March 21, 2004
Som jag sa om du hade läts mitt inlägg. Det kan inte vara en skyldighet att gå å rösta å det blir inte demokrati för att alla röstar,, hellre dummokrati.. ( ursäkta 😉 )
Om man inte vet vad man röstar om så ska man hålla sig hemma. Inte rösta för röstandets skull.
Ska det vara en skylldighet att rösta, i sånna fall så faller din demokrati för att folk inte kan avstå från sin rätt att rösta. Dessutom borde det i sånna fall också vara skyldighet att vara insatt i alla ämnen man ska rösta om å som Sverige(/världen) ser ut så tror jag inte det funkar..
Att leva i en demokrati innebär faktiskt att du har en skyldighet att försöka hålla dig insatt i samhället du lever i, annars så överlåter du ju ditt liv i andras händer utan att ens protestera ?
Demokrati är inte något vi föds med, det är vad vi varje dag måste arbeta för...
Tro mig, i detta nu mobiliseras avskyvärda minoriteter som, OM människor struntar i att delta i demokratin kan vinna oproportionelig röstsiffror just pga de sk. "soff-liggarna"
Det går otaliga tv program som ska kunna ge en liten inblick i vad vi ska rösta om, men kort sagt är det VILKET PARTI från Sverige ska företräda dig i EU's parlament, det hela handlar om ett höger-vänster val, och du kan kryssa för ifall du föredrar en viss person, typ Riksdags, landstings och kommunvalet senast.
Jag kommer att rösta på S, sedan får ni rösta på vad ni vill bara ni RÖSTAR!!
Var inte som boskap som leds i band, välj att gå åt ett håll..........
September 2, 2003
Skiroy: om mitt tidigare inlägg är opassande för denna tråd så tar jag gärna och deletar inlägget omdelbart. Jag skulle inte vilja se denna tråd låst på grund av mig.
Jag fattade det som att en förklaring av mitt val var okey så länge jag inte uppmanade till någon direkt politisk debatt.
2 Guest(s)