Ska bli butikssäljare!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ska bli butikssäljare!
snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
sp_UserOfflineSmall Offline
892886
May 18, 2005 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Det här med butikssäljare är rätt klurigt egentligen. När jag handlar på en stormarknad i stil med OnOff så förutsätter jag alltid att säljaren försöker blåsa mig oavsett vad han säger.

Detta möster är dessutom rätt svårt att bryta. Jag vill inte höra floskler, jag vill inte höra säljsnack om onödiga funktioner som kostar pengar, och jag vill absolut inte höra honom pracka på mig en massa jävla skit, ungefär som tomten på Onoff i Länna som försökte sälja mig en dvd-brännare och en chippad xbox med en massa spel när jag skulle ha en billig dvd-spelare åt familjen.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
892894
May 18, 2005 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Fick enkund som vägrade acceptera att jag hade jobbat där i två dagar och inte var expert på målarfärger.

Det där är allvarligt talat det värsta som finns. För kunden, vill säga. Det värsta jag vet är att få höra "jag vet ingenting, jag är bara en sommarjobbare/vikarie/åsna/nyanställd".

Bryr jag mig det minsta om varför du inte kan det du jobbar med? Nej! Jag skiter i det. Däremot blir jag ruskigt förbannad över den dåliga servicen. Mitt tips till er säljare är därför följande: är det något du inte kan, hämta dit någon som kan det fort som attan istället för att beklaga dig över det.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
892910
May 18, 2005 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=obelix]Fick enkund som vägrade acceptera att jag hade jobbat där i två dagar och inte var expert på målarfärger.

Det där är allvarligt talat det värsta som finns. För kunden, vill säga. Det värsta jag vet är att få höra "jag vet ingenting, jag är bara en sommarjobbare/vikarie/åsna/nyanställd".

Bryr jag mig det minsta om varför du inte kan det du jobbar med? Nej! Jag skiter i det. Däremot blir jag ruskigt förbannad över den dåliga servicen. Mitt tips till er säljare är därför följande: är det något du inte kan, hämta dit någon som kan det fort som attan istället för att beklaga dig över det.

Visst, jag erbjöd mig att göra det, men han blåvägrade och fortsatte att vara otrevlig.

det var då det brast för mig.

kakmonstret
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 129
893088
May 18, 2005 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=snyde][quote=obelix]Fick enkund som vägrade acceptera att jag hade jobbat där i två dagar och inte var expert på målarfärger.

Visst, jag erbjöd mig att göra det, men han blåvägrade och fortsatte att vara otrevlig.

det var då det brast för mig.

ska försöka hålla mig ifrån det! var på onoff nu å snackat med alla samt rundtur. ska dit igen som trainee på måndag! kommer bli skitkul! och jag siktar på att bli butikschef helt klart 😀

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
893113
May 18, 2005 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart att det är kul. Vi ska inte vara så taskiga!
Kanske är du första steget för att standarden skall höjas (jag vet, den meningen låter konstig).

Du ska va glad att du har ett jobb (som du är glad över) :P, inte alla som har det i Sverige idag!

kakmonstret
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 129
893144
May 18, 2005 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

klart folk är pessimistiska, jag är exakt likadan, inte fan skulle jag gå in i en onoffbutik och köpa något.. tror inte jag gjort det nångång i mitt liv. kommer itne göra det heller 😀

men det ksiter jag fullständigt i, som sagt har ett jobb nu som jag tror jag kommer trivas väldigt med, tillslkillnad från mitt gamla skitjobb som man hatat i nästan 2 år...

rilo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
893296
May 18, 2005 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Ganska självklart att säljarna ljuger på onoff... de får förmodligen provision... Inte går man och säger att en skitdator är skit, när man kan tjäna en hacka på att sälja. Själv skulle jag nog inte vilja jobba på en firma som onoff eftersom jag vet att de flesta produkter inte är prisvärda, har svårt att ljuga för folk.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 430
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL