February 12, 2002
Jag ska inte rösta för jag har ingen aning vem nån av de vi ska rösta på är å jag har heller ingen aning om vad de ska syssla med ( om du känner för det kan du sluta läsa här å bara läsa de färgade texterna nedan ).. Då anser jag att det är bättre att inte rösta, eftersom man inte har koll istället för att gå dit och bättra på röstningsstatestiken..
Tycker det är helskum morl att "tvinga" folket till att rösta bara för att ska vara så många som möjlig som är med å röstar.. Säger så här låt de som vet vad de röstar på rösta..
Förresten,, enligt statestik så är låsningsrisken ännu större nu...
February 12, 2002
MoparPower wrote: [quote=adamnassjo]Kommer bli mitt första tillfälle att utnyttja denna fina demokratiska rättighet (som jag tycker alla ska ta vara på).
Det är rätt och dessutom en demokratisk skyldighet. Utan röstning faller ju demokratin. (är det politik att vara för demokrati?)
Som jag sa om du hade läts mitt inlägg. Det kan inte vara en skyldighet att gå å rösta å det blir inte demokrati för att alla röstar,, hellre dummokrati.. ( ursäkta 😉 )
Om man inte vet vad man röstar om så ska man hålla sig hemma. Inte rösta för röstandets skull.
Ska det vara en skylldighet att rösta, i sånna fall så faller din demokrati för att folk inte kan avstå från sin rätt att rösta. Dessutom borde det i sånna fall också vara skyldighet att vara insatt i alla ämnen man ska rösta om å som Sverige(/världen) ser ut så tror jag inte det funkar..
1 Guest(s)