Ska homosexuella få adoptera/inseminera barn?|Page 10|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ska homosexuella få adoptera/inseminera barn?
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
906303
June 10, 2005 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Homosexualitet blir ju när man får en kromoson mer av det ena eller det andra beroende på om man är tjej eller kille.
Då man har en mer från det motsatta könet.

Så igentligen borde homosexualitet räknas som en sjukdom eller en genetisk störning.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
906309
June 10, 2005 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Homosexualitet blir ju när man får en kromoson mer av det ena eller det andra beroende på om man är tjej eller kille.

Så igentligen borde homosexualitet räknas som en sjukdom eller en genetisk störning.

Var fan har du läst det laugh ?

//Andreas

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
906310
June 10, 2005 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Homosexualitet blir ju när man får en kromoson mer av det ena eller det andra beroende på om man är tjej eller kille.

Öhhh, nu är du nog lite ute och reser. Det är ingen skillnad i kromosomerna på homosexuella och heterosexuella.

Death On Wings
Member
Medlem
906311
June 10, 2005 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Min biologi lärare och även något program på tv för antal år sedan när vi läste om X och Y kromosoner.

denstore
Member
Medlem
906312
June 10, 2005 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Min biologi lärare och även något program på tv för antal år sedan när vi läste om X och Y kromosoner.

Då har de båda fel. X och Y-kromosomerna styr könet, inte sexuell läggning.

Death On Wings
Member
Medlem
906314
June 10, 2005 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.mimersbrunn.se/arbe.....n/5856.asp

Dock har inte alla den samma teori om ämnet.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
906315
June 10, 2005 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Min biologi lärare och även något program på tv för antal år sedan när vi läste om X och Y kromosoner.

HAHAHA :)R :)R

Andreas Galistel
Member
Medlem
906316
June 10, 2005 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns väldigt mycket forskning gjord om huruvida homosexualitet skulle vara en genetsik eller fysiologisk defekt, men tyvärr så görs i stort sett all denna forskning av grupper med sponsring från högst tveksamt håll (läs vatikanen t.ex.) och redan när de börjar så är det redan klart att man kommer hitta någon avvikelse som man sedan vinklar.
Vet med mig att några italienare lyckades med bedriften att undersöka hypofysen hos ett fåtal män och lyckades ändå få fram en statistisk säkerhet att om man hade en större hypofys så var man homosexuell.

//Andreas

Death On Wings
Member
Medlem
906317
June 10, 2005 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Detta är det jag har hört

På senare tid har ytterligare ett tecken på att homosexualitet är genetiskt betingat iakttagits, då man i studier av X-kromosomen (som ju är den ena i könskromosomparet XY) hos homosexuella män har tyckt sig finna en egenhet som saknades i de heterosexuella männens X-kromosomer. Dock var detta inget entydigt tecken: många homosexuella saknade kromosomvarianten, medan en del heterosexuella trots allt hade den. Iakttagelsen avslöjade alltså ingen avgörande faktor, vilket många trott. Rapporten har visserligen producerats av ett forskarlag som betraktas som kompetent och seriöst, men innan man drar några långtgående slutsatser bör man avvakta tills det att resultaten reproducerats av oberoende forskare.

http://web.telia.com/~u8721205.....iolog.html

Death On Wings
Member
Medlem
906318
June 10, 2005 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Death On Wings]Min biologi lärare och även något program på tv för antal år sedan när vi läste om X och Y kromosoner.

Ännu ett inlägg som totalt saknar mening, men det är ju inte helt onormalt att det kommer från dig.

denstore
Member
Medlem
906319
June 10, 2005 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: http://www.mimersbrunn.se/arbe.....n/5856.asp

Dock har inte alla den samma teori om ämnet.

Den här texten är riktigt bedrövlig. Inte mycket att hänvisa till.

Andreas Galistel
Member
Medlem
906320
June 10, 2005 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Detta är det jag har hört

På senare tid har ytterligare ett tecken på att homosexualitet är genetiskt betingat iakttagits, då man i studier av X-kromosomen (som ju är den ena i könskromosomparet XY) hos homosexuella män har tyckt sig finna en egenhet som saknades i de heterosexuella männens X-kromosomer. Dock var detta inget entydigt tecken: många homosexuella saknade kromosomvarianten, medan en del heterosexuella trots allt hade den. Iakttagelsen avslöjade alltså ingen avgörande faktor, vilket många trott. Rapporten har visserligen producerats av ett forskarlag som betraktas som kompetent och seriöst, men innan man drar några långtgående slutsatser bör man avvakta tills det att resultaten reproducerats av oberoende forskare.

I princip så all forskning kring detta slutar.
"Vi hitta en sak som varierade, men det gick inte att säkerställa varken det ena eller det andra"

//Andreas

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
906321
June 10, 2005 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Fackamato][quote=Death On Wings]Min biologi lärare och även något program på tv för antal år sedan när vi läste om X och Y kromosoner.

Ännu ett inlägg som totalt saknar mening, men det är ju inte helt onormalt att det kommer från dig.

Men det säger sig självt. Det är ju helt absolut jätteroligt att någon helt seriöst påstår att den sexuella läggningen har med generna att göra.

denstore
Member
Medlem
906322
June 10, 2005 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Detta är det jag har hört

Det håller inte med den genetiska förklaringen. Det skulle betyda att alla är antingen homo- eller heterosexuella, och så är inte fallet.
Jag kollade en stund även på denna sidan, och jag kan inte direkt säga att den heller var direkt objektiv.

Death On Wings
Member
Medlem
906325
June 10, 2005 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Det är ju som sagt generna eller miljön som de säger att det beror på men ingen av parterna är ju sams om den punkten.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
906329
June 10, 2005 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Så om jag av principsak skulle bli bög så får jag en extra kromosom?

Kom inte och säg att man inte kan välja att bli homosexuell för det går.
Visst, det är ju lättare/svårare för olika individer att acceptera något som i vår kultur har varit så tabu under så lång tid. Men det påverkar inte faktumet att man kan gå över till homosexuallitet.

Death On Wings
Member
Medlem
906335
June 10, 2005 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

^BeTa^ wrote: Så om jag av principsak skulle bli bög så får jag en extra kromosom?

Visst, det är ju lättare/svårare för olika individer att acceptera något som i vår kultur har varit så tabu under så lång tid. Men det påverkar inte faktumet att man kan gå över till homosexuallitet.

Jag tror inte att du kan välja vilket kön du ska bli atraherat av. Jag skulle aldrig kunna se denstore på stan och tänka vilcken läckerbit han ska jag ta ett tag. 🙄

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
906337
June 10, 2005 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=^BeTa^]Så om jag av principsak skulle bli bög så får jag en extra kromosom?

Jag tror inte att du kan välja vilket kön du ska bli atraherat av. Jag skulle aldrig kunna se denstore på stan och tänka vilcken läckerbit han ska jag ta ett tag. 🙄

Tror mycket väl det går. Om man börjar se det som en principsak, stör sig på hur tjejer är osv. så tror jag mycket väl man kan lära sig att bli homosexuell.

denstore
Member
Medlem
906341
June 10, 2005 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=^BeTa^]Så om jag av principsak skulle bli bög så får jag en extra kromosom?

Vem vet, om du hade träffat mig, så kanske det hade blivit så i alla fall.....;)

Dock så finns det gott om tecken på tillfällig homosexualitet, eller bisexualitet. Och faktiskt vald sexualitet. T.ex. var det en amerikansk forskare/författare som fick ganska ordentligt med kritik från homosexuella kretsar, då hon erkände att hon självvalt hade left ett homosexuellt liv under sin universitetsliv. Hon hade sett vissa fördelar, och tog dem.
Egentligen skulle man väl kunna se detta som en bisexualitet, men det hon menade var faktiskt att hon själv gjorde ett val. Idag var hon helt heterosexuell, och ansåg sig inte alls bi- eller homosexuell. Ett mycket intressant radioprogram.

Death On Wings
Member
Medlem
906344
June 10, 2005 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

Har ändå svårt för det där, har hört att i vissa flick skolor har det förekommit sådant som du beskriver denstore så det måste vara miljön i sådana fall. Vem vet.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 408
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL