ont hela sina liv för att bygga upp en välfärd åt sina barn & barnbarn, INTE en massa lögnaktiga fritullare från andra sidan jorden. Jag skäms tamefan över att vara svensk när jag ser hur saker o ting prioriteras i detta landet.

Stäng gränserna & kasta ut varenda kriminell kulturberikare. Sedan kan gränserna öppnas om 10 år igen, men då ska alla invandrare skriva på ett kontrakt som svart på vitt ger dem en chans att få bosätta sig här (om de kan bidra med något), en enda lagöverträdelse eller bristande respekt för våra seder, lagar och regler ska bestraffas med livstids utvisning.

Det är något i stil med detta som Danmakr håller på att planera för, det har helt enkelt tröttnat,

Flytta till Danmark då, för vi riktiga(minst tio generationer) svenskar vill inte ha dig här.

Tala för dig själv.

Det är precis sådana som dig själv, som drar ner Sverige i skiten genom att försöka framstå som öppna och toleranta mot allt & alla. Antar att du är en av dem som inte vill ta tidelagen i bruk heller.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
917590
July 7, 2005 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=MoparPower][quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Och du har fakta på att det är så eller? och då räknas inte nå bullshit som står på sverigedemokraternas hemsida.

Nja, ta t.ex sjuksköterskan som gick ut i pressen och sade att de apatiska barn som legat inne på det sjukhuset hon arbetade på, hade legat som kollin på dagarna (när massmedia var där), men sedan varit uppe o lekt under nätterna.

Säg inte att du är blåögd nog att gå på allt detta förbannade skådespeleri iscensatt av dessa urusla föräldrar?

Vore det inte bättre då att skärpa kontrollerna istället för att säga "ut med packet". Har svårt att tänka mig att alla myglar, jag tycker bara synd om barnen det är allt.

Vi kan inte ens ta hand om våra egna pensionärer som ligger och ruttnar bort på ålderdomshem, efter att ha slitit ont hela sina liv för att bygga upp en välfärd åt sina barn & barnbarn, INTE en massa lögnaktiga fritullare från andra sidan jorden. Jag skäms tamefan över att vara svensk när jag ser hur saker o ting prioriteras i detta landet.

Stäng gränserna & kasta ut varenda kriminell kulturberikare. Sedan kan gränserna öppnas om 10 år igen, men då ska alla invandrare skriva på ett kontrakt som svart på vitt ger dem en chans att få bosätta sig här (om de kan bidra med något), en enda lagöverträdelse eller bristande respekt för våra seder, lagar och regler ska bestraffas med livstids utvisning.

Det är något i stil med detta som Danmakr håller på att planera för, det har helt enkelt tröttnat,

Flytta till Danmark då, för vi riktiga(minst tio generationer) svenskar vill inte ha dig här.

Tala för dig själv.

Det är precis sådana som dig själv, som drar ner Sverige i skiten genom att försöka framstå som öppna och toleranta mot allt & alla. Antar att du är en av dem som inte vill ta tidelagen i bruk heller.

Jag tror nog det är många som som inte vill bruka tidelag..
Är du för det??
perv..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

C-J...
Medlem
917593
July 7, 2005 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=C-J...][quote=MoparPower][quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...][quote=squarepusher][quote=C-J...] Dessutom är det ju bevisligen så, att en stor del av dessa sk apatiska barn, inte alls dras med denna "defekt" utan bara spelar med för att få stanna.

Tala för dig själv.

Är du för det??
perv..

Försök iaf att ge ordförståelsen en chans, på det sättet så kanske du inte framstår som en idiot, genom att ställa en fråga till mig som jag i det aktuella inlägget, redan gett min synpunkt på.

*suck*

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
917597
July 7, 2005 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det verkligen är bekräftat att dom är apatiska så självklart ska dom få stanna.

Allt annat är otänkbart.

C-J...
Medlem
917605
July 7, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Om det verkligen är bekräftat att dom är apatiska så självklart ska dom få stanna.

Allt annat är otänkbart.

Som sagt, varför isf inte forsla hit alla de miljontals barn som far illa jorden runt, varför ska just dessa få chansen att stanna kvar?

obelix
Member
Medlem
917606
July 7, 2005 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=obelix]Om det verkligen är bekräftat att dom är apatiska så självklart ska dom få stanna.

Allt annat är otänkbart.

Som sagt, varför isf inte forsla hit alla de miljontals barn som far illa jorden runt, varför ska just dessa få chansen att stanna kvar?

Därför att dom redan är här.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
917609
July 7, 2005 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:

Antar att du är en av dem som inte vill ta tidelagen i bruk heller.

Är du för det??
perv...

C-J... wrote: Försök iaf att ge ordförståelsen en chans, på det sättet så kanske du inte framstår som en idiot, genom att ställa en fråga till mig som jag i det aktuella inlägget, redan gett min synpunkt på.

*suck*

Ett tips är att du inte använder ord du inte förstår innebörden av..
Det är då man riskerar framstå som en idiot..
:bok:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
917614
July 7, 2005 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:

Har du så svårt att hitta en partner att du måste sätta på närmaste Åsna? (Eller det kanske räcker med råtta?) :)R

C-J...
Medlem
917615
July 7, 2005 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=C-J...][quote=obelix]Om det verkligen är bekräftat att dom är apatiska så självklart ska dom få stanna.

Allt annat är otänkbart.

Därför att dom redan är här.

Så man ska alltså belöna de som antingen redan har de finansiella möjligheterna att ta sig hit eller som är lögnaktiga nog att lura sig in? Hur ser du förresten på våra pensionärer som levt & arbetat hela sina liv här, men som nu får leva sina sista år i misär eftersom Sverige istället har beslutat att spendera pengarna på folk från andra sidan klotet?

obelix
Member
Medlem
917618
July 7, 2005 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:
Så man ska alltså belöna de som antingen redan har de finansiella möjligheterna att ta sig hit eller som är lögnaktiga nog att lura sig in? Hur ser du förresten på våra pensionärer som levt & arbetat hela sina liv här, men som nu får leva sina sista år i misär eftersom Sverige istället har beslutat att spendera pengarna på folk från andra sidan klotet?

Du får gärna lägga fram bevis som visar att man har tagit pengar från gamla, sjuka osv och lagt dom på flyktingar.

Det är knappast flyktingarnas fel att dom är just flyktingar.

Tror du skulle vara en av de första som stack om det hettade till i lilla Svedala.

C-J...
Medlem
917623
July 7, 2005 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=C-J...]

Är du för det??
perv...

C-J... wrote: Försök iaf att ge ordförståelsen en chans, på det sättet så kanske du inte framstår som en idiot, genom att ställa en fråga till mig som jag i det aktuella inlägget, redan gett min synpunkt på.

*suck*

Om du inte insåg det (vilket du uppenbarligen inte gjorde), så syftade jag på en lag/regel, där det ändå inte finns någon bestraffning, vilket i sig betyder att den är verkningslös, därför meningslös. Precis som ämnet vi diskuterade.

Note to self: Anta inte att alla kan läsa enkla budskap mellan raderna.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
917644
July 7, 2005 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=ilg@dd][quote=C-J...]

Är du för det??
perv...

*suck*

Om du inte insåg det (vilket du uppenbarligen inte gjorde), så syftade jag på en lag/regel, där det ändå inte finns någon bestraffning, vilket i sig betyder att den är verkningslös, därför meningslös. Precis som ämnet vi diskuterade.

Plötsligt kommer jag att tänka på författaren August Strindberg..Varför?? 😕

C-J...
Medlem
917652
July 7, 2005 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=C-J...][quote=ilg@dd][quote=C-J...]

Är du för det??
perv...

*suck*

Jag vet inte, men jag antar att du ser hans lyrik som aningen kryptisk också?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
917665
July 7, 2005 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=ilg@dd][quote=C-J...][quote=ilg@dd][quote=C-J...]

Är du för det??
perv...

*suck*

Jag vet inte, men jag antar att du ser hans lyrik som aningen kryptisk också?

Hmm, jag måste nog sluta med mina sarkasmer..Dom utsatta förstår iaf ingenting..
🙁
FYI: Jag åsyftade en bok han skrivit, närmare bestämt titeln på boken..

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
917712
July 7, 2005 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, verkerligen inte automatiskt.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
917719
July 8, 2005 - 12:01 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Nej, verkerligen inte automatiskt.

Titeln på boken är: En dåres försvarstal..En ganska känd bok..

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
917729
July 8, 2005 - 12:18 am
sp_Permalink sp_Print

Titeln på denna tråd är ju egentligen...hur man bäst kör över folk med mer eller mindre subtila personangrepp !
Vissa inläggsskribenter har mer eller mindre i denna tråd sysslat med personangrepp och om ev varningar dyker upp...klaga inte !

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
917740
July 8, 2005 - 1:16 am
sp_Permalink sp_Print

Ja!
Ni som säger att Sverige inte har råd... Sverige har inte råd pga. att man lägger ner en massa cash på idioter som kommer hit och förstör landet och tar men ger aldrig tillbaka.

Tänk er en normal familj som flytt från ett krig och kommit hit. Efter 1-2 år ska de som är kapabla att jobba göra det. På så sätt får sverige tillbaks de pengar som staten lagt ut på den här familjen. Men vissa kommer hit och bara förstör och kostar en massa pengar som dom inte förtjänar. Ut med dessa, och in med behövande. Som i det här fallet apatiska barn och behövande familjer.

Edit:
Nomic:
Efter ett tag blir musklerna skadade på olika sätt på en apatisk person. Så jag tror inte det går att fejka. för det andra tror jag inte heller att ett litet barn kan fejka något sånt.

C-J...
Medlem
917748
July 8, 2005 - 4:47 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=macrus]Nej, verkerligen inte automatiskt.

Titeln på boken är: En dåres försvarstal..En ganska känd bok..

Jag tippar på att macrus svarade på frågan som tråden ställde, inte gällande din lilla bok.

Och för övrigt, du menar alltså att om man har en annan åsikt än du har, så är man en dåre?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
917752
July 8, 2005 - 5:34 am
sp_Permalink sp_Print

Heh, de som fått diagnosen "apatisk" ska självklart automatiskt få stanna.
Dvs helt upp till läkarna att avgöra.

Varför flyr alla till Sverige? Var ska dom annars? Danmark och bli utslängda sen igen, Tyskland/Norge/Finland har stängt för 2000-talet verkar det som.

SÅ ni menar helt allvarligt att man ska skita i andra och bara värna om egna, typiskt. Bara för att dom andra gör det så kan vi...

Tror inte det är mängden av folk som invandrar det är fel på utan hanteringen när man väl är i Sverige. Integrationen felar, placerar man alla på en och samma yta, ja, vilka fan ska man integrera sig med?

Nu skall jag sova.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 21
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL