July 18, 2003
okey_sure wrote: [quote=Dry_Ice]Handelsbanken helt klart!
Varför?
1. Certifikat som fungerar med Firefox
Handelsbanken har varit en av de sämre med stöd för ff, vet att farsan har fått krånglat som fan och tror att han fortfarande kör 1.0.7 för att det inte fungerade out-of-the-box med 1.5.
[EDIT] http://www.handelsbanken.se/shb/INeT/IStartSv.nsf/FrameSet?OpenView&iddef=Z_Internettjanst&navid=Z_Internettjanst&navob=3&base=/Shb/inet/ICentSv.nsf&sa=/Shb/inet/ICentSv.nsf/default/qEBAE33A0948D226FC125707E0050672B
Där finns inte version 1.5.x med
[/EDIT]
Jag kör skandiabanken vilket jag gjort i flertal år. Sjukt bra bank. Eftersom de inte har några bankkontor o sånt så har det verkligen lagt ner hur mycket som helst på internetbanken och den slår alla. Enkelt med certifikat, inga dryga engångskoder och sånt. Användargränssnittet är riktigt bra och du betalar endast för ett VISA kort, allt annat följer gratis med som internetbetalningar, hämta pengar från annan bank, överförning till annan bank osv.
Jupp jupp, tummen upp för Skandiabanken. När jag skaffa de, hade de överlägset den bästa räntan. Den är väl inte lika het nu, men ligger inte sämren än några av de andra vanliga bankerna.
Jag kör 1.5.X nu och det går bra!
Dem har också engångskoder som nordea har, dock hatar jag det 😛
September 20, 2001
Coore wrote: [quote=Edvuld]Kan man ta ut i alla bankers bankomater med deras VISAbankkort, utan extra avgift? Det är ju en fördel, FSB tar ju 5:- kanske inte så mycket, men det är en principsak...
Jag har inte stött på någon bankomat i eller utanför sverige där jag inte har kunnat ta ut pengar med mitt VISA kort från SEB.
I sverige tar de ingen avgift och inte utomlands heller vad jag kommer ihåg.
Jag som är student har gratis VISA och gratis internetbank.
Avgift är det på att ta ut från andra bankers bankomater, fast det kanske kan vara om man inte har VISA, utan vanligt bankkort bara...
Jag googlade lite, och hittade den här trevliga sidan:
http://www.bankkalkylen.konsumentverket.se/
Jag har kollat lite där, och det verkar som om Skandiabanken faktiskt är det billigaste valet för mig, jag ska forska vidare lite, tackar för inputen.
Ang. fonder är det väl egentligen det som är bäst "ränta", men hur fungerar det om man vill sätta in en liten summa varje månad, blir det inte massa avgifter då på det?
January 15, 2004
Skandiabanken med visakort har jag.
Jag har/har haft FSB och Nordea också (med kostnadsfritt uttagskort). Ska gå och avsluta FSB så jag blir av med allt skräp.
Brukar sitta och fnissa åt min flickvän när hon ska logga in och göra ärenden med den där dosan, och vad har man på Nordea, skraplotter?
Nä, nu ska jag inte hålla på och håna, det känns säkert jättebra med sådan säkerhet, men jag tror inte man behöver oroa sig med Skandiabanken heller.
Det är så skönt att veta att man kan logga in med ett engångscertifikat t ex på vilken dator som helst så länge man har mobiltelefonen med (och det brukar man ju ha).
I stort sett är alla tjänster gratis, förutom uttagskort-kort, och räntan är fin.
Jag vet att jag har rätt bank, finns ingen anledning att leta vidare.
January 25, 2004
Gulzebra wrote: Skandiabanken med visakort har jag.
Jag har/har haft FSB och Nordea också (med kostnadsfritt uttagskort). Ska gå och avsluta FSB så jag blir av med allt skräp.
Brukar sitta och fnissa åt min flickvän när hon ska logga in och göra ärenden med den där dosan, och vad har man på Nordea, skraplotter?
Nä, nu ska jag inte hålla på och håna, det känns säkert jättebra med sådan säkerhet, men jag tror inte man behöver oroa sig med Skandiabanken heller.
Det är så skönt att veta att man kan logga in med ett engångscertifikat t ex på vilken dator som helst så länge man har mobiltelefonen med (och det brukar man ju ha).
I stort sett är alla tjänster gratis, förutom uttagskort-kort, och räntan är fin.
Jag vet att jag har rätt bank, finns ingen anledning att leta vidare.
Skandiabanken är riktigt bra och det med säkerhet så har skandiabanken flera gånger vunnit bästa och säkraste internetbank. Så skrapisar och dosar har inte en högre säkerhet.
1 Guest(s)