February 16, 2004
hehehe wrote: Har 2 frågor..
1 hur länge lever en plasma?
2:hur länge lever en bakprojektor?
Kommer nog fler 😀
1: Vet inte annat än att den blir sämre med tiden. Men dock inte farligt länge är det väl.
2: bakprojektor?? Menar du en tv som använder en sån där bak bländningsteknik som går via nån spegel eller en vanlig projektor.
En sån där tv lever väl lika länge som en vanlig tv. En projektor behöver man väl oftast bara byta lampan som dock är rätt dyr.
January 16, 2003
http://www.elgiganten.se/is-bi.....types_text
menar en sån 😀
January 20, 2003
x-per wrote: [quote=Mind]hur är det ed upplösningen på en sådan ? för jag har kollat på stora TVapparater och det har varit Ruskigt dålig upplösning på do.
Bakprojektor är ju inte så mycket att hurra för men plasma....grrrr 😀
Bakprojektion är riktig skit som ska undvikas och ej förväxlas med någon annan tv. Massa amerikanare kör med bakprojektion bara för att man får stoor bild jättbilligt... fast det är suddigt så inihelvete...
Plasma är bättre, men LCD-tv's är bäst har jag för mig, dock håller LCD-tv inte lika länge som Plasma tror jag...
May 17, 2002
pompougnac wrote: [quote=x-per][quote=Mind]hur är det ed upplösningen på en sådan ? för jag har kollat på stora TVapparater och det har varit Ruskigt dålig upplösning på do.
Bakprojektion är riktig skit som ska undvikas och ej förväxlas med någon annan tv. Massa amerikanare kör med bakprojektion bara för att man får stoor bild jättbilligt... fast det är suddigt så inihelvete...
Plasma är bättre, men LCD-tv's är bäst har jag för mig, dock håller LCD-tv inte lika länge som Plasma tror jag...
Sant, strunta i bakprojektionstv. Däremot så tycker jag allt att en plasmaTv är bättre än en sunkig LCD-tv, kan inte riktigt motvivera varför.
January 20, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=pompougnac][quote=x-per][quote=Mind]hur är det ed upplösningen på en sådan ? för jag har kollat på stora TVapparater och det har varit Ruskigt dålig upplösning på do.
Sant, strunta i bakprojektionstv. Däremot så tycker jag allt att en plasmaTv är bättre än en sunkig LCD-tv, kan inte riktigt motvivera varför.
Men jag har för mig att LCD är tunnare och bättre bildkvalitet? LCD är väl dyrare generellt också? Kan ha fel dock...
February 12, 2003
Genom att "packa ihop" 1024 pixlar på höjden har Hitachi lyckats öka ljusstyrkan markant utan att överanstränga displayenheten. Detta gör att livslängden på skärmen blir så lång som upp till 75.000 timmar vid användning av lågenergiläget (som sänker ljusstyrkan till motsvarande vad en vanlig plasma ger). Jämför med en vanlig TV som börjar tappa ljusstyrka efter ca 15.000 timmar
Säger väll en hel del?
March 20, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Pim_]Lägg ner planerna och köp en projektor istället, billigare större och högre wow-faktor.
Följdfråga:
Vad är viktigast? En bra TV eller en TV med hög wow-faktor?
En bra tv kostar runt 14000:-, bra bakprojektion finns inte och plasma/LCD börjar på runt 30000:-
Idag får man en löjligt bra XGA projektor för 15000:-
Lätt val för mig iaf.
October 11, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=pompougnac][quote=x-per][quote=Mind]hur är det ed upplösningen på en sådan ? för jag har kollat på stora TVapparater och det har varit Ruskigt dålig upplösning på do.
Håller inte med er ett skvatt om bakprojektions-tv. Okej att det var suddiga bilder och överlag kass bildkvalitet på en bakprojektions-tv för ett par år sedan, men nu, herregud vilken bild dom har fixat fram..
Kolla bara in Sonys senaste bakprojektionare, jag har aldrig, jag säger ALDRIG sett maken till en så bra bild. Det kändes nästan 3D att kolla på bilden, den var så pass levande och bra så man trodde knappt att man kollade på en tv, det kändes som om det var taget direkt ur verkligheten.
Dessutom var inte den TVn speciellt dyr, det var en 47" Sony jag tittade på, och den gick på runt 25000. Hade lätt köpt den om jag hade varit i behov av en ny TV, utan tvekan.
1 Guest(s)