Ska homosexuella få adoptera/inseminera barn?|Page 8|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ska homosexuella få adoptera/inseminera barn?
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
905508
June 8, 2005 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote:
Vad i det du säger gör att homosexuella människor inte får ta del av den så kallade "gåvan" att få ha barn??
Varför måste ge upp inför insikten att de är homosexuella och att de aldrig kommer att få chansen trots att möjligheterna finns?

Om du någon gång hade läst inläggen som folk skriver innan du börjar häva ur dig skit, så hade du kanske sett att jag inte har sagt att homosexuella inte skall få adoptera. Jag har bara sagt att jag själv inte vet. Däremot har jag sagt att man bör inse följderna med att homosexuella par skall adoptera. Och att komma sättande med standardsvaret att homosexuella är som vem som helst håller inte.

Kame_boy wrote:
Det är som att säga till en afrikan: "Vi vet att du vill komma till Sverige, vi har inget emot dig men tyvärr så är du född till afrikan, ett mycket varmt land, och Sverige är väldigt kallt så du skulle faktiskt frysa. Tyvärr. Vi har teknologin, vi har tillräckligt med kläder, vi har alla förutsättningarr, men tyvärr måste du inse att du inte får komma hit."

Eller
"Samhället är inte redo för dig än. Alla förutsättningar finns, men vi råkar ha lite rasister som lever i det förgångna och dom tycker inte om såna som du. Vi hade sett fram emot att få ta emot dig men tyvärr, så riskerar du att bli trakasserad pga. din färg här i landet. Tack o adjö"

Förstår du sarkasmen och ironin?

Nej, jag ser inte ironin i att du gör en totalt felaktig jämförelse. Vad är ironiskt med det?

Kame_boy wrote:
Om man sen vill kalla dom normala eller onormala är en högst personlig åsikt som grundar sig på var man drar gränsen till vad som är naturligt. Jag tycker att det är naturligt om man föds till homosexuell och därmed normalt.
Dessa människor har precis likadana känslor som oss, precis lika starka och precis lika mycket värda. Dom har precis samma önskan som oss att ha barn. Varför i all världen ska man hindra dom från det?

För att det avsevärt förhindrar adoptionsmöjligheterna för andra? För att oavsett om de är mönsterföräldrar, så är de alltid avvikande?
Jag har inte någonstans sagt att homosexuella skulle vara sämre föräldrar. Inte heller har jag vid ett enda tillfälle sagt att de skulle hysa annorlunda känslor. Men självklart så studsar du upp utan att läsa vad som skrivits. Ett tips kan vara att läsa tråden innan du öppnar glappet.

Kame_boy wrote:
Det är ungefär lika dumt som att tro på karma eller klassism eller rasism, där de utsatta blir fråntagna sina privilegier/rättigheter och tvingas inse att de inte har något annat val. Trots att möjligheterna finns.

En stor majoritet av världens befolkning tror på ett liv efter detta. De anser inte att det är något orättvist med det överhuvudtaget. Vad är det som är dumt med det? Bara för att du inte tror på något, så är alltså resten av världen dumma? Vem är det som har fördomar egentligen? Du vet ju inte vad du pratar om.....

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
905533
June 8, 2005 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tar tillbaka det jag sa om just dig denstore och ber hemskt mycket om ursäkt. Jag läste igenom tråden på tok för snabbt och la inte stor märke till vem det var som sa vad. Hade en helt annan uppfattning om din inställning till frågan.

Sen om mina jämförelser håller jag fortfarande vid vad jag tycker.
Båda handlar om situationer där man nekar någon något antingen på grund av samhället eller på grund av att det är "onaturligt".
Afrikanens fall är ju mer eller mindre otänkbar men däremot händer det ändå med homoadoptionen. Vilket jag kallar för ironiskt i brist på bättre ord.

Jag har inte heller, vid något tillfälle, påstått eller ens antytt att du eller någon annan i tråden, tror att homosexuella är sämre föräldrar.
Och om att dom inte har annorlunda känslor var bara en påpekelse för att styrka poängen men det var inte menat som att lägga orden i munnen på dig. Om du nu uppfattade det så, ber jag om ursäkt.

Sen om karman, jo du har väl rätt i att de själva inte tycker att det är orättvist och allt som allt var det väldigt långsökt att använda det som ett exempel. Men resten håller jag fortfarande fast vid.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
905587
June 8, 2005 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Death On Wings][quote=obelix]Självklart, det finns ingen vetting anledning till att dom inte skulle få det.

Förtuom att barnen kommer säkerligen bli mobbade och på så sätt få en svår skolgång men det bryr vi oss inte om eller hur ?

Annars är de nog inte sämmre föräldrar, men röstade NEJ

Vadå säkerligen bli mobbade? Det kan ske ja, men ni utgår verkligen ifrån att det kommer hända. Tänker ni personligen se till detta eller?

//Andreas

Ja vi utgår från att det kommer hända, för vi vill göra det säkra före det osäkra. Alla är inte funtade som du/vi. Idioter som vill mobba andra finns överallt och kommer mer eller mindre alltid finnas.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
905598
June 8, 2005 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Death On Wings][quote=obelix]Självklart, det finns ingen vetting anledning till att dom inte skulle få det.

Förtuom att barnen kommer säkerligen bli mobbade och på så sätt få en svår skolgång men det bryr vi oss inte om eller hur ?

Vadå säkerligen bli mobbade? Det kan ske ja, men ni utgår verkligen ifrån att det kommer hända. Tänker ni personligen se till detta eller?

//Andreas

Det kan ske ? Har du inte gått i skolan ? Man blir mobbad för minsta lilla skitsak, jag utgår från verkligheten.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
905603
June 8, 2005 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Delph1][quote=Death On Wings][quote=obelix]Självklart, det finns ingen vetting anledning till att dom inte skulle få det.

//Andreas

Det kan ske ? Har du inte gått i skolan ? Man blir mobbad för minsta lilla skitsak, jag utgår från verkligheten.

Ni blåser ju upp det helt ur proportion dock. Att det kan ska nekar jag inte till, men alla har något som gör att man sticker ut. Om man ska fortsätta så här kommer det ju aldrig ske då ni kommer skicka era värderingar vidare till nästa generation så då har vi kommit precis ingenstans på en generation till.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
905611
June 8, 2005 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Death On Wings][quote=Delph1][quote=Death On Wings][quote=obelix]Självklart, det finns ingen vetting anledning till att dom inte skulle få det.

//Andreas

Ni blåser ju upp det helt ur proportion dock. Att det kan ska nekar jag inte till, men alla har något som gör att man sticker ut. Om man ska fortsätta så här kommer det ju aldrig ske då ni kommer skicka era värderingar vidare till nästa generation så då har vi kommit precis ingenstans på en generation till.

//Andreas

Japp, så skall ske..Att tuta i ungarna något som strävar emot ens egen uppfattning är ju bara korkat.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
905612
June 8, 2005 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Att tuta i ungarna något som strävar emot ens egen uppfattning är ju bara korkat.

Givetvis, därför jag vill att dagens generation ska öppna ögonen.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
905622
June 8, 2005 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=ilg@dd]Att tuta i ungarna något som strävar emot ens egen uppfattning är ju bara korkat.

//Andreas

Har kan man ens inbilla sej att en majoritet någonsin skulle se homosexualitet som normalt?
Den dagen som en unge inte höjjer ögonbrynen och ser förvånad ut när 2 karlar/fruntimmer står och hånglar med varandra, den dagen lär vi aldrig uppleva..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
905625
June 8, 2005 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Delph1][quote=ilg@dd]Att tuta i ungarna något som strävar emot ens egen uppfattning är ju bara korkat.

//Andreas

Har kan man ens inbilla sej att en majoritet någonsin skulle se homosexualitet som normalt?
Den dagen som en unge inte höjjer ögonbrynen och ser förvånad ut när 2 karlar/fruntimmer står och hånglar med varandra, den dagen lär vi aldrig uppleva..

Normalt kvittar fullständigt, accepterat räcker gott.

//Andreas

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
905626
June 8, 2005 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=ilg@dd]Att tuta i ungarna något som strävar emot ens egen uppfattning är ju bara korkat.

//Andreas

Dagens? Är homosexualitet vanligare idag än för 200 år sedan? Varför öppnade man inte ögonen för längesedan?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
905628
June 8, 2005 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

En av de saker jag finner mest tragiskt är att folk tror att man skall kunna lagstifta bort fördomar. Har det någonsin lyckats? Exempel på det?
Likaså finner jag det ganska roande att folk naivt inbillar sig att fördomar angående homosexuella skall försvinna inom en snar framtid? Vad tror ni egentligen? Att det är något nytt? Visst finns det gott om exempel på homosexualitet genom historien, men det finns lika många exempel på att det inte var särskilt väl sett. Och jag är medveten om att homosexualitet har varit utbredd inom vissa kulturer, men återigen, det betyder inte att det var socialt accepterat eller normalt.
Homosexuella är lika mycket värda som någon annan, men det betyder inte att man inte skall kunna få ifrågasätta deras beteende. Det är att tro att problemen försvinner bara för att vi inte vill ha dem. För det kommer alltid att finnas problem mellan homosexuella och heterosexuella, lika mycket som det finns mellan män och kvinnor eller unga och gamla. Det ligger i människans natur att vilja gruppera sig, och detta beteende är inget vi någonsin kommer att kunna ändra på.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
905632
June 8, 2005 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Delph1][quote=ilg@dd]Att tuta i ungarna något som strävar emot ens egen uppfattning är ju bara korkat.

//Andreas

Normalt kvittar fullständigt, accepterat räcker gott.

//Andreas

Jag tror säkert många är av min uppfattning..
Homosexuella finns och har rätt att finnas, det som jag irriterar mej på är debatten om att det skulle vara ett normalt tillstånd att vara homo.
Och att sen börja blanda in att det naturligvis skall vara OK att adoptera barn till familjer som ser ut pappa/pappa eller mamma/mamma anser jag vara horribelt och egotrippat.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
905639
June 8, 2005 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: Fortfarande, ni som säger att det är normalt att vara homo, varför finns det isf 2 olika människor, dvs kvinnor och män, varför kan dom tillsammans skaffa barn men inte män med män och kvinnnor med kvinnor? Jo för att det inte är tänkt så, det är inte normalt! Det kommer heller aldrig bli normalt!

Och återigen, det är inte homosexualiteten i sig som gör dom till dåliga föräldrar. Kvinnor och män är olika, därför kompletterar dom varandra och därför vill JAG inte ha homo-föräldrar och därför röstar jag Nej...

Varför är vi överhuvudtaget skapta för att ha sex? Fortplantning.
Är fortplantning och sex samma sak?
Är sex och kärlek samma sak?

Man kanske borde ställa sig dessa frågor innan man uttalar sig om saker som dessa.

Sluta upp med tramset om att det inte är naturligt, kärlek är en känsla och folk som älskar varandra vill ofta ha sex med varann, och sedan kanske barn.

http://hem.passagen.se/nicb/na.....urligt.htm

Tänkvärt.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
905659
June 8, 2005 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: [quote=optimuz]Fortfarande, ni som säger att det är normalt att vara homo, varför finns det isf 2 olika människor, dvs kvinnor och män, varför kan dom tillsammans skaffa barn men inte män med män och kvinnnor med kvinnor? Jo för att det inte är tänkt så, det är inte normalt! Det kommer heller aldrig bli normalt!

Och återigen, det är inte homosexualiteten i sig som gör dom till dåliga föräldrar. Kvinnor och män är olika, därför kompletterar dom varandra och därför vill JAG inte ha homo-föräldrar och därför röstar jag Nej...

Varför är vi överhuvudtaget skapta för att ha sex? Fortplantning.
Är fortplantning och sex samma sak?
Är sex och kärlek samma sak?

Man kanske borde ställa sig dessa frågor innan man uttalar sig om saker som dessa.

Sluta upp med tramset om att det inte är naturligt, kärlek är en känsla och folk som älskar varandra vill ofta ha sex med varann, och sedan kanske barn.

http://hem.passagen.se/nicb/naturligt.htm

Tänkvärt.

Vi är skapta för att fortplanta oss genom att ha sex..
Mannen och kvinnan är skapta för varandra och för att ägna sej åt varandra, därav kompletterar vi varandra på ett bra sätt.
Fortplantning och sex kan vara samma sak i vissa fall.
Däremot att jämställa sex med kärlek är lite mer drastiskt.
Sex är alltjämt sex, medan kärlek kan vara många saker, eller snarare kärlek till olika saker.
Att hysa en djup kärlek till sin kvinna/man är ju inte samma kärlek som du har till dina barn eller släktingar.
Enligt vad jag hört finns det 5-6 olika namn för kärlek på Grekiska för att skilja dess betydelser.
Att däremot känna sexuell attraktion till en människa av samma kön är något som strider mot all evolution/religiösa teorier.
Skitsamma om homosexualitet finns, den har nog alltjämt funnits.. Här var det frågan om ifall homos skall få adoptera eller kunna få bli inseminerade för att mätta sin egoistiska barnönskan.

Andreas Galistel
Member
Medlem
905661
June 8, 2005 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Likaså finner jag det ganska roande att folk naivt inbillar sig att fördomar angående homosexuella skall försvinna inom en snar framtid? Vad tror ni egentligen? Att det är något nytt? Visst finns det gott om exempel på homosexualitet genom historien, men det finns lika många exempel på att det inte var särskilt väl sett. Och jag är medveten om att homosexualitet har varit utbredd inom vissa kulturer, men återigen, det betyder inte att det var socialt accepterat eller normalt.

Det kommer knappast försvinna snart eller ens någonsin. Frågan är väl egentligen om vi kommer komma närmare en större acceptans än vad som finns i samhället än idag. Dock känns det inte rätt att förbjuda en sådan sak som adoption för homosexuella om vi nu ska ha ett jämställt samhälle där alla ska vara välkomna och accepterade. Kraven är så höga på adoptivföräldrar ändå att de som faktiskt blir godkända kommer med absolut största sannolikhet uppfostra en stark och medveten människa. Oavsett sexuell preferens.

ilg@dd wrote: Jag tror säkert många är av min uppfattning..
Homosexuella finns och har rätt att finnas, det som jag irriterar mej på är debatten om att det skulle vara ett normalt tillstånd att vara homo.
Och att sen börja blanda in att det naturligvis skall vara OK att adoptera barn till familjer som ser ut pappa/pappa eller mamma/mamma anser jag vara horribelt och egotrippat.

Du är långt ifrån ensam om dom åsikterna. Jag har slutat kalla saker för normalt längre helt enkelt för att jag vet inte vad det är. Samhället har så många dimensioner och alla av olika djup, bredd och längd så det hela resulterar bara i att man blir förvirrad. Jag accepterar det mesta ifråga om livsstil, läggning m.m. istället inte för att jag måste eller inte förstår utan för att det är ett samhälle jag trvis i. En fråga om ställning till det nya samhället antar jag. Jag vet inte riktigt. Det är svårt att få grepp om det stora hela.

//Andreas

pepsiXX
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 117
905667
June 8, 2005 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Är väl bra om någon fattig stackar unge blir adopterad, men insemination, nej för fan, finns tillräckligt med barn. 🙂

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
905677
June 8, 2005 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

pepsiXX wrote: Är väl bra om någon fattig stackar unge blir adopterad, men insemination, nej för fan, finns tillräckligt med barn. 🙂

Mkt enkelt men klokt ...

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
905678
June 8, 2005 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: massa text

Är väl bara att konstatera att vi har olika uppfattning om saker och ting...Jag hävdar fortfarande att det inte är normalt med analsex, analen använder man för att skita!

Och nu har jag sagt vad jag tycker, allt har sagts nu, jag skriver inget mer i denna tråden!

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
905714
June 8, 2005 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: En av de saker jag finner mest tragiskt är att folk tror att man skall kunna lagstifta bort fördomar. Har det någonsin lyckats? Exempel på det

De våldsamma suffragettdemonstrationerna ledde till att kvinnor fick rösträtt. Är fördomarna inte MINDRE idag än för hundra år sedan? Eller tycker du att kvinnor är hysteriska och olämpliga beslutsfattare?

Svarta, samma sak.

För tusan, det är hur självklart som helst. Tvingas man vänja sig man sig vid någonting lär man sig också acceptera det och fördomarna minskar. Tyvärr gäller detta all form av kritik, inte bara fördomar, men det är en annan sak.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
905716
June 8, 2005 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: [quote=Fia.B]massa text

Är väl bara att konstatera att vi har olika uppfattning om saker och ting...Jag hävdar fortfarande att det inte är normalt med analsex, analen använder man för att skita!

Och nu har jag sagt vad jag tycker, allt har sagts nu, jag skriver inget mer i denna tråden!

Detsamma gäller oralsex, och skyddat vaginalt samlag, antar jag?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 467
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL