Ska apatiska flyktingbarna automatiskt få stanna i Sverige?|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ska apatiska flyktingbarna automatiskt få stanna i Sverige?
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
918644
July 10, 2005 - 8:14 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Vart hon fick sin siffra ifrån har ja ingen aning om. Men tror den mer var menad som en "kommer inte på ordet för är för trött" """Synonym""". Men hon fick ta mycket mer än nog skit för det här utalandet än hon borde fått. Hon var/(är) nån högt uppsatt person som är inblandad i sånna här frågor, vem minns ja inte. (Se vilken bra källa jag är...)
Iaf, nä tror inte hon träffat alla barnen. Men å andra sidan men läkarna träffat barnen så behöver de inte ha träffat barnen. Och nä, vissa läkare i landet Sverige ger jag inte mycket tillit till. Sverige är ett handelsfattigt land med byrokratiska hängslen i topp. Leve byrokratin och jantelagen!

// Icedor

Aye, men då är det ju helt åt skogen att skylla på invandrarna.

//Andreas

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
918663
July 10, 2005 - 9:34 am
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Kame_boy]Tror verkligen inte att välfärdsamhället skulle åka åt helskotta. Men okay jag går med på att det vore klokt att bibehålla en viss balans och kanske inte dra hit 500.000 på en dag, för allas bästa dvs.
Men jag ser inget negativt med den mängd som tas in idag, och ännu fler skulle inte heller skada. Speciellt inte apatiska barn.

Jag tror starkt på att solidaritet alltid lönar sig i slutändan.

Välfärdssamhället är på väg åt h*****e redan idag, vi behöver inte fler invandrare som kostar oss ännu mer pengar än vad de gör idag. Solidaritet, och i synnerhet internationell sådan, är djävulens påfund och leder inte till något annat än kostnader och åter kostnader som vi aldrig får något tillbaka för.

Du vet väl att tonåringar med solidariska och humanistiska ideal i vuxen ålder får bättre äktenskap, högre glädjetoppar och färre depressioner än ungdomar med materialistiska och egenfokuserade intressen?

Djävulskt!

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
918669
July 10, 2005 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

Jag anser att Sveriges välbefinande går före allt annat. Vem har sagt att det är våran uppgift att ta emot en massa barn med psykiska problem/en massa barn som fejkar? Ska vi göra det så ska vi för fan ha betalt av FN för att göra det.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
918670
July 10, 2005 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Vart hon fick sin siffra ifrån har ja ingen aning om. Men tror den mer var menad som en "kommer inte på ordet för är för trött" """Synonym""". Men hon fick ta mycket mer än nog skit för det här utalandet än hon borde fått. Hon var/(är) nån högt uppsatt person som är inblandad i sånna här frågor, vem minns ja inte. (Se vilken bra källa jag är...)
Iaf, nä tror inte hon träffat alla barnen. Men å andra sidan men läkarna träffat barnen så behöver de inte ha träffat barnen. Och nä, vissa läkare i landet Sverige ger jag inte mycket tillit till. Sverige är ett handelsfattigt land med byrokratiska hängslen i topp. Leve byrokratin och jantelagen!

// Icedor

//Andreas

Vem har sagt att ja skyller på invandrarna? Det är ju de som syns som problemet men vårt samhälle som borgat för att de velat å lyckats komma hit i första hand är de som bär ansvaret och vars fel det hela är.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
918682
July 10, 2005 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Delph1][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Vart hon fick sin siffra ifrån har ja ingen aning om. Men tror den mer var menad som en "kommer inte på ordet för är för trött" """Synonym""". Men hon fick ta mycket mer än nog skit för det här utalandet än hon borde fått. Hon var/(är) nån högt uppsatt person som är inblandad i sånna här frågor, vem minns ja inte. (Se vilken bra källa jag är...)

// Icedor

//Andreas

Vem har sagt att ja skyller på invandrarna? Det är ju de som syns som problemet men vårt samhälle som borgat för att de velat å lyckats komma hit i första hand är de som bär ansvaret och vars fel det hela är.

Har inte sagt att du gör det, men alla andra i stort sett i denna tråd gör det.

//Andreas

Jerry
Member
Medlem
918686
July 10, 2005 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

Det vet jag inte om de säger. Jag tycker det verkar mer som att de inte bryr sig oavsett om flyktingarna är oskyldiga eller inte, eftersom de inte anser att de har någon skyldighet att hjälpa till. Det är ännu värre.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
918709
July 10, 2005 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Du vet väl att tonåringar med solidariska och humanistiska ideal i vuxen ålder får bättre äktenskap, högre glädjetoppar och färre depressioner än ungdomar med materialistiska och egenfokuserade intressen?

Var det där ett dåligt skämt, eller var det ett faktiskt argument för solidaritet?

Jerry
Member
Medlem
918736
July 10, 2005 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur uppfattar du det, snyde?

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
918799
July 10, 2005 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: Självklart inte, då kommer alla börja fake'a det!

Kan inte du förklara hur man låtsas detta?

hur man lär sig att inte reagera på yttre stimuli.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
918801
July 10, 2005 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=optimuz]Självklart inte, då kommer alla börja fake'a det!

Man ska inte vara kittlig, inte vara speciellt aktiv, och bara ligga helt stilla o glo på en punkt.

obelix
Member
Medlem
918806
July 10, 2005 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=obelix][quote=optimuz]Självklart inte, då kommer alla börja fake'a det!

Man ska inte vara kittlig, inte vara speciellt aktiv, och bara ligga helt stilla o glo på en punkt.

Och när dom tar fram en nål och sticker?

Och om dom observerar en person 24/7 i ett bra tag?

Prova att vara apatisk själva, se hur länge ni klarar av det.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
918808
July 10, 2005 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Black_light][quote=obelix][quote=optimuz]Självklart inte, då kommer alla börja fake'a det!

Detta börjar bli löjligt Obelix... alltid ställa dig på de som utnyttjar dagens samhälles sida.... det är sorgligt, varför gör du det ens?

Dina argument är löjliga, jag säger dock inte att black_lights är bra heller... för han kommer inte med några.

Men snälla du, att dom HAR tagit folk för detta, genom observationer, är väl ÄNDÅ, lilla du, ett bevis på att det går att fejka.

Sorgligt.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
918809
July 10, 2005 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Black_light][quote=obelix][quote=optimuz]Självklart inte, då kommer alla börja fake'a det!

Man får vara bra på att håla masken. Jag vet nu hur de klarar det! Barnen är superhemliga super-kids som tränats i att inte göra ett dugg under en jäkligt lång tid. Det inkluderar också att inte reagera när man blir stucken och att inte dricka och äte på väldigt länge. När dessa super-kids väl klarat "kontrollen", så blir de insläppta i sverige, transformerar sig till vuxna, och bedriver industrispionage och spionage på svenka militärbaser.

Så så är det!

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
918813
July 10, 2005 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=obelix][quote=Black_light][quote=obelix][quote=optimuz]Självklart inte, då kommer alla börja fake'a det!

Man får vara bra på att håla masken. Jag vet nu hur de klarar det! Barnen är superhemliga super-kids som tränats i att inte göra ett dugg under en jäkligt lång tid. Det inkluderar också att inte reagera när man blir stucken och att inte dricka och äte på väldigt länge. När dessa super-kids väl klarat "kontrollen", så blir de insläppta i sverige, transformerar sig till vuxna, och bedriver industrispionage och spionage på svenka militärbaser.

Så så är det!

Du lyckades just idiotförklara dig ännu en gång...
😕

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
918817
July 10, 2005 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Black_light][quote=obelix][quote=Black_light][quote=obelix][quote=optimuz]Självklart inte, då kommer alla börja fake'a det!

Så så är det!

😕

Jag vet :bgrin: Kan någon som haft otrolig kolla på mig, länka till alla trådar där jag gjort bort mig? Pricka gärna in på rätt sida också wink

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
918821
July 10, 2005 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=Nomic][quote=Black_light][quote=obelix][quote=Black_light][quote=obelix][quote=optimuz]Självklart inte, då kommer alla börja fake'a det!

Så så är det!

😕

Jag vet :bgrin: Kan någon som haft otrolig kolla på mig, länka till alla trådar där jag gjort bort mig? Pricka gärna in på rätt sida också wink

Enkelt: https://www.nordichardware.se/forum/search.php?mode=results

Sök efter författare:
"Black_light"

:)R

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
918835
July 10, 2005 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Detta börjar bli löjligt Obelix... alltid ställa dig på de som utnyttjar dagens samhälles sida.... det är sorgligt, varför gör du det ens?

Dina argument är löjliga, jag säger dock inte att black_lights är bra heller... för han kommer inte med några.

Men snälla du, att dom HAR tagit folk för detta, genom observationer, är väl ÄNDÅ, lilla du, ett bevis på att det går att fejka.

Sorgligt.

Löjligt och sorgligt?

Det är sådana som jag om månar och tar hand om sådana som du när du har skadat dig eller mår dåligt.

Det är sådana som jag som kommer att ta hand om dig när du blir gammal och hamnar på hemmet, då du behöver blöja för att inte söla ner dina byxor.

Jag ställer mig inte på dom som utnyttjar samhällets sida.
Jag skulle tro att jag är hårdare mot som än vad du någonsin kan vara.

Jag ställer mig bakom dom som behöver hjälp (sjuka, svaga och utsatta) och stöd i ett samhälle där det finns sådana som du som har dessa tankar om dom.

Jerry
Member
Medlem
918841
July 10, 2005 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

=DO

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
918852
July 10, 2005 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=obelix]Och när dom tar fram en nål och sticker?

Detta börjar bli löjligt Obelix... alltid ställa dig på de som utnyttjar dagens samhälles sida.... det är sorgligt, varför gör du det ens?

Sorgligt.

Nomic, =DO
obelix, skulle vara intressant att få se några dokument från sådana där tester. :bgrin:

Jerry
Member
Medlem
918856
July 10, 2005 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Obelix försvarade inte fuskare, utan de oskyldiga som anklagas för att fuska. Försöker ni vinna lätta poäng eller kan ni inte läsa?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 129
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL