December 29, 2003
Igentligen så borde de väl få göra det, men risken är väl stor att det blir ett hyfsat mobb-offer av barnet sen.
Sen vet man ju inte hur en uppfostran skulle bli av 2 pappor eller 2 mammor, finns ju iofs dåliga heteroföräldrar oxå samt ensamstående föräldrar som kanske inte fixar en bra uppfostran.
Finns ju iofs många synvinklar på det där. Är man gay kanske man borde acceptera att man inte kan få några barn.
Har inte funderat så attans mycket på saken men mitt spontana svar är: nej.
January 12, 2004
skinner wrote: Fårgan vi måste ställa oss vad är bäst för barnet/nen?
Är själv tveksam (har ej röstat) men ska dom homosexuellas rättigheter gå före barnens välmående? Nu menar inte jag att alla barn automatiskt mår dåligt av att växa upp med homosexuella.
Då måste jag ställa en motfråga.
varför skulle barnen må dåligt?
March 10, 2002
obelix wrote: [quote=skinner]Fårgan vi måste ställa oss vad är bäst för barnet/nen?
Är själv tveksam (har ej röstat) men ska dom homosexuellas rättigheter gå före barnens välmående? Nu menar inte jag att alla barn automatiskt mår dåligt av att växa upp med homosexuella.
På grund av mobbning kanske.
January 12, 2004
Dehman wrote: [quote=obelix][quote=skinner]Fårgan vi måste ställa oss vad är bäst för barnet/nen?
På grund av mobbning kanske.
Men då skulle dom inte må dåligt av att bo hos homosexuella, om du förstår vad jag menar.
Då skulle dom må dåligt pga omgivningens trångsynthet och förutfattade meningar.
NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 4, 2003
obelix wrote: Självklart, det finns ingen vetting anledning till att dom inte skulle få det.
Jo det finns vettiga anledningar.
Jag har inget emot homosexuella, tro mig.
Men jag tycker inte att homosexuella ska få adoptera av den simpla anledningen att resten av samhället inte är redo.
Så länge resten av samhället inte accepterar det full ut så är det inte särskillt bra att låta barn bli adopterade av homosexuella eftersom det ses som något "annorlunda".
Det är alltså inte de homosexuella som inte är bra föräldrar, utan resten av samhället till viss mån som inte är redo.
2 Guest(s)