November 27, 2003
Death On Wings wrote: Homosexualitet blir ju när man får en kromoson mer av det ena eller det andra beroende på om man är tjej eller kille.
Då man har en mer från det motsatta könet.Så igentligen borde homosexualitet räknas som en sjukdom eller en genetisk störning.
Var fan har du läst det ?
//Andreas
March 11, 2003
Death On Wings wrote: Homosexualitet blir ju när man får en kromoson mer av det ena eller det andra beroende på om man är tjej eller kille.
Då man har en mer från det motsatta könet.Så igentligen borde homosexualitet räknas som en sjukdom eller en genetisk störning.
Öhhh, nu är du nog lite ute och reser. Det är ingen skillnad i kromosomerna på homosexuella och heterosexuella.
December 31, 2001
http://www.mimersbrunn.se/arbe.....n/5856.asp
Dock har inte alla den samma teori om ämnet.
November 27, 2003
Det finns väldigt mycket forskning gjord om huruvida homosexualitet skulle vara en genetsik eller fysiologisk defekt, men tyvärr så görs i stort sett all denna forskning av grupper med sponsring från högst tveksamt håll (läs vatikanen t.ex.) och redan när de börjar så är det redan klart att man kommer hitta någon avvikelse som man sedan vinklar.
Vet med mig att några italienare lyckades med bedriften att undersöka hypofysen hos ett fåtal män och lyckades ändå få fram en statistisk säkerhet att om man hade en större hypofys så var man homosexuell.
//Andreas
December 31, 2001
Detta är det jag har hört
På senare tid har ytterligare ett tecken på att homosexualitet är genetiskt betingat iakttagits, då man i studier av X-kromosomen (som ju är den ena i könskromosomparet XY) hos homosexuella män har tyckt sig finna en egenhet som saknades i de heterosexuella männens X-kromosomer. Dock var detta inget entydigt tecken: många homosexuella saknade kromosomvarianten, medan en del heterosexuella trots allt hade den. Iakttagelsen avslöjade alltså ingen avgörande faktor, vilket många trott. Rapporten har visserligen producerats av ett forskarlag som betraktas som kompetent och seriöst, men innan man drar några långtgående slutsatser bör man avvakta tills det att resultaten reproducerats av oberoende forskare.
March 11, 2003
Death On Wings wrote: http://www.mimersbrunn.se/arbe.....n/5856.asp
Dock har inte alla den samma teori om ämnet.
Den här texten är riktigt bedrövlig. Inte mycket att hänvisa till.
November 27, 2003
Death On Wings wrote: Detta är det jag har hört
På senare tid har ytterligare ett tecken på att homosexualitet är genetiskt betingat iakttagits, då man i studier av X-kromosomen (som ju är den ena i könskromosomparet XY) hos homosexuella män har tyckt sig finna en egenhet som saknades i de heterosexuella männens X-kromosomer. Dock var detta inget entydigt tecken: många homosexuella saknade kromosomvarianten, medan en del heterosexuella trots allt hade den. Iakttagelsen avslöjade alltså ingen avgörande faktor, vilket många trott. Rapporten har visserligen producerats av ett forskarlag som betraktas som kompetent och seriöst, men innan man drar några långtgående slutsatser bör man avvakta tills det att resultaten reproducerats av oberoende forskare.
I princip så all forskning kring detta slutar.
"Vi hitta en sak som varierade, men det gick inte att säkerställa varken det ena eller det andra"
//Andreas
March 5, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Fackamato][quote=Death On Wings]Min biologi lärare och även något program på tv för antal år sedan när vi läste om X och Y kromosoner.
HAHAHA :)R :)R
Ännu ett inlägg som totalt saknar mening, men det är ju inte helt onormalt att det kommer från dig.
Men det säger sig självt. Det är ju helt absolut jätteroligt att någon helt seriöst påstår att den sexuella läggningen har med generna att göra.
March 11, 2003
Death On Wings wrote: Detta är det jag har hört
Det håller inte med den genetiska förklaringen. Det skulle betyda att alla är antingen homo- eller heterosexuella, och så är inte fallet.
Jag kollade en stund även på denna sidan, och jag kan inte direkt säga att den heller var direkt objektiv.
January 13, 2003
Så om jag av principsak skulle bli bög så får jag en extra kromosom?
Kom inte och säg att man inte kan välja att bli homosexuell för det går.
Visst, det är ju lättare/svårare för olika individer att acceptera något som i vår kultur har varit så tabu under så lång tid. Men det påverkar inte faktumet att man kan gå över till homosexuallitet.
December 31, 2001
^BeTa^ wrote: Så om jag av principsak skulle bli bög så får jag en extra kromosom?
Visst, det är ju lättare/svårare för olika individer att acceptera något som i vår kultur har varit så tabu under så lång tid. Men det påverkar inte faktumet att man kan gå över till homosexuallitet.
Jag tror inte att du kan välja vilket kön du ska bli atraherat av. Jag skulle aldrig kunna se denstore på stan och tänka vilcken läckerbit han ska jag ta ett tag. 🙄
January 13, 2003
Death On Wings wrote: [quote=^BeTa^]Så om jag av principsak skulle bli bög så får jag en extra kromosom?
Jag tror inte att du kan välja vilket kön du ska bli atraherat av. Jag skulle aldrig kunna se denstore på stan och tänka vilcken läckerbit han ska jag ta ett tag. 🙄
Tror mycket väl det går. Om man börjar se det som en principsak, stör sig på hur tjejer är osv. så tror jag mycket väl man kan lära sig att bli homosexuell.
March 11, 2003
Death On Wings wrote: [quote=^BeTa^]Så om jag av principsak skulle bli bög så får jag en extra kromosom?
Vem vet, om du hade träffat mig, så kanske det hade blivit så i alla fall.....;)
Dock så finns det gott om tecken på tillfällig homosexualitet, eller bisexualitet. Och faktiskt vald sexualitet. T.ex. var det en amerikansk forskare/författare som fick ganska ordentligt med kritik från homosexuella kretsar, då hon erkände att hon självvalt hade left ett homosexuellt liv under sin universitetsliv. Hon hade sett vissa fördelar, och tog dem.
Egentligen skulle man väl kunna se detta som en bisexualitet, men det hon menade var faktiskt att hon själv gjorde ett val. Idag var hon helt heterosexuell, och ansåg sig inte alls bi- eller homosexuell. Ett mycket intressant radioprogram.
2 Guest(s)