Ska du rösta på Sön eller har du redan gjort det?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ska du rösta på Sön eller har du redan gjort det?
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1078607
September 17, 2006 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: [quote=ilg@dd]Hmm, det är nog kört för vänsterblocket som det ser ut.. Den arrogante flintskallen har mer eller mindre redan utropat sej själv som segrare också.

Samtidigt som Persson "utropat" sig själv som förlorare. Så han hade ju anledning till det.

Det gör knappast Reinfeldt till en mindre arrogant flintskalle. Hela karln formligen utstrålar arrogans.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

zx5
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 32
1078611
September 17, 2006 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Quarzi][quote=ilg@dd]Hmm, det är nog kört för vänsterblocket som det ser ut.. Den arrogante flintskallen har mer eller mindre redan utropat sej själv som segrare också.

Samtidigt som Persson "utropat" sig själv som förlorare. Så han hade ju anledning till det.

Det gör knappast Reinfeldt till en mindre arrogant flintskalle. Hela karln formligen utstrålar arrogans.

Ni är så buttra sura och hemmablinda, mer arrogant gris än Göran Person får man leta länge efter, Reinfeldt har inte ett uns av arrogans någonstans.

Som sagt, sitt du och buttra i fyra år, du verkar ju vilja köra den linjen.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1078612
September 17, 2006 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår att du är upprörd. Men att kalla Reindfelt som faktiskt är väldigt sympatisk för en arrogant typ är ju bara löjligt.

Speciellt när Göran Person skyller sina ideal problem där han går och bygger herrgård på "tonårsförälskelse".

Eller när Göran Persson sitter i diskussioner och nervärderar folk med typ "Nene Herr Reindfeldt" på ett otroligt arrogan sätt. Plus att Göran Persson är en hejare på att "avbryta folk" och prata i munn.

Men du har all rätt att deppa. Bör väl inte vara en diskussion av detta. Vi vann i allafall.

Dessutom ganska kul att han skyller förlusten / planeringen på "Folkpartiet" och deras data-intrång. Att det tog tid från deras val-manifest. Att dom inte hann förmedla deras politik. Det är ju Göran Person som försökt köra den linjen och tagit upp det till ytan.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
1078614
September 17, 2006 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Quarzi][quote=ilg@dd]Hmm, det är nog kört för vänsterblocket som det ser ut.. Den arrogante flintskallen har mer eller mindre redan utropat sej själv som segrare också.

Vad är det för fel med att utstråla arrogans? tycker det är precis vad Persson gjort i allt för många år och det är jag inte ensam om att tycka.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1078616
September 17, 2006 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Misstänker att det blir omval innan ens halva mandatpreioden gått, den alliansen lär inte hålla sams.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1078617
September 17, 2006 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Hmm, det är nog kört för vänsterblocket som det ser ut.. Den arrogante flintskallen har mer eller mindre redan utropat sej själv som segrare också.

Dålig förlorare ? hehe

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1078621
September 17, 2006 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Misstänker att det blir omval innan ens halva mandatpreioden gått, den alliansen lär inte hålla sams.

Och Socialdemokraterna, Vänsterpariet och Miljöpartiet har hållt samms?
Om du inte förstår det så är det faktiskt lite av en allians det också. Och ni har förlorat mycket MYCKET på att inte ha ett färdigt paket.

Dessutom har ni haft makten nu i 10-12 år. Folk är besvikna.

Och på vad grundar du påståendet att dom inte kommer lyckas hålla sams på?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1078625
September 17, 2006 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=ilg@dd]Hmm, det är nog kört för vänsterblocket som det ser ut.. Den arrogante flintskallen har mer eller mindre redan utropat sej själv som segrare också.

Dålig förlorare ? hehe

Nej då, jag är för demokratiska val, och får stilla acceptera resultatet av dessa.
Dessvärre blev ju inte resultatet vad jag tror är gynnsamt för Sveriges befolkning.

davidhellmyrs wrote: [quote=ilg@dd]Misstänker att det blir omval innan ens halva mandatpreioden gått, den alliansen lär inte hålla sams.

Och Socialdemokraterna, Vänsterpariet och Miljöpartiet har hållt samms?
Om du inte förstår det så är det faktiskt lite av en allians det också. Och ni har förlorat mycket MYCKET på att inte ha ett färdigt paket.

Dessutom har ni haft makten nu i 10-12 år. Folk är besvikna.

Och på vad grundar du påståendet att dom inte kommer lyckas hålla sams på?

Hur dom agerat dom fåtal gånger dom regerat bl.a.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1078627
September 17, 2006 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm några som kommer få en fin maktposition är väl centern vilket jag tycker är positivt. Ett av dom få positiva sakerna i en borgerlig regering enligt mig.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1078629
September 17, 2006 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom][quote=ilg@dd]Hmm, det är nog kört för vänsterblocket som det ser ut.. Den arrogante flintskallen har mer eller mindre redan utropat sej själv som segrare också.

Dålig förlorare ? hehe

Nej då, jag är för demokratiska val, och får stilla acceptera resultatet av dessa.
Dessvärre blev ju inte resultatet vad jag tror är gynnsamt för Sveriges befolkning.

Vi lär ju se vad som händer wink

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1078631
September 17, 2006 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=ilg@dd][quote=Bjornstrom][quote=ilg@dd]Hmm, det är nog kört för vänsterblocket som det ser ut.. Den arrogante flintskallen har mer eller mindre redan utropat sej själv som segrare också.

Dålig förlorare ? hehe

Vi lär ju se vad som händer wink

Ja, inte tänker jag lägga mej och självdö över detta.. Jag har ju överlevt 4 borgerliga regeringar sedan tidigare så..

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1078677
September 18, 2006 - 3:49 am
sp_Permalink sp_Print

Fan vad gött att det blir lite omrört i grytan.

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
1078681
September 18, 2006 - 5:01 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Misstänker att det blir omval innan ens halva mandatpreioden gått, den alliansen lär inte hålla sams.

Snarare så blir det nuval när svenska folket inte vill ha massa döda svenska soldater i mellanöstern. Moderaterna har redan varit positiva till jänkarnas senaste imperialism äventyr...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1078696
September 18, 2006 - 7:14 am
sp_Permalink sp_Print

zx5 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Quarzi][quote=ilg@dd]Hmm, det är nog kört för vänsterblocket som det ser ut.. Den arrogante flintskallen har mer eller mindre redan utropat sej själv som segrare också.

Ni är så buttra sura och hemmablinda, mer arrogant gris än Göran Person får man leta länge efter, Reinfeldt har inte ett uns av arrogans någonstans.

Som sagt, sitt du och buttra i fyra år, du verkar ju vilja köra den linjen.

Om du inte höjer ribban på dina inlägg markant snabbt åker du ut direkt.

Och jag är glad att vi får förändring, men orolig för hur den kommer se ut.

//Andreas

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
1078729
September 18, 2006 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=TERdON]Röstade för knappt tre veckor sedan tre kvart efter förtidsröstningen öppnade. På mig själv så klart. 🙂

Världen är allt bra liten.
Haha.

Först nu insåg jag vem du var. Du är ju center-nissen som varit i skolan och diskuterade. Sen såg jag dig häromdagen köpa korv på Shell.

Sanslöst så underligt nätet är!

Världen är nog ännu mindre än du tror, har för mig att min lillasyrra Marie har varit klasskamrat till en David Hellmyrs... 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 152
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL