May 1, 2005
Obelix, du måste jobba inom psykiatrin. Det du skriver skulle iofs kunna passa in på de flesta yrken inom vård och socialtjänst, men det luktar psykiatri lång väg. Har själv jobbat väldigt mycket som psykskötare och den inställning man har i den befattningen speglas i ditt sätt att resonera. Är du psykiatri-skötare/undersköterska eller är jag ute och cyklar?
January 12, 2004
dreamweaver wrote: Obelix, du måste jobba inom psykiatrin. Det du skriver skulle iofs kunna passa in på de flesta yrken inom vård och socialtjänst, men det luktar psykiatri lång väg. Har själv jobbat väldigt mycket som psykskötare och den inställning man har i den befattningen speglas i ditt sätt att resonera. Är du psykiatri-skötare/undersköterska eller är jag ute och cyklar?
Mentalskötare Obelix till din tjänst O:)
July 14, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Nomic][quote=obelix]Och när dom tar fram en nål och sticker?
Och om dom observerar en person 24/7 i ett bra tag?
Prova att vara apatisk själva, se hur länge ni klarar av det.
Detta börjar bli löjligt Obelix... alltid ställa dig på de som utnyttjar dagens samhälles sida.... det är sorgligt, varför gör du det ens?
Dina argument är löjliga, jag säger dock inte att black_lights är bra heller... för han kommer inte med några.
Men snälla du, att dom HAR tagit folk för detta, genom observationer, är väl ÄNDÅ, lilla du, ett bevis på att det går att fejka.
Sorgligt.
Nomic, =DO
obelix, skulle vara intressant att få se några dokument från sådana där tester. :bgrin:
skulle det sannerligen.
January 12, 2004
Nomic wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Nomic][quote=obelix]Och när dom tar fram en nål och sticker?
Detta börjar bli löjligt Obelix... alltid ställa dig på de som utnyttjar dagens samhälles sida.... det är sorgligt, varför gör du det ens?
Dina argument är löjliga, jag säger dock inte att black_lights är bra heller... för han kommer inte med några.
Men snälla du, att dom HAR tagit folk för detta, genom observationer, är väl ÄNDÅ, lilla du, ett bevis på att det går att fejka.
Sorgligt.
Nomic, =DO
obelix, skulle vara intressant att få se några dokument från sådana där tester. :bgrin:
skulle det sannerligen.
det är väl bara till att kontakta en läkare som gör dessa utvärderingar.
July 14, 2004
obelix wrote: [quote=Nomic][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Nomic][quote=obelix]Och när dom tar fram en nål och sticker?
Sorgligt.
Nomic, =DO
skulle det sannerligen.
det är väl bara till att kontakta en läkare som gör dessa utvärderingar.
Och villka skulle det vara?, jag har då aldrig ens hört talas om någon som gjort liknande tester.
January 12, 2004
Jerry wrote: Obelix försvarade inte fuskare, utan de oskyldiga som anklagas för att fuska. Försöker ni vinna lätta poäng eller kan ni inte läsa?
Det är lättare att hålla fast vid en felaktig tanke, än att ändra den.
Det skapa en väldigt massa oreda på en del andra åsikter man har soom man kan vara tvungen att omvärdera helt plötsligt.
Det är inget kul när en väldsbild helt plötsligt inte stämmer.
July 14, 2004
obelix wrote: [quote=Jerry]Obelix försvarade inte fuskare, utan de oskyldiga som anklagas för att fuska. Försöker ni vinna lätta poäng eller kan ni inte läsa?
Det skapa en väldigt massa oreda på en del andra åsikter man har soom man kan vara tvungen att omvärdera helt plötsligt.
Det är härligt att se hur du tycker du är riddaren på den vita pollen :D, men så ser inte verkligheten ut ser du.... lika många som tycker du är bra som tycker du är skadad.
January 12, 2004
Nomic wrote: [quote=obelix][quote=Jerry]Obelix försvarade inte fuskare, utan de oskyldiga som anklagas för att fuska. Försöker ni vinna lätta poäng eller kan ni inte läsa?
Det är härligt att se hur du tycker du är riddaren på den vita pollen :D, men så ser inte verkligheten ut ser du.... lika många som tycker du är bra som tycker du är skadad.
Jag har inget mot att folk ser mig som skadad bara för att jag värnar om de som är svaga, sjuka och utsatta.
Hellre det än att vara känslomässigt handikappad som en del verkar vara, som dessutom saknar en verklighetsförankring och bara ser fuskare överallt.
June 10, 2005
obelix wrote: [quote=Nomic][quote=obelix][quote=Jerry]Obelix försvarade inte fuskare, utan de oskyldiga som anklagas för att fuska. Försöker ni vinna lätta poäng eller kan ni inte läsa?
Jag har inget mot att folk ser mig som skadad bara för att jag värnar om de som är svaga, sjuka och utsatta.
Hellre det än att vara känslomässigt handikappad som en del verkar vara, som dessutom saknar en verklighetsförankring och bara ser fuskare överallt.
Om man bor i ett land där man får ett bättre mottagande om man kommer från andra sidan jorden, än om man bott & arbetat här hela sitt liv, så är det inte speciellt ologiskt att folk börjar tröttna på systemet. Vi har fortfarande uteliggare i Sverige, pensionärer som lever i misär & bland de högsta skatterna i världen. Jag skäms inte ett dugg över att säga rakt ut, att vi måste sluta att vara hela världens samvete, det är dags att börja ta hand om oss själva istället, speciellt när den etniska svensken kommer att vara en minoritet runt 2055.
Istället för att ta hit alla dessa flyktingar, så varför inte hjälpa dem på hemmaplan istället. Det vi sysslar med nu är inget annat än konstgjort andning. Vi flyttar problemet vidare, utan att lösa det.
September 3, 2001
Håller me Obelix här jag..
Fattar inte varför man skulle ha så hemst mkt emot apatiska barn. Har inga siffror på det nu men dom kostar säkert en försvinnande liten summa för staten. Typ för rehabilitering och vård osv. Med tanke på att det är så få också.
Dyrare är det säkert att låta alkohol/drogmissbrukare stanna i landet, men inte fan ser jag någon debatt om det.
Nomic, samt några till som satte sig emot: Kostnader, kostnader och åter kostnader. Bullshit säger jag bara. Pengar får bara aldrig komma i första hand i såna här beslut. Speciellt med tanke på levnadstandarden som vi faktiskt har här.
Okay att dom blir utkastade från Haiti eller Rwanda, men det är jävligt oschyst att inte välkomna folk som behöver hjälp när man själv har det så bra.
Ta en liten världen runt resa och träffa lite folk. Träffa riktiga människor med annan kultur och andra färger. Du behöver inte ens åka utanför europa. Lär känna dom. Du kommer snabbt att inse att dom är precis som du, och att dom har samma behov, samma känslor och att dom också älskar sin familj över allt annat.
Kom tillbaka sen och säg om du fortfarande skulle kunna kasta ut familjer som behöver hjälp.
Om du kan det så skyller jag på din ringa ålder eller så får vi helt enkelt leva med att du helt saknar empati för främmande människor.
July 14, 2004
C-J... wrote: [quote=obelix][quote=Nomic][quote=obelix][quote=Jerry]Obelix försvarade inte fuskare, utan de oskyldiga som anklagas för att fuska. Försöker ni vinna lätta poäng eller kan ni inte läsa?
Om man bor i ett land där man får ett bättre mottagande om man kommer från andra sidan jorden, än om man bott & arbetat här hela sitt liv, så är det inte speciellt ologiskt att folk börjar tröttna på systemet. Vi har fortfarande uteliggare i Sverige, pensionärer som lever i misär & bland de högsta skatterna i världen. Jag skäms inte ett dugg över att säga rakt ut, att vi måste sluta att vara hela världens samvete, det är dags att börja ta hand om oss själva istället, speciellt när den etniska svensken kommer att vara en minoritet runt 2055.
Istället för att ta hit alla dessa flyktingar, så varför inte hjälpa dem på hemmaplan istället. Det vi sysslar med nu är inget annat än konstgjort andning. Vi flyttar problemet vidare, utan att lösa det.
! word.
May 1, 2005
C-J... wrote: Om man bor i ett land där man får ett bättre mottagande om man kommer från andra sidan jorden, än om man bott & arbetat här hela sitt liv, så är det inte speciellt ologiskt att folk börjar tröttna på systemet. Vi har fortfarande uteliggare i Sverige, pensionärer som lever i misär & bland de högsta skatterna i världen. Jag skäms inte ett dugg över att säga rakt ut, att vi måste sluta att vara hela världens samvete, det är dags att börja ta hand om oss själva istället, speciellt när den etniska svensken kommer att vara en minoritet runt 2055.
Du säger nästan exakt den åsikt jag har! (det där med etnisk minoritet känns för min del inte högprio) Jag är varken kapitalist eller humanist, utan jag är realist. Har man en livbåt som bara rymmer 10 personer så gagnar det ingen att lyfta in en person till om båten sjunker av extravikten och dränker alla.
Sedan det här med att vi ska hjälpa våra egna först. Jag tycker det skulle vara förräderi att rycka en skål soppa ur handen på en hemlös för att räcka den till en flykting. Men händer det verkligen idag? Att vi har hemlösa behöver inte betyda brist på pengar hos staten, utan det ligger antagligen ett fel i systemet som skapar detta. Om det är så så löper ju hemlösepolitiken parallellt med flyktingpolitiken och det handlar inte om nån finansiell prioritering därimellan, iaf ingen att prata om.
Nu låter jag säkert hård, men det jag menar är att jag är missnöjd med hur det ser ut idag. Jag tycker absolut att t ex att enskilda flyktingar som hotas av förföljelse och liknande i hemlandet ska få asyl där de är trygga, men jag ogillar starkt den här mentaliteten att vi ska ge alla en snuttefilt som kommer hit och vara blåögda och tro att vi kan ta hand om alla. Jag ser inte många föräldrar som adopterar 124 barn bara för att de tycker att barn har rätt till en bra uppväxt. Visst ska man adoptera föräldralösa barn och ta hand om flyktingar, men man måste ju vara realistisk på samma gång.
Att många tycker att flyktingintaget ska regleras hårdare beror ofta på att man är ovillig att dela med sig av sina resurser. Familjen Svensson vill t ex inte offra sin välfärds-Volvo på sin asfalterade garageuppfart till förmån för x antal invandrares etablering i Sverige. Jag förstår dem, på samma gång som jag inte gör det. Det man vill se när man delar med sig av sina resurser är inte bara en tillfällig hjälp, utan man vill se en förebyggande verkan isf också. Det är just det här med att det aldrig förbättras på hemmaplan där flyktingarna kommer ifrån. Det blir konstgjord andning som C-J sa, och sådan hjälp är mentalt sett slöseri med resurser. Man vill se bättring, inte statisk minimering av förluster.
Hoppas ni kan utläsa vad som allmänna åsikter och vad som är mina åsikter i det jag skrivit. Jag har vävt ihop det lite besvärligt märker jag så det kan vara svårt att utläsa...men men.
January 12, 2004
Det är inte om dom apatiska barnen man ska rikta sin energi mot.
Det är hur länge dom behöver vänta för att få ett svar.
Om dom slapp vänta i ett par år för at få ett svar så skulle dom inte bygga upp ett hopp som tvärt byts ut mot förtvivlan och apati.
Som det är idag så är väntetiden det värsta.
Och den kostar mer pengar än ett par apatiska barn som får stanna med sina föräldrar.
May 1, 2005
obelix wrote: Det är hur länge dom behöver vänta för att få ett svar.
Om dom slapp vänta i ett par år för at få ett svar så skulle dom inte bygga upp ett hopp som tvärt byts ut mot förtvivlan och apati.
Som det är idag så är väntetiden det värsta.
Och den kostar mer pengar än ett par apatiska barn som får stanna med sina föräldrar.
Det där är så förbannat sant så det finns inte. Själva ovissheten om man får stanna eller i samband med den utdragna processen med eventuella överklaganden hit och dit knäcker många. Minns ett par som var intagna på var sin avdelning där jag jobbade. De upplevde processen som redigt jobbig. Hon klarade sig dock sämre än han. När de till slut fick grönt att stanna och killen snabbt besökte hennes avdelning för att berätta nyheten, så var hon så illa knäckt att hon förstod inte nyheten. Hon var inte min patient så jag vet inte vilket tillstånd hon hade hamnat i, men hon var allt annat än pigg och närvarande.
June 10, 2005
Att Sverige är världens värsta lallarland där folk klemas bort på daglig basis, till den grad att de inte själva tar tag i sina liv, utan istället lever på våran bortklemande flykting & invandrarpolitik. Om vi började ställa krav på kulturberikarna så hade vi förmodligen sluppit en stor del av alla idioter som bara kommer hit & utnyttjar systemet, och istället fått de som är villiga att bevisa att dom är värda chansen.
Det är dessutom vida känt att folk från vissa delar av världen kommer hit ENDAST för att ägna sig åt organiserad brottlighet. Varför kommer de då till Sverige istället för andra länder? Jo, för här så har vi bestämt oss för att man inte kan straffa någon för sitt brott, utan man ska bota dem genom att ge dem permissioner, korta straff på anstalter med minimal säkerhet samt en bättre social situation än en vanlig Svensson.
Internet, dator, tv+video, umgänge (?), gym, bibliotek (kan jag iofs köpa), folk tvättar deras kläder, städar & ger dem mat. Mat som kostar mer än 4:a gånger så mycket som den som ges till barnen i grundskolan.
Om det var upp till mig så skulle det kännas att ha brutit mot lagen, straffarbete från 06:00 t.o.m 17:00 varje dag utom söndagar, ut med lagbrytarna på stan & tvinga dem att plocka skit i parkerna för 5 spänn i timmen.
Och jag ser hellre att vi finansierar en kulturberikares fängelsevistelse i sitt hemland, istället för att han ska stanna kvar här, dessutom ska ett brott under sina första 5 år i landet direkt bestraffas med livstids utvisning. Om personen i fråga är förföljd eller riskerar dödsstraff i sitt hemland skiter jag fullständigt i, om han begår ett våldsbrott i Sverige så har han förbrukat sin rätt att vistas här, och då har han bara sig själv att skylla.
J-a lallarsystem!!
January 12, 2004
C-J... wrote: Att Sverige är världens värsta lallarland där folk klemas bort på daglig basis, till den grad att de inte själva tar tag i sina liv, utan istället lever på våran bortklemande flykting & invandrarpolitik. Om vi började ställa krav på kulturberikarna så hade vi förmodligen sluppit en stor del av alla idioter som bara kommer hit & utnyttjar systemet, och istället fått de som är villiga att bevisa att dom är värda chansen.
På vilket sätt är det bortklemande när det kan ta så lång tid att fliyktingar blir psykiskt sjuka av det?
Eller tar sina liv?
C-J... wrote: Det är dessutom vida känt att folk från vissa delar av världen kommer hit ENDAST för att ägna sig åt organiserad brottlighet. Varför kommer de då till Sverige istället för andra länder? Jo, för här så har vi bestämt oss för att man inte kan straffa någon för sitt brott, utan man ska bota dem genom att ge dem permissioner, korta straff på anstalter med minimal säkerhet samt en bättre social situation än en vanlig Svensson.
Så Sverige är unikt på det sättet?
Att dom bara kommer hit?
C-J... wrote: Om det var upp till mig så skulle det kännas att ha brutit mot lagen, straffarbete från 06:00 t.o.m 17:00 varje dag utom söndagar, ut med lagbrytarna på stan & tvinga dem att plocka skit i parkerna för 5 spänn i timmen.
Och jag ser hellre att vi finansierar en kulturberikares fängelsevistelse i sitt hemland, istället för att han ska stanna kvar här, dessutom ska ett brott under sina första 5 år i landet direkt bestraffas med livstids utvisning. Om personen i fråga är förföljd eller riskerar dödsstraff i sitt hemland skiter jag fullständigt i, om han begår ett våldsbrott i Sverige så har han förbrukat sin rätt att vistas här, och då har han bara sig själv att skylla.
J-a lallarsystem!!
Straffarbete...
vad vill du ha ut på gatorna igen?
En som blivit rehabiliterad och avtjänat sitt straff, eller någon som kommer ut värre än vad han var när han kom in?
Och är det inte så att dom redan kan få utvisning för vissa brott?
C-J... wrote: Att Sverige är världens värsta lallarland där folk klemas bort på daglig basis, till den grad att de inte själva tar tag i sina liv, utan istället lever på våran bortklemande flykting & invandrarpolitik. Om vi började ställa krav på kulturberikarna så hade vi förmodligen sluppit en stor del av alla idioter som bara kommer hit & utnyttjar systemet, och istället fått de som är villiga att bevisa att dom är värda chansen.
Det är dessutom vida känt att folk från vissa delar av världen kommer hit ENDAST för att ägna sig åt organiserad brottlighet. Varför kommer de då till Sverige istället för andra länder? Jo, för här så har vi bestämt oss för att man inte kan straffa någon för sitt brott, utan man ska bota dem genom att ge dem permissioner, korta straff på anstalter med minimal säkerhet samt en bättre social situation än en vanlig Svensson.
Internet, dator, tv+video, umgänge (?), gym, bibliotek (kan jag iofs köpa), folk tvättar deras kläder, städar & ger dem mat. Mat som kostar mer än 4:a gånger så mycket som den som ges till barnen i grundskolan.
Om det var upp till mig så skulle det kännas att ha brutit mot lagen, straffarbete från 06:00 t.o.m 17:00 varje dag utom söndagar, ut med lagbrytarna på stan & tvinga dem att plocka skit i parkerna för 5 spänn i timmen.
J-a lallarsystem!!
Intressanta uttalanden från en som skriver så här i en annan tråd:
"Testa att köra med en nocd-crack, det kan hjälpa trögstartade spel ibland."
"Jag använder ofta no-cd cracks till köpta spel, det är inget illegalt med det, snarare intelligent med tanke på att prestandan i spelen ökar på det sättet."
😎
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 10, 2005
ilg@dd wrote: [quote=C-J...]Att Sverige är världens värsta lallarland där folk klemas bort på daglig basis, till den grad att de inte själva tar tag i sina liv, utan istället lever på våran bortklemande flykting & invandrarpolitik. Om vi började ställa krav på kulturberikarna så hade vi förmodligen sluppit en stor del av alla idioter som bara kommer hit & utnyttjar systemet, och istället fått de som är villiga att bevisa att dom är värda chansen.
J-a lallarsystem!!
Intressanta uttalanden från en som skriver så här i en annan tråd:
"Testa att köra med en nocd-crack, det kan hjälpa trögstartade spel ibland."
"Jag använder ofta no-cd cracks till köpta spel, det är inget illegalt med det, snarare intelligent med tanke på att prestandan i spelen ökar på det sättet."
Jag är nog inte den enda som nu är intresserad av att få veta hur detta är relevant.
1 Guest(s)