January 5, 2002
Det här med butikssäljare är rätt klurigt egentligen. När jag handlar på en stormarknad i stil med OnOff så förutsätter jag alltid att säljaren försöker blåsa mig oavsett vad han säger.
Detta möster är dessutom rätt svårt att bryta. Jag vill inte höra floskler, jag vill inte höra säljsnack om onödiga funktioner som kostar pengar, och jag vill absolut inte höra honom pracka på mig en massa jävla skit, ungefär som tomten på Onoff i Länna som försökte sälja mig en dvd-brännare och en chippad xbox med en massa spel när jag skulle ha en billig dvd-spelare åt familjen.
January 5, 2002
obelix wrote: Fick enkund som vägrade acceptera att jag hade jobbat där i två dagar och inte var expert på målarfärger.
Det där är allvarligt talat det värsta som finns. För kunden, vill säga. Det värsta jag vet är att få höra "jag vet ingenting, jag är bara en sommarjobbare/vikarie/åsna/nyanställd".
Bryr jag mig det minsta om varför du inte kan det du jobbar med? Nej! Jag skiter i det. Däremot blir jag ruskigt förbannad över den dåliga servicen. Mitt tips till er säljare är därför följande: är det något du inte kan, hämta dit någon som kan det fort som attan istället för att beklaga dig över det.
January 12, 2004
snyde wrote: [quote=obelix]Fick enkund som vägrade acceptera att jag hade jobbat där i två dagar och inte var expert på målarfärger.
Det där är allvarligt talat det värsta som finns. För kunden, vill säga. Det värsta jag vet är att få höra "jag vet ingenting, jag är bara en sommarjobbare/vikarie/åsna/nyanställd".
Bryr jag mig det minsta om varför du inte kan det du jobbar med? Nej! Jag skiter i det. Däremot blir jag ruskigt förbannad över den dåliga servicen. Mitt tips till er säljare är därför följande: är det något du inte kan, hämta dit någon som kan det fort som attan istället för att beklaga dig över det.
Visst, jag erbjöd mig att göra det, men han blåvägrade och fortsatte att vara otrevlig.
det var då det brast för mig.
October 11, 2002
obelix wrote: [quote=snyde][quote=obelix]Fick enkund som vägrade acceptera att jag hade jobbat där i två dagar och inte var expert på målarfärger.
Visst, jag erbjöd mig att göra det, men han blåvägrade och fortsatte att vara otrevlig.
det var då det brast för mig.
ska försöka hålla mig ifrån det! var på onoff nu å snackat med alla samt rundtur. ska dit igen som trainee på måndag! kommer bli skitkul! och jag siktar på att bli butikschef helt klart 😀
October 11, 2002
klart folk är pessimistiska, jag är exakt likadan, inte fan skulle jag gå in i en onoffbutik och köpa något.. tror inte jag gjort det nångång i mitt liv. kommer itne göra det heller 😀
men det ksiter jag fullständigt i, som sagt har ett jobb nu som jag tror jag kommer trivas väldigt med, tillslkillnad från mitt gamla skitjobb som man hatat i nästan 2 år...
November 29, 2002
Ganska självklart att säljarna ljuger på onoff... de får förmodligen provision... Inte går man och säger att en skitdator är skit, när man kan tjäna en hacka på att sälja. Själv skulle jag nog inte vilja jobba på en firma som onoff eftersom jag vet att de flesta produkter inte är prisvärda, har svårt att ljuga för folk.
2 Guest(s)