July 14, 2003
pompougnac wrote: Jag är lite kluven faktiskt... ett barn behöver både en manlig och en kvinnlig föräldragestalt, men samtidigt ska man inte förbjuda homosexuella...
Och sen, killar kan inte få barn med killar, tjejer kan inte få barn med tjejer...Det innebär att det är fel att vara gay...Ser ni inte det självklara sambandet är det ju någe galet 🙂
Men folk får gärna vara gay om dom vill/är det...men fortfarande tycker jag att det är fel....vi är skapta för att vara man och kvinna helt enkelt...Och av den anledningen så röstade jag Nej!
December 5, 2001
Fia.B wrote: Jag tycker att det inte alls behöver vara så självklart att barnets bästa står i första hand. Iaf inte för utomstående. För föräldrarna i fråga är naturligtvis barnet det viktigaste.
Men, har inte alla människor rätt att göra sig lycklig?
Nej, jag tycker inte man har rätt att göra sig lycklig om man gör någon annan olycklig (barnet).
Fia.B wrote: Man blir riktigt ledsen över att se hur många det är som säger nej, och de fattiga anledningarna.
Jag tycker det är fattigt med motiveringar bland de som säger ja.
Verkar som du skiter i barnets känslor?
January 21, 2004
Sardaukar wrote: [quote=Fia.B]Jag tycker att det inte alls behöver vara så självklart att barnets bästa står i första hand. Iaf inte för utomstående. För föräldrarna i fråga är naturligtvis barnet det viktigaste.
Men, har inte alla människor rätt att göra sig lycklig?
Nej, jag tycker inte man har rätt att göra sig lycklig om man gör någon annan olycklig (barnet).
Fia.B wrote: Man blir riktigt ledsen över att se hur många det är som säger nej, och de fattiga anledningarna.
Jag tycker det är fattigt med motiveringar bland de som säger ja.
Verkar som du skiter i barnets känslor?
En förälder som köper en bil istället för en dator till sin unge kanske gör ungen olycklig.
En förälder som super för att slippa vara olycklig gör kanske sitt barn olyckligt.
Homosexualitet har inget med saken att göra.
September 12, 2001
optimuz wrote: Jo för att barnet kanske blir olyckligt av att det får homoföräldrar...Jag skulle inte vilja ha det, jag vill ha en mamma och en pappa, för att dom kompletterar varandra!
Jag tycker att det är lite roligt och följa denna debatt och vissa åsikter som förs fram här i denna tråd.
Rent statisktiskt så kommer någon av er att få en son/dotter som är homosexuell och jag skulle hemskt gärna vilja se era miner när ert barn outar sig. 😉
Minns att det är ert barn, minns era åsikter ni har skrivit offentligt ute på internet.
July 14, 2003
Om jag fick en homo-unge skulle jag inte stöta ut den, jag har som sagt påpekat att jag inte tycker det ska va olagligt att vara homo eller nåt sånt, jag tycker bara inte att dom ska få skaffa barn eftersom jag själv inte skulle vilja ha homoföräldrar, liksom jag inte skulle vilja ha en ensamstående förälder eller 2 alkoholiserad/narkomaner/misshandlare/våldtäkt osv osv. men iaf, kvinnor och män är olika, även om en av föräldrarna tar åt sig den andra rollen, som mamman för bögar eller pappan för flator så blir det iaf inte samma sak....F.ö. så känner jag faktiskt 2st som är homosexuella och dom har jag absolut inget emot!
January 12, 2004
optimuz wrote: Jo för att barnet kanske blir olyckligt av att det får homoföräldrar...Jag skulle inte vilja ha det, jag vill ha en mamma och en pappa, för att dom kompletterar varandra!
Även om dom tex är missbrukare?
Vilket skulle du föredra?
Homosexuelle eller missbrukande föräldrar?
December 5, 2001
Fia.B wrote: En förälder som köper en bil istället för en dator till sin unge kanske gör ungen olycklig.
En förälder som super för att slippa vara olycklig gör kanske sitt barn olyckligt.
Att inte få en dator är nog ingenting jämfört med att bli mobbad varje dag i skolan.
En förälder som super så mycket att det går ut över barnet tycker jag borde få vårdnaden om barnet fråntagen. Men nu är det inte det tråden handlar om, isf kan vi ju starta en "Vad tycker du om att missbrukare får ha barn"-tråd.
Förstår att det inte har med homosexualitet att göra, jag har inget emot homosexuella som personer. Jag tycker bara inte de ska få ha barn p.g.a. de höga riskerna det innebär.
March 10, 2002
obelix wrote: [quote=optimuz]Jo för att barnet kanske blir olyckligt av att det får homoföräldrar...Jag skulle inte vilja ha det, jag vill ha en mamma och en pappa, för att dom kompletterar varandra!
Titta i inlägget ovanför. 😉
Skulle min pojk nånsin outa och berätta att han blitt homofil så skyller jag på hans mamma + hänger mej i första bästa gren..
Det skulle jag ta som en totalt misslyckad uppfostran.
Homosexualitet är en styggelse, det är min bestämda uppfattning..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
Dehman wrote: [quote=obelix][quote=optimuz]Jo för att barnet kanske blir olyckligt av att det får homoföräldrar...Jag skulle inte vilja ha det, jag vill ha en mamma och en pappa, för att dom kompletterar varandra!
Titta i inlägget ovanför. 😉
ja ja ja...
Även solen har sina fläckar. :bgrin:
jag skrev och väntade ett tag med att skicka det.
January 12, 2004
ilg@dd wrote: Skulle min pojk nånsin outa och berätta att han blitt homofil så skyller jag på hans mamma + hänger mej i första bästa gren..
Sedan när är homosexualitet en fråga om uppfostran?
obelix wrote: [quote=ilg@dd]Skulle min pojk nånsin outa och berätta att han blitt homofil så skyller jag på hans mamma + hänger mej i första bästa gren..
Sedan när är homosexualitet en fråga om uppfostran?
Jag tror att det är en kombination dålig uppfostran/taskiga gener..
Och inte blir det bättre av att samhället försöker "normalisera" homosexualitet..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
snyde wrote: Ilgadd: Det är tamejfan andra gången på kort tid som jag håller med dig. Vad är på väg att hända egentligen?
F'låt, det var int meningen.
February 4, 2003
Fia.B wrote:
En förälder som köper en bil istället för en dator till sin unge kanske gör ungen olycklig.
Skillnaden är väl att knappast en missbrukare får adoptera?
För det är väl vad tråden handlar om?
Eller har du vridit den nån annanstans nu?
Läs för guds skull vad vi säger människia. Vinkla inte det en massa och få det att framstå som vi tycker Homosexuella är PEST och allt vad du gör. Det är långt ifrån vad vi säger.
Marcan- wrote: [quote=davidhellmyrs]Ska exempleviss en svart unge ha tre problem att tänka på? Eventuellt fyra?
1.) De är adopterade
2.) De är svarta / skiljer sig
3.) Föräldrarna är homosexuella
4.) Föräldrarna är ev. tjocka
Så tjocka människor ska inte få adoptera? Sen lär ju allt vara bättre än att vara föräldralös och bo på ett barnhem.
Återigen det är inte jag som skrivit det. Läs vad jag skriver.
Jag skrev (.ev) eftersom det var någon annan av JA sägarna som skrev:
nilsrock wrote: [quote=Sardaukar][quote=nilsrock]Vem som helst kan bli mobbad för vad som helst...
Absolut, men homosexuella föräldrar borde öka risken.
Tjocka föräldrar kan också öka risken, ska de förbjudas att adoptera?
Lägger ner diskussionen eftersom det är för mycket halle-luja fasoner i denna diskussion. Folk tar inte hänsyn till att det är småbarn vi pratar om. Småbarn bryr sig inte om ni vuxna säger att det är politiskt rätt och moraliskt rätt att låta alla ha samma rättigheter, även homosexuella.
Använd inte barnen som ett instrument för att visa andra att alla har samma rättigheter.
Adopterade har redan tillräckligt med bekymmer.
Många av er beteer er som skikande småbarn som suktar efter ett JA, men skiter i vad som är mest lämpat för barnet. För visst är homosexuella bra föräldrar även dem. Men om samhället inte är redo i botten så bör man inte tillåta det.
Barnen skiter som sagt i om det är rätt eller fel. Det de bryr sig om är att Sofias pappa knullar sin pojkvän i a[b]/b]us. Och vart får de detta ifrån? Jo förmodligen från vuxen världen som inte säger till när de använder sånt? Och i viss mån när vi vuxna sitter och skrattar åt homosexuella skämt och liknande i kommedier. Eller i reklamer där man klär någon kille i tight läderklädsel och uppenbart målar ut hoom som "bög", vilket gör att barn får uppfattnign att alla är såna. Eller reklamen där pappa så gärna vill testa stringtrosor där hemma , och det plötsligt börjar brinna och han är med i TV. BÖÖÖÖG skriker barnen. Vilka är det som tillåter det? Jo ni. Samma människor som säger att sånt inte försikommer i dagis och att visst samhället är redo.
Tamefan otroligt när ni sitter framför datorerna och pekar på lagar och tror att alla småbarn bryr sig ett förbannat skvatt om dom när man annars använder bögar som humor.
Vad tror ni anledningen är att min släkting har fått färre kompisar efter att de fick reda på att dennes föräldrar är homosexuella? Är det bristen på lagar? Eller är det det faktum att andra barn inte accepterar det. Det finns till och med föräldrar till andra barn som inte tillåter barnen att komma hem till min kompis hushåll nu eftersom de tror att det är ett annat "hem".
Vad sänder detta för signaler till barnen? Jo de är annorlunda. De hör inte hemma. De får inte vara med andra barn. Är detta bra? Bidrar det till mindre segregion? Förmodligen inte eftersom man byggt upp fel grund. Min släktings (vars föräldrar är homosexuells) kompisar byggs sen småbarn upp med tanken att homosexuella är farliga och dem får man bennemig inte umgås med.
Är det bra?
Vakna. Öppna ögonen. Och inse att lagar inte är allt. Det skyddar inte barn från att bli utsatta för saker.
Och visst är det förmodligen bättre för ett Somalia barn att komma till ett Homosexuellt par som ger dem kärlek (för de är ju bra föräldrar). Men det är inte bra, tror jag, att stressa. Om ett par år så kanske. Men inte förräns bögnojan har försvunnit och det blivit mer "accepterat" sen en längre tid tillbaka.
Och ja, jag vet att ni inte håller med mig. Men jag håller inte med er. Och onödigt fortsätta älta om detta för vi kommer aldrig komma överens. Allting har sagts.
Fia.B har sagt vad hon vill få fram. Barnen ska inte sättas i första hand. Kortfattat.
Jag har sagt mitt och kommer inte säga mer i denna tråd. Den börjar också gå aningen OT.
September 12, 2001
davidhellmyrs wrote: [quote=Fia.B] En förälder som köper en bil istället för en dator till sin unge kanske gör ungen olycklig.
Skillnaden är väl att knappast en missbrukare får adoptera?
För det är väl vad tråden handlar om?
Eller har du vridit den nån annanstans nu?
Läs för guds skull vad vi säger människia. Vinkla inte det en massa och få det att framstå som vi tycker Homosexuella är PEST och allt vad du gör. Det är långt ifrån vad vi säger.
Grundtanken är att barn i en vanlig familj faktiskt kan bli och vara mer olycklig än ett barn som är adopterad.
Läs själv !
Hänvisar till 3 Mos 20:13
För den som inte innehar en Bibel så finns citatet att läsa här: http://www.bibeln.se/framemake.....kvers=3335
1 Guest(s)