March 11, 2003
Snarare bojkotta. Fantastiskt fånigt påfund. Varför plocka bort pingsten, som vi har haft i tusen år, bara för att instifta något vi inte har någon som helst nytta av.
För de flesta svenskar, så är midsommar den stora nationaldagen, med fest och gille för såväl stora som små. Få gnäller över folkmusik som spelas på midsommar, och vi äter vårt sillabord utan att någon annan än Mona Sahlin klagar. Vill man ha en folkfest, typ 17 Maj i Norge, så hade midsommar varit det gjutna alternativet.
January 12, 2004
denstore wrote: Snarare bojkotta. Fantastiskt fånigt påfund. Varför plocka bort pingsten, som vi har haft i tusen år, bara för att instifta något vi inte har någon som helst nytta av.
För de flesta svenskar, så är midsommar den stora nationaldagen, med fest och gille för såväl stora som små. Få gnäller över folkmusik som spelas på midsommar, och vi äter vårt sillabord utan att någon annan än Mona Sahlin klagar. Vill man ha en folkfest, typ 17 Maj i Norge, så hade midsommar varit det gjutna alternativet.
När du har rätt. så har du rätt. 😀
January 5, 2002
Givetvis. På vad sätt vet jag dock inte ännu, men jag styr väl något med polarna. Funkar ju alltid att roa sig på Djurgården iklädd sån där 70-talsinspirerad t-shirt med kronor på, och är sällskapet gott så har man roligt oavsett vad man gör 🙂
Får väl hänga runt medis och spöa folk om det skulle krisa 🙄 😉
Knappast, då blir man väl inlåst och stämplad som rasist.
Brukar till och med undvika att flagga eller bära blå och gula klädesplagg samtidigt.
Patriotism är fult nu för tiden, bara att inse.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)