May 14, 2001
Json_81 wrote: [quote=andy][
som sagt jag har avstått löneutrymme för de försäkringarna så det är jag som betalar inte du men det är klart att du vill sänka dina lönekostnader genom att sänka avgifterna och därigenom ge mig lägre lön
Sen borde bilförsäkringarna oroa även arbetsgivare speciellt de med fordonspark
Kan du förklara för mig hur du tror att du ska få lägre lön?
Att sänka arbetsgivaravgifter handlar ju om en avgift som företaget betalar till staten, inga pengar som du är i kontakt med.
Och du kan inte räkna att du får 60% i a-kassa bara för att du ligger över taket. Men du kanske inte vill ha något tak? Du kanske vill kunna gå hemma på bidrag istället för att jobba?
Det passar ju fint med röd politik.
Hur svårt är det att förstå jag har avstått löneutrymme som istället går till försäkringar i arbetsgivareavgiften sänker du avgiften tar du ur de pengar jag har avstått från i lön.
Jag kan räkna hur jag vill om jag blir arbetslös ska jag kunna klara lån ungar osv till jag får nytt jobb.
Nu är det ju så att jag har jobbat sedan jag var 16år med lita avbrott för värnplikt och fntjänst och aldrig utnyttjat akassa eller andra förmåner jag är 33 idag och blir jag mot förmodan arbetslös vill jag ha ut så vill jag kunna klara mig fram till nästa jobb.
February 17, 2004
Dehman wrote: Jaha, soffliggare som man är tog man sig ändå ner till vallokalen men tji fick jag. Precis flyttat så jag kunde inte rösta här. Så de skicka ner mig till stadshuset där det var stängt. 15 minuter av mitt liv åt h*****e 🙁
tragiskt , men tanken räknas
hehe då har du aldrig stått i en bilkö.
August 2, 2001
ToTT_e wrote: [quote=andy]Edit:frågan är riktad till zx5 och det är klart som fan det är lättare att anställa om lönen är lägre men vill vi ha lägre lön?
Är inte zx5, men vilket parti går till val på att sänka din lön?
/T
Alliansen går naturligtvis inte till val med ambitionen att sänka folks löner. Isåfall skulle de inte få speciellt stort stöd. Däremot tänker man genom refomer som involverar facket och A-kassan försöka få ner lönekraven. Sedan tycker inte heller moderaterna (alliansen?) att alla som jobbar i Sverige ska omfattas av svenska kollektivavtal, så länge de kommer från något annat land. Vaxholmskonflikten är ett exempel på detta.
February 4, 2003
TERdON wrote: Röstade för knappt tre veckor sedan tre kvart efter förtidsröstningen öppnade. På mig själv så klart. 🙂
Världen är allt bra liten.
Haha.
Först nu insåg jag vem du var. Du är ju center-nissen som varit i skolan och diskuterade. Sen såg jag dig häromdagen köpa korv på Shell.
Sanslöst så underligt nätet är!
Ingen anledning till oro än så länge iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Känns ganska förvirrande när man kollar olika källor angående hur det står till med rösterna.
Ena gången är det blått som liger en aning före, nästa gång tvärtom..
Detta blir sannerligen en rysare.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
Blått ligger ganska mycket före. Skiljer en del mandat också när man kollar på SVT.
Ser positivt ut.
Hmm, det är nog kört för vänsterblocket som det ser ut.. Den arrogante flintskallen har mer eller mindre redan utropat sej själv som segrare också.
February 4, 2003
ilg@dd wrote: Hmm, det är nog kört för vänsterblocket som det ser ut.. Den arrogante flintskallen har mer eller mindre redan utropat sej själv som segrare också.
Arrogant?
Han väntade faktiskt ganska länge in i slutskedet av räkningen.
Det var väl ganska klart att han vunnit makten när han utnämnde sig som segrare.
Tog inte lång tid innan GP pratade om sig själv som förlorare med.
Och innan ens Fredrik utnämnde sig som segrare så hade ju Lars Ohly starkt pratat om sig som oppositions-ledare.
Att kalla någon för arrogant i det läget är ju kul. Bara att inse att folk sagt sitt nu.
September 7, 2006
Underbart, äntligen ett vettigt styre i landet och brytning av den oändliga grön-skandal-röran som vi levt med alldeles för länge.
Otroligt arrogant av miljöpartiet att börja gagga om förlorade år, snacka om loosers, bevisar bara att de skiter i demokrati och vad en majoritet av svenska folket tycker.
3 Guest(s)