December 15, 2003
Hänvisa för fan nu inte till en bok som skrivits om flera gånger för att den skulle passa in i den tidens tänkande! Tänk på att Jesus kanske var homosexuell, han reste ju runt med flera karlar som han levde intimt med, visst han lät en prostituerad haka på som alibi men....
December 5, 2001
ilg@dd wrote: Hänvisar till 3 Mos 20:13
För den som inte innehar en Bibel så finns citatet att läsa här: http://www.bibeln.se/framemake.....kvers=3335
Nu kanske inte alla är kristna här, men men...
February 4, 2003
skiroy wrote:
Grundtanken är att barn i en vanlig familj faktiskt kan bli och vara mer olycklig än ett barn som är adopterad.
Läs själv !
Men snälla du, har någon sagt nått annat?
Det ända vi sagt är att man inte bör lägga alledes för många "nya saker" på den adopterades axlar.
För mycket annorlunda är aldrig bra. Men Fia.B pratar ju i luften. Vem har påstått nått annat? Och vem har påstått nått annat än det du säger?
Kanske missförstår dig och er totalt nu. Ber om ursäkt i så fall.
Hur som helst. Sista inlägget. Det förra var menat som sista, men du han svara innan jag skickade iväg editen.
Akatosh wrote: Hänvisa för fan nu inte till en bok som skrivits om flera gånger för att den skulle passa in i den tidens tänkande! Tänk på att Jesus kanske var homosexuell, han reste ju runt med flera karlar som han levde intimt med, visst han lät en prostituerad haka på som alibi men....
Så du är en av dem som svalt Ecce Homo med hull och hår då?
Och när har bibeln skrivits om senast?
Översättningen har moderniserats ett par ggr mej veterligen, men ej budskapet.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 17, 2002
Sådärja, hemma från klassfesten och mindre aggresivt lagd.
Jag hävdar ett klart nej i frågan, med tanke på barnets bästa, inte på att det är 2 män/kvinnor (Dock skulle 2 kvinnor vara mer socialt accepterat) som det kanske framgick förut. Jag anser att det är onormalt att vara homosexuell, men det gör en inte till en sämre förälder, något annat hävdade jag inte.
Men däremot går det helt enkelt inte att tro att det kan komma två pappor/mammor på ett klassmöte/föräldramöte/kvartssamtal och det går "ostraffat" förbi. Det går inte att få in i en illvillig 10 årings huvud att det är accepterat då han antagligen använder "Bög" som skällsord sedan 3 år tillbaka.
Det skulle antagligen börja i skolan och sen sprida sig till privatlivet, och det skulle inte gå bort med tiden. Så pass mycket anser jag mig veta om barn/tonåringar och hur de agerar och tänker.
Bara för att göra min ståndpunkt och mina åsikter klara.
EDIT: Jag känner att jag inte riktigt kan acceptera hela adoptionsgrejen i grund och botten eftersom det inte är menat för 2 män att skapa familj tillsammans, dock skulle jag inte agera på det om det hände i min närhet. Men kom ihåg att jag inte sätter några negativa egenskaper på parterna, de kan vara hur fina föräldrar som helst, kanske tom bättre än heterosexuella par, men som sagt, det känns bara fel.
May 10, 2002
ilg@dd wrote: Hänvisar till 3 Mos 20:13
För den som inte innehar en Bibel så finns citatet att läsa här: http://www.bibeln.se/framemake.....kvers=3335
Att dra upp bibeln i argument är att skjuta sig i foten och springa in i dörren samtidigt. :bok:
abishai wrote: [quote=ilg@dd]Hänvisar till 3 Mos 20:13
För den som inte innehar en Bibel så finns citatet att läsa här: http://www.bibeln.se/framemaker.jsp?visakap=3+Mos+20&addit=true&markvers=3335
Att dra upp bibeln i argument är att skjuta sig i foten och springa in i dörren samtidigt. :bok:
Jo, tycka kan man alltid..
Personligen tycker jag det låter mer galet att börja klassa homosexuella som normala..
Vad blir det härnäst??
Lite anorexia eller bulemi är normalt?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
ilg@dd wrote: [quote=abishai][quote=ilg@dd]Hänvisar till 3 Mos 20:13
För den som inte innehar en Bibel så finns citatet att läsa här: http://www.bibeln.se/framemaker.jsp?visakap=3+Mos+20&addit=true&markvers=3335
Jo, tycka kan man alltid..
Personligen tycker jag det låter mer galet att börja klassa homosexuella som normala..
Vad blir det härnäst??
Lite anorexia eller bulemi är normalt?
Men dom är normala.
det har funnits homosexuella i alla tider, och dom kommer at fortsätta att finnas i alla tider.
Att komma dragandes med bibeln blir lite dumt, för det står mycket dumt i den boken.
Och att jämföra homosesexuella med allvarliga sjukdomar gör inte saken bättre.
January 12, 2004
Jag har hittils inte fått ett enda argument till varför homosexuella skulle vara sämre lämpade som föräldrar.
Dom enda argumenten som hittils kommit fram är religion, eller andra människors trångsynthet, som antingen gör dom homosexuella utsatta, eller deras barn mobbade.
I mina ögon har dom exakt samma förutsättningar, som personer, att bli bra föräldrar som vem som helst.
Det enda som sätter upp hinder är omgivningen.
obelix wrote:
I mina ögon har dom exakt samma förutsättningar, som personer, att bli bra föräldrar som vem som helst.
Och det vill du utsätta barnen för??
Vad är bättre? Trångsynthet eller att negligera barnen??
January 12, 2004
ilg@dd wrote: [quote=obelix]
Att se dom som normala individer med amma förutsättningar till att fostra barn som du och jag.
Det är att negligera barnens möjligheter till en bra uppväxt om man låter trångsyntheten styra.
August 7, 2001
Förr i tiden var jag emot det.
Men nu när jag har börjat jobba med utvecklingsstörda så har den åsikten ändrat sig.
Jag var emot det pågrund av att barnen skulle bli mobbade men dock så ansåg jag att ett homsexuellt par troligen skulle vara jävligt bra föräldrar.
Men efter jag har jobbat en del med utvecklingsstörda så märker jag hur starka individer det är. Dom klarar i regel mobbningen galant, en del är inte ens mobbade.
Nu anser jag att barn med homosexuella föräldrar ska få finnas och jag tror som sagt att homosexuella föräldrar är hundra gånger bättre föräldrar i många fall.
September 3, 2001
Helt klart JA.
Det går inte att ta ett beslut som baseras på att "människor inte är redo". Man måste alltid gå efter vad som är rätt.
Utsätta barnet för mobbning? Vadå händer inte det redan med barn med naturliga föräldrar?
Tjocka, fula, svaga, små, har alltid att mobbats av småungar som har problem hemma. Det kommer alltid att vara så eftersom det finns tafatta människor här i världen. Det finns rasister, feminister, nazister, facister, terrorister... ja.. mobbare i princip, men vi kan inte gå runt och hålla inne med saker o ting bara för att dessa grupper inte är redo för det.
"Ska svarta befolkningen få sitta fram i bussen?"
"Jag har inget emot svarta, men samhället är inte redo för det, trots att dom kanske är utmärkta passagerare"
Verkade inte hindra dom 😛
Vad som sen är "naturligt" att växa upp med har vi själva spikat fast som naturligt. Allt är föränderligt och samhällets syn på saker förändras med tiden. Någon dag kommer det inte vara något konstigt alls att ha föräldrar av samma kön, på samma sätt som det idag inte är konstigt att vara adopterad.
Människans bästa egenskap är att den kan anpassas till allt. SÅ jag tror inte att ett barn "instinktivt" skulle "behöva" en förälder av ett annat kön. Det är något som vi i resten av samhället har hittat på.
När barnet blir äldre är det klart att han skulle undra hur det hade känts... precis som ett adopterat barn undrar hur hans naturliga föräldrar ser ut, men det är inget som kommer att påverka barnets kompetens eller sociala anpassning.
det är min åsikt iaf.
March 11, 2003
obelix wrote:
Men dom är normala.det har funnits homosexuella i alla tider, och dom kommer at fortsätta att finnas i alla tider.
Att komma dragandes med bibeln blir lite dumt, för det står mycket dumt i den boken.
Och att jämföra homosesexuella med allvarliga sjukdomar gör inte saken bättre.
Det har funnits pedofiler i alla tider, betyder det att det är normalt?
Nu vill jag inte jämställa homosexualitet med pedofili, men det är lika dumt att säga att homosexualitet är normalt, bara för att det har förekommit tidigare. Sexuella avarter har alltid funnits, och kommer troligtvis (förhoppningsvis) alltid att finnas, men det betyder inte att det är normen.
Ifall homosexuella skall få adoptera är en jäkligt kinkig fråga, och huvudfrågan är kanske inte huruvida de blir bättre eller sämre föräldrar än någon annan, utan om alla skall ha rätt att ha barn? Är det en självklarhet? Jag pendlar ständigt i denna frågan.
June 29, 2004
jag säger såå hära, homosexuallitet är heltok men om dom får ha ett barn så för barnets bästa så bör man inte ha homosexuella föräldrar då alla i vårat samhälle inte har accepterat det och då lär barnet få det tufft, MEN om det ska bli accepterat så gäller det att nån är modig nog att göra det....
obelix wrote: [quote=ilg@dd][quote=obelix]
Att se dom som normala individer med amma förutsättningar till att fostra barn som du och jag.
Det är att negligera barnens möjligheter till en bra uppväxt om man låter trångsyntheten styra.
Jag tycker nog det är en hel del trångsynt att sätta vuxna människors intressen före barnens väl..
Vem som helst kan väl lista ut att ett barn som växer upp med man/man, kvinna/kvinna löper större risk att bli ett mobbingoffer..
Att bli mobbad är väl inte den bästa uppväxten i mina ögon..
Att ha personliga åsikter ang. folks trångsynthet är en sak, men att se på verkligheten en helt annan..
Att släppa adoption/insemination fritt för homosexuella är intet annat än att vika sej för homolobbyn och dess egoistiska intressen..
För att inte tala om hur det försämrar chanserna för normala människor som vill adoptera från utlandet.
Vem faen vill släppa sina barn till ett sodom och gomorra?
January 12, 2004
ilg@dd wrote: [quote=obelix][quote=ilg@dd][quote=obelix]
Jag tycker nog det är en hel del trångsynt att sätta vuxna människors intressen före barnens väl..
Vem som helst kan väl lista ut att ett barn som växer upp med man/man, kvinna/kvinna löper större risk att bli ett mobbingoffer..
Att bli mobbad är väl inte den bästa uppväxten i mina ögon..
Att ha personliga åsikter ang. folks trångsynthet är en sak, men att se på verkligheten en helt annan..
Att släppa adoption/insemination fritt för homosexuella är intet annat än att vika sej för homolobbyn och dess egoistiska intressen..
För att inte tala om hur det försämrar chanserna för normala människor som vill adoptera från utlandet.
Vem faen vill släppa sina barn till ett sodom och gomorra?
Ditt svar är ett ypperligt bevis på att det inte finns ett enda vettigt argument till att dom skulle vara sämre som föräldrar.
Men att vanliga hetro-föräldrar är sämre än homo-föräldrar.
2 Guest(s)