Ska homosexuella få adoptera/inseminera barn?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ska homosexuella få adoptera/inseminera barn?
nilsrock
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 245
sp_UserOfflineSmall Offline
904927
June 7, 2005 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Och alla ni som säger blabla att man ska låta dem och så vidare. Kan ni förklara varför min släktings kompisar slutade umgås med honom efter att det kommit ut att hans mamma blev homosexuell? Är det för att de kände sig olustiga?

Men då kanske vi ska förbjuda homosexualitet då så att ingen ska behöva må dåligt av att vara homosexuell? Det kan ju trots allt leda till att släktingar inte längre vill umgås med en.

Tycker du att fördommar och trångsynthet ska tillåtas styra?

nilsrock
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 245
904929
June 7, 2005 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Spindel wrote: Tja, sedan finns det ju folk som föder barn, sedan adopterar dem för att tjäna pengar.

Är det en affärside eller? Tror du verkligen att det finns någon som vill göra det?

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
904930
June 7, 2005 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Ska exempleviss en svart unge ha tre problem att tänka på? Eventuellt fyra?

1.) De är adopterade
2.) De är svarta / skiljer sig
3.) Föräldrarna är homosexuella
4.) Föräldrarna är ev. tjocka

Så tjocka människor ska inte få adoptera? Sen lär ju allt vara bättre än att vara föräldralös och bo på ett barnhem.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
904932
June 7, 2005 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

*Hänvisar till senare post*

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
904949
June 7, 2005 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Lesbiska, ja.
Bogar, nej, nej, nej!

Jag vet själv hur dumt det låter, men nej! Jag tänker inte utveckla mina tankar även om ni ber mig. Jag har inget bra argument förutom att jag tycker det känns så fel.
Jag tycker bara det är så fel, så fel! Nej! Nej!

varför skriva ett inlägg om du ändå bara vill att vi ignorerar det?

homosexualitet är ungefär lika onaturligt som onani, det kommer bli accepterat förr eller senare.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
904960
June 7, 2005 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: det kommer bli accepterat förr eller senare.

Tja...för min del är det fullt accepterat med homosexualitet.
Jag har flera vänner, både bögar och lesbiska.
Jag har inte sett något tecken på att dom skulle vara mindre värda som människor och som blivande föräldrar i min bekantskapskrets.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
904963
June 7, 2005 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Öwall] det kommer bli accepterat förr eller senare.

Jag har inte sett något tecken på att dom skulle vara mindre värda som människor och som blivande föräldrar i min bekantskapskrets.

Jo men resten av världen ska ju gärna också acceptera det 😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
904968
June 7, 2005 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=skiroy][quote=Öwall] det kommer bli accepterat förr eller senare.

Jo men resten av världen ska ju gärna också acceptera det 😉

Jepp !

Dessvärre så lär det ju knappast ske när man ser så nedslående inlägg i denna tråd där trångsynthet,ignorans,fördomar och ärvda åsikter slängs ut utan tanke. Det är i varje fall i mitt tycke och jag vet att alla inte håller med mig i denna fråga.

Så länge ovannämnda egenskaper ska "härska" så kommer vi aldrig att nå full acceptans och med tanke på vissa åsikter en del har här så verkar det som att inte ens heterosexuella ska få adopotera enbart över mobbningsrisken.

Inte klokt !

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
904972
June 7, 2005 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi säger såhär, varför inte bara skjuta alla homosexuella? JA! Då blir alla glada, förrutom homosexuella, men dom dör ju så skit samma!!

Om man som förälder får för sig att man är homosexuell ska man då inte få ha kvar sitt barn? Man kanske har levt hela livet som hetrosexuell, skaffar familj och allt bara för att man ska och inte vågar berätta det för att det finns så trångsynta idioter här i världen.

Kan två personer av samma kön som inte är sexuellt attraherade av varandra få adoptera då?

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
904981
June 7, 2005 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Nej, både eftersom jag tycker att det är onaturligt och eftersom barnet skulle få lida hela livet av uppenbara skäl. Och sluta sätta fokus på skolan, ni ska se att det finns vänliga personer som slår ner dig i en mörk gränd på sommarlovet också.

Vill dom ha ett barn får dom hitta en kvinna, naturen höll sig från att utrusta män med egenskapen att föda barn av en anledning. Får låta hur banalt som helst, men det är en sanning ni inte kan neka till.
Ni ska inte heller komma med något snack om ett "modernt samhälle", det är skrattretande vad folk kan få för sig att acceptera bara för att vi lever på 2000 talet.

Har naturen en mening med vad den gör krävs per definition ett medvetande. Är du panteist?

Din sanning ger inga implikationer för hur man bör handla. Enligt gammal trogen evolutionteori säger den bara att individer med en för miljön passande genuppsättning har lättare att få para sig med andra individer med liknande gener, och att deras avkommor då har lättare att överleva.

Men homosexuella avlar inga barn. Ej heller skulle deras avkommor bli sämre genetiskt utrustade om de kunde det - ty det är fortfarande frågan om att vara tillräckligt anpassad för att kunna attrahera en partner.

Hur man uppfostrar avkommorna är en annan sak. Det finns kulturer där ansvaret ligger på modern (vår...), det finns de där ansvaret ligger hos fadern, och det finns de där ansvaret ligger hos fler personer än föräldrarna. Dessa har alla överlevt genom årtusendena, och är bevisligen tillräckligt anpassade till sin miljö för att kunna fortsätta med det. Trots de olika uppfostringsmetoderna.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
904985
June 7, 2005 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

visst, om det inte skapar problem för barnet..

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
904991
June 7, 2005 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: visst, om det inte skapar problem för barnet..

Tycker jag också, men jag röstade nej för jag tror inte det går att undvika problem i dagens samhälle.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
905000
June 7, 2005 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Starscream]visst, om det inte skapar problem för barnet..

Tycker jag också, men jag röstade nej för jag tror inte det går att undvika problem i dagens samhälle.

Jag tror det skapar större problem om det är 2 män....

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
905013
June 7, 2005 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja tycker att dom borde få det.. jag tror faktist att barn som växt upp med homosexuella föräldrar får en bättre uppfostran... Visst kommer barnet stöta på problem men vilka barn gör inte det under sin uppväxt ? Vem har inte något som folk stör sig på....

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
905018
June 7, 2005 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: Ja tycker att dom borde få det.. jag tror faktist att barn som växt upp med homosexuella föräldrar får en bättre uppfostran... Visst kommer barnet stöta på problem men vilka barn gör inte det under sin uppväxt ? Vem har inte något som folk stör sig på....

Man kan få små problem som går att leva med, och man kan få stora problem som många inte klarar av. Skillnad på problem och problem.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
905023
June 7, 2005 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Marcan-][quote=davidhellmyrs] Som sagt. Vadå ge vika?

Det handlar väl för guds skull inte om de homosexuella?
Det är väl inte dem som är viktiga i sammanhanget?

Det är väl ändå barnet?

Eller?

Ja men vem som helst kan råka ut för mobbing, ska vi sluta skaffa barn bara för det?

Skulle du våga berätta för dina 12-åriga skolkamrater att du har bögar/lesbiska som föräldrar? Iaf inte jag.

Jag skulle hellre ha sagt det än att dom fick veta att jag hade gravt alkoholiserade föräldrar.

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
905029
June 7, 2005 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Självklart skulle de få adoptera + inseminera. Och angående mobbning etc så kan man väl säga att största problemet finns ute i landets hålor där det fortfarande är problem för "folk" att ha tex ett bögpar som närmsta granne.

I större orter runtom i landet så är det inget ovanligt att se två tjejer/killar promenera runt handihand, många har barn redan nu vilket har oftast löst med hjälp av ett annat homosexuellt par av det andra könet. De barnen funkar säkerligen lika bra mentalt sett som "heterosexuellt uppfostrade barn" om inte bättre då de med automatik har blivit uppfostrade utan vissa fördomar. Mobbingrisk däremot kan jag tänka mig att det kan ökas av at ha två föräldrar av samma kön, men är det då fel att ha föräldrar av samma kön eller är det fel att mobba någon?

Personligen hoppas jag att det blir vanligare då ännu en fördom försvinner då, utan fördommar så blir det ett friare samhälle.

Sanca
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 308
905122
June 7, 2005 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag röstade JA för jag bryr mig inte.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
905129
June 7, 2005 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett självklart ja är svaret från min sida.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
905139
June 7, 2005 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=Marcan-][quote=Arny]Insemination känns lite fel.
Adoption tycker jag är upp till adoptionsbyrån (eller vad det nu kallas) att bestämma. Alla par bör ha rätt till enskild prövning.

Håller med dig. Sen allt tjaffs om mobbing, ska de behöva ge vika bara för att andra inte kan acceptera hur läget är? Svaret är nej.

Jag är för att homosexuella ska få adoptera.

Som sagt. Vadå ge vika?

Det handlar väl för guds skull inte om de homosexuella?
Det är väl inte dem som är viktiga i sammanhanget?

Det är väl ändå barnet?

Eller?

Jag tycker att det inte alls behöver vara så självklart att barnets bästa står i första hand. Iaf inte för utomstående. För föräldrarna i fråga är naturligtvis barnet det viktigaste.
Men, har inte alla människor rätt att göra sig lycklig?

Man blir riktigt ledsen över att se hur många det är som säger nej, och de fattiga anledningarna.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 338
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL