Ska apatiska flyktingbarna automatiskt få stanna i Sverige?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ska apatiska flyktingbarna automatiskt få stanna i Sverige?
Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
sp_UserOfflineSmall Offline
917754
July 8, 2005 - 5:46 am
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: Vi kan inte ens ta hand om våra egna pensionärer som ligger och ruttnar bort på ålderdomshem, efter att ha slitit ont hela sina liv för att bygga upp en välfärd åt sina barn & barnbarn, INTE en massa lögnaktiga fritullare från andra sidan jorden. Jag skäms tamefan över att vara svensk när jag ser hur saker o ting prioriteras i detta landet.

Stäng gränserna & kasta ut varenda kriminell kulturberikare. Sedan kan gränserna öppnas om 10 år igen, men då ska alla invandrare skriva på ett kontrakt som svart på vitt ger dem en chans att få bosätta sig här (om de kan bidra med något), en enda lagöverträdelse eller bristande respekt för våra seder, lagar och regler ska bestraffas med livstids utvisning.

Det är något i stil med detta som Danmakr håller på att planera för, det har helt enkelt tröttnat,

Jag håller typ med...

obelix wrote: [quote=C-J...][quote=obelix]Om det verkligen är bekräftat att dom är apatiska så självklart ska dom få stanna.

Allt annat är otänkbart.

Som sagt, varför isf inte forsla hit alla de miljontals barn som far illa jorden runt, varför ska just dessa få chansen att stanna kvar?

Därför att dom redan är här.

Om alla får stanna som redan är här så kommer fler få upp ögonen för detta paradis till land och flytta hit.

-Va bra då flyttar vi dit, vi har ju ett barn som är apatisk/sjuk så då riskerar vi inte utvisning.

hawkie wrote: Heh, de som fått diagnosen "apatisk" ska självklart automatiskt få stanna.
Dvs helt upp till läkarna att avgöra.

Varför flyr alla till Sverige? Var ska dom annars? Danmark och bli utslängda sen igen, Tyskland/Norge/Finland har stängt för 2000-talet verkar det som.

SÅ ni menar helt allvarligt att man ska skita i andra och bara värna om egna, typiskt. Bara för att dom andra gör det så kan vi...

Ja varför inte? Skulle gissa på att alla de länderna du nämnde har bättre statskassa. Är det något land som ska ta emot dem så är det de som har råd som ska göra det. Vi har som sagt egna problem. Varför ska just "VI" ta hand om dem?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
917782
July 8, 2005 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=ilg@dd][quote=macrus]Nej, verkerligen inte automatiskt.

Titeln på boken är: En dåres försvarstal..En ganska känd bok..

Jag tippar på att macrus svarade på frågan som tråden ställde, inte gällande din lilla bok.

Och för övrigt, du menar alltså att om man har en annan åsikt än du har, så är man en dåre?

Verkar som det blev felquotat där, ja..

Nej, det inflikandet har sin grund i ditt skriveri om "tidelagen"..
Tidelag är inte att betrakta som en åsikt, hur du än vänder och vrider på det..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
917869
July 8, 2005 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Javisst ska de få stanna. Efter att läkare har bestämt att dom verkligen är apatiska.
Då sållar man ju bort dom som försöker fejka.

Sen anser jag att Sverige mycket väl kan ta hand om minst dubbelt så många fler invandrare.
Sverige har inte alls så stora problem som många verkar tro. Det är bara att de flesta har blivit så bortskämda med sin höga levnadsstandard att så fort det blir den minsta lilla negativa skillnaden så tror man att det går dåligt. Bara för att andra länder är så sviniga att dom inte erbjuder hjälp så ska inte vi följa deras exempel. Tyckte ni kanske inte att svenskar var så fega under andra världskriget i andra tråden? Tyckte ni inte att USA var så sviniga för att dom attakerar alla länder med olja?
Nu är det ju eran chans att visa vad svenskar går för. Att visa att moralen står högt här och att det trots kalla pissevädret finns en chans för folk utan hopp.

Människor kan faktiskt leva i grottor. Allt som är bättre än det är ett bonus.
Om vi nu har elektricitet, vatten, mat och slipper bli beskjutna varje dag, så kan vi dela med oss. Där 3 äter kan 4 äta, osv. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Visst håller jag med om att det är fel att utnyttja systemet bara för det men problemet ska lösas här på plats, inte kasta ut folk till sannolik död eller misär. Då skulle vi lika gärna kunna skjuta dom direkt.

Det lilla problemet vi har idag är att allt för många flyktingar ser tillbaka på sitt land och är helt säkra på att dom kommer att flytta tillbaka inom ett par år när kriget är slut. Därför bryr dom sig inte om att få rötter, skaffa ordentliga jobb och lära sig språket. Innan dom ens hinner att blinka till har dom fått barn här och dom inser att barnet har bättre chanser här än hemma. Kvar är två muttrande föräldrar som går på soc/jobbar svart.
Men egentligen är det som sagt ett ytterst litet problem.

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
917871
July 8, 2005 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: Javisst ska de få stanna. Efter att läkare har bestämt att dom verkligen är apatiska.
Då sållar man ju bort dom som försöker fejka.

Sen anser jag att Sverige mycket väl kan ta hand om minst dubbelt så många fler invandrare.
Sverige har inte alls så stora problem som många verkar tro. Det är bara att de flesta har blivit så bortskämda med sin höga levnadsstandard att så fort det blir den minsta lilla negativa skillnaden så tror man att det går dåligt. Bara för att andra länder är så sviniga att dom inte erbjuder hjälp så ska inte vi följa deras exempel. Tyckte ni kanske inte att svenskar var så fega under andra världskriget i andra tråden? Tyckte ni inte att USA var så sviniga för att dom attakerar alla länder med olja?
Nu är det ju eran chans att visa vad svenskar går för. Att visa att moralen står högt här och att det trots kalla pissevädret finns en chans för folk utan hopp.

Människor kan faktiskt leva i grottor. Allt som är bättre än det är ett bonus.
Om vi nu har elektricitet, vatten, mat och slipper bli beskjutna varje dag, så kan vi dela med oss. Där 3 äter kan 4 äta, osv. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Visst håller jag med om att det är fel att utnyttja systemet bara för det men problemet ska lösas här på plats, inte kasta ut folk till sannolik död eller misär. Då skulle vi lika gärna kunna skjuta dom direkt.

Det lilla problemet vi har idag är att allt för många flyktingar ser tillbaka på sitt land och är helt säkra på att dom kommer att flytta tillbaka inom ett par år när kriget är slut. Därför bryr dom sig inte om att få rötter, skaffa ordentliga jobb och lära sig språket. Innan dom ens hinner att blinka till har dom fått barn här och dom inser att barnet har bättre chanser här än hemma. Kvar är två muttrande föräldrar som går på soc/jobbar svart.
Men egentligen är det som sagt ett ytterst litet problem.

Så du menar att vi ska offra våran levnadsstandard, våran sjukvård, äldreomsorg eller kanske hela vårat välfärdssamhälle bara föra att kunna ta emot fler invandrare?

Jag tycker att vi ska ta emot invandrare men bara i den mängd vi gör idag.

Kame_boy
Member
Medlem
917880
July 8, 2005 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: Så du menar att vi ska offra våran levnadsstandard, våran sjukvård, äldreomsorg eller kanske hela vårat välfärdssamhälle bara föra att kunna ta emot fler invandrare?

Jag tycker att vi ska ta emot invandrare men bara i den mängd vi gör idag.

Tror verkligen inte att välfärdsamhället skulle åka åt helskotta. Men okay jag går med på att det vore klokt att bibehålla en viss balans och kanske inte dra hit 500.000 på en dag, för allas bästa dvs.
Men jag ser inget negativt med den mängd som tas in idag, och ännu fler skulle inte heller skada. Speciellt inte apatiska barn.

Jag tror starkt på att solidaritet alltid lönar sig i slutändan.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
917905
July 8, 2005 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Självklart inte, då kommer alla börja fake'a det!

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
917969
July 8, 2005 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Är frågan seriös?

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
917975
July 8, 2005 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som inser ironin i att de som vill stanna inte får det, medans de apatiska får stanna?

Jo jo, jag vet att apati är ett mentalt ofriskt tillstånd och behöver vårdas, men iaf.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
917978
July 8, 2005 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: Tror verkligen inte att välfärdsamhället skulle åka åt helskotta. Men okay jag går med på att det vore klokt att bibehålla en viss balans och kanske inte dra hit 500.000 på en dag, för allas bästa dvs.
Men jag ser inget negativt med den mängd som tas in idag, och ännu fler skulle inte heller skada. Speciellt inte apatiska barn.

Jag tror starkt på att solidaritet alltid lönar sig i slutändan.

Välfärdssamhället är på väg åt helvete redan idag, vi behöver inte fler invandrare som kostar oss ännu mer pengar än vad de gör idag. Solidaritet, och i synnerhet internationell sådan, är djävulens påfund och leder inte till något annat än kostnader och åter kostnader som vi aldrig får något tillbaka för.

Sardaukar
Member
Medlem
918013
July 8, 2005 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: Sverige har inte alls så stora problem som många verkar tro.

Sverige har en enorm statsskuld som ska betalas tillbaka om du inte visste det. Jag tycker man borde spara in varenda krona man kan innan det är löst. Det är dock inte bara apatiska invandrare man ska spara in på, men någonstans måste man ju börja.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
918037
July 8, 2005 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

just nu går det inte så jävla bra för sverige, jag vi har det bättre än många andra men ända sen jag var liten har vuxna sagt att man inte ska jämföra sig med andra utan bara med sina egna förutsättningar och sverige har förutsättningar för en bättre ekonomi och livsstandard för folk, så när sverige går trögt så kan vi inte bara ta in vem som helst vi måste tyvärr vara lite selektiva i vilka vi tar in så vi vet att vi kan dra nytta av dom så fort som möjligt, sen måste vi sluta sätta utbildade läkare som chaufförer i tunnelbanor etc.

sen hela de här med apatiska barn, dom behöver hjälp så hjälp dom och deras familjer, det finns andra vi kan neka uppehållstillstånd i stället men vi ska inte neka barnfamiljer med svårt sjuka barn,
Tex. om en person som saknar svenskt medborgarskap begår ett brott som ger mer än 6mån fängelse så ska dom omedelbart deporteras i stället för att fängslas och sen skickas ut, då kan vi ta dom pengar vi sparar på att inte ha den personen i fängelse och hjälpa en familj med ett apatiskt barn

Ska inte brottslingar få straff då?
jo det är klart men vad tror ni dom helst vill, sitta i svenskt fängelse eller leva på gatan i ett sönderbombat land.. att slänga ut dom eller donera en slant till ett fänelse i deras hemland är mer kostnadseffektivt och oftast mycket otrevligare än svenska fängelser

Kame_boy
Member
Medlem
918070
July 8, 2005 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Kame_boy]Sverige har inte alls så stora problem som många verkar tro.

Sverige har en enorm statsskuld som ska betalas tillbaka om du inte visste det. Jag tycker man borde spara in varenda krona man kan innan det är löst. Det är dock inte bara apatiska invandrare man ska spara in på, men någonstans måste man ju börja.

Så länge vi inte har en diktator, inga självmordsbombare och inga beväpnade styrkor som jagar folk som tänker olika, samt har yttrandefrihet och att väldigt få dör av svält varje dag, så anser jag inte att sverige har några stora problem.

Om inte gemene man har råd med plasma-screen och nyaste datorerna, bara för att apatiska barn får stanna, så tycker jag att det är värt det.

Angående besparingar så tror jag att det finns så enormt mycket annat man kan spara in på som inte har med att avgöra andra människors livsöden att göra. Till exempel folk som får gå kurser om och om igen när dom är arbetslösa. Eller att socialen hellre betalar 2000 kr i månaden för uppehåll varje månad till tusentals invandrare som inte får uppehållstillstånd för att arbeta, bara för att dom vägrar betala för resan tillbaka. Antingen ger man dom arbetstillstånd eller så betalar man för resan och slipper slänga ut 2000 kr/mån i flera år.

Listan över idiotiska slöserier kan göras lång.
Men ändå anser jag inte att sverige har några större problem.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
918074
July 8, 2005 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: [quote=Sardaukar][quote=Kame_boy]Sverige har inte alls så stora problem som många verkar tro.

Så länge vi inte har en diktator, inga självmordsbombare och inga beväpnade styrkor som jagar folk som tänker olika, samt har yttrandefrihet och att väldigt få dör av svält varje dag, så anser jag inte att sverige har några stora problem.

Om inte gemene man har råd med plasma-screen och nyaste datorerna, bara för att apatiska barn får stanna, så tycker jag att det är värt det.

Angående besparingar så tror jag att det finns så enormt mycket annat man kan spara in på som inte har med att avgöra andra människors livsöden att göra. Till exempel folk som får gå kurser om och om igen när dom är arbetslösa. Eller att socialen hellre betalar 2000 kr i månaden för uppehåll varje månad till tusentals invandrare som inte får uppehållstillstånd för att arbeta, bara för att dom vägrar betala för resan tillbaka. Antingen ger man dom arbetstillstånd eller så betalar man för resan och slipper slänga ut 2000 kr/mån i flera år.

Listan över idiotiska slöserier kan göras lång.
Men ändå anser jag inte att sverige har några större problem.

Aye och allt är flyktingarnas fel också, inte det faktum hur korkat vi handlat i det förflutna som satt oss i denna sits...

//Andreas

Kame_boy
Member
Medlem
918076
July 8, 2005 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1: Där skruvade du den snyggt! 😀
Har inte den blekaste aning om du var seriös eller sarkastisk. Men jag antar att man kan ta det hur som helst och ändå vrida det till något vettigt svar. Lite hönan och -ägget syndrom.

Andreas Galistel
Member
Medlem
918080
July 8, 2005 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: Delph1: Där skruvade du den snyggt! 😀
Har inte den blekaste aning om du var seriös eller sarkastisk. Men jag antar att man kan ta det hur som helst och ändå vrida det till något vettigt svar. Lite hönan och -ägget syndrom.

Allt för att underhålla, och samtidigt dela ut pikar till höger och vänster 😉

//Andreas

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
918174
July 8, 2005 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var en gång en klok tant som sade att hon trodde att över 80% av alla de apatiska barnen antingen spelar självmant eller är tvingade med våld av sin familj. För detta blev hon nästan stenad,,, i Sverige...
Vill vi ha sådana människor som tvingar/hotar sina barn till livet om de inte hjälpter dem stanna i detta underbara bidragsland?
Förövrigt, finns väll ett lätt sätt att tareda på om barnen spelar eller inte.. Tänd ett ljus och låt ungen känna på det. Om inte annat så blev han ju mirakulöst botad å kan underbart nog återvända.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
918185
July 8, 2005 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=Nomic]------------- varning för speciell humor ------------

[quote=Black_light]NEJ! OCh varför i helsike kommer alla som flyr från mellanöstern till Sverige?

För att deras kusiner kusiners kusiner bor här och deras vänner och vänner och fastrar och farbröder.

Det är en ond cirkel .... OCh sen desto fler kusiner = desto fler av dom, för alla vet ju att dom förökar sig inom familjen med hjälp av kusiner laugh

edit : så är det lätt att komma in här också.
------------- varning för speciell humor ------------

hehehe laugh Gillar din humor Nomic:) , kanske för att vi e i samma ålder?:p

Snälla skona mig, gud!!!

Sardaukar
Member
Medlem
918212
July 8, 2005 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: [quote=Sardaukar][quote=Kame_boy]Sverige har inte alls så stora problem som många verkar tro.

Precis...det finns så mycket man kan spara in på, så varför inte spara så mycket man kan?

Andreas Galistel
Member
Medlem
918268
July 9, 2005 - 8:11 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Det var en gång en klok tant som sade att hon trodde att över 80% av alla de apatiska barnen antingen spelar självmant eller är tvingade med våld av sin familj. För detta blev hon nästan stenad,,, i Sverige...
Vill vi ha sådana människor som tvingar/hotar sina barn till livet om de inte hjälpter dem stanna i detta underbara bidragsland?
Förövrigt, finns väll ett lätt sätt att tareda på om barnen spelar eller inte.. Tänd ett ljus och låt ungen känna på det. Om inte annat så blev han ju mirakulöst botad å kan underbart nog återvända.

Finns nog bättre sätt än så hoppas jag. Den där siffran 80% låter väldigt tagen ur luften också då jag har väldit svårt att tro att hon faktiskt träffat alla apatiska barn. Och nej sådana människor som hotar sina barn är inte bra förebilder för sina barn eller andra. Dock så hoppas jag att det inte fungerar. Så pass bra läkare måste vi ändå ha i detta land.

En annan sak jag inte förstår är heller om nu folk vet om att en del fuskar med detta, varför i helvete anger man dom inte? Istället verkar man tiga och sen hålla på att gnälla bakom ryggen på läkarana bara. Jävla idioti.

Att det finns dom som spelar är väl inte direkt konstigt eller svårt att förstå egentligen, har jag flytt från ett land i fasa så inte fasen vill jag gärna återvända dit igen. Säger inte jag skulle göra som ni påstår att en majoritet gör här men inte fasen skulle jag ge mig tillbaka lättvindigt iaf. Det skulle inte ni heller för den delen.

//Andreas

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
918567
July 9, 2005 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Vart hon fick sin siffra ifrån har ja ingen aning om. Men tror den mer var menad som en "kommer inte på ordet för är för trött" """Synonym""". Men hon fick ta mycket mer än nog skit för det här utalandet än hon borde fått. Hon var/(är) nån högt uppsatt person som är inblandad i sånna här frågor, vem minns ja inte. (Se vilken bra källa jag är...)
Iaf, nä tror inte hon träffat alla barnen. Men å andra sidan men läkarna träffat barnen så behöver de inte ha träffat barnen. Och nä, vissa läkare i landet Sverige ger jag inte mycket tillit till. Sverige är ett handelsfattigt land med byrokratiska hängslen i topp. Leve byrokratin och jantelagen!

// Icedor

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 120
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL