August 11, 2002
Man ska äta ordentligt ungefär en timme innan man tränar, t.ex. pasta och liknande, dvs långsammare kolhydrater. Efter träning inom 20-30min ska man få i sig snabbare kolhydrater banan och frukt till exempel. Läsk går också men bör undvikas 😛
Helst ska man också äta innan man blir hungrig och på bestämda tider.
April 23, 2003
Kom ihåg att om du tränar efter skolan dvs kl 14-16 så tränar du på dom kolhydraterna du åt till frukkost vid 07-08 tiden så det dära med litet mellanmål innan e bara så du har mat i magen i nödfall. En rejäl frukkost ger bättre träningsresultat och etfer träningen borde man ta nått o äta annars får musklerna damp. En proteindrink och en banan/äpple till funkar så himla bra. Sen skall man så klart äta sate när man kommer hem.
O va inte rädd att gå upp i vikt!
December 26, 2001
Grayfox wrote: Kom ihåg att om du tränar efter skolan dvs kl 14-16 så tränar du på dom kolhydraterna du åt till frukkost vid 07-08 tiden så det dära med litet mellanmål innan e bara så du har mat i magen i nödfall. En rejäl frukkost ger bättre träningsresultat och etfer träningen borde man ta nått o äta annars får musklerna damp. En proteindrink och en banan/äpple till funkar så himla bra. Sen skall man så klart äta sate när man kommer hem.
O va inte rädd att gå upp i vikt!
Öh dem kolhydraterna han åt till frukost är borta redan kl 11.
Du lagrar glykogen (kolhydrater) i musklerna i 3-4 timmar sen måste du fylla på glykogenlagrena i musklerna igen.
Ska du gymma hårt så ska du ha ätit ett bra mål 1 timme före helst. Ska du köra kondition så är det 2 timmar före som gäller.
February 21, 2005
För att förbränna fett så är det motion som gäller... ut och spring, cyckla, simma eller annan fysisk aktivitet.. styrketräning är endast för att bygga muskler.
Och det går inte att punkt träna.. alltså att bara typ träna nedre delen av magen för att bli av med fett där utan det är full motion som gäller
December 31, 2001
Golai wrote: För att förbränna fett så är det motion som gäller... ut och spring, cyckla, simma eller annan fysisk aktivitet.. styrketräning är endast för att bygga muskler.
Och det går inte att punkt träna.. alltså att bara typ träna nedre delen av magen för att bli av med fett där utan det är full motion som gäller
Varför skulle det inte gå ?
Ska inte vara några problem att deffa med rätt kost och många repetitioner.
I-landsproblem??
Många fåfänga killar på NH verkar det som..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 26, 2001
Death On Wings wrote: [quote=Golai]För att förbränna fett så är det motion som gäller... ut och spring, cyckla, simma eller annan fysisk aktivitet.. styrketräning är endast för att bygga muskler.
Varför skulle det inte gå ?
Ska inte vara några problem att deffa med rätt kost och många repetitioner.
Finns inget som heter punktförbränning, MEN du kan ju bygga upp magmusklerna så dem blir mer synliga och fettet syns inte lika mycket då, för magmusklerna blir mer framträdande.
Men ska du få bort fettet på magen så måste du köra förbränningsträning. När du fettförbränner så tar du från helakroppen inte den delen av kroppen du använder. Du kan inte punktförbränna helt enkelt. Sen märker man också att folk lagrar fett på annorlunda sätt, vissa blir av med fettet först på armarna och ansiktet medans det typ ser lika feta ut på benen och magen eller så tvärtom. Annat exempel som är rätt vanligt att man kan blir fet på magen men inte på sidorna, medans en annan får kärlekshandtag direkt man går upp men inte under naveln. Men det gäller att man kör på tills man har tömt alla ytliga fettlager till den nivå man tycker är lagomt.
För det andra så tappar du mer muskelmassa om du enbart deffar. Deff = mindre mat = förlorad muskelmassa. Kombinerar du deff period med förbränningsträning så kan du minska på muskelförlusten i deffningsperioden för du inte behöver deffa lika hårt. Under styrketräningspassen så förbränner du nästan bara kolhydrater. Det är efter ett styrkepass det e klockrent med fettförbränningsträning för du har tömt kroppen på kolhydrater och du "tvingar" kroppen använda fettet som energi. Men tänk på att inte köra för hårt så det blir konditionsträning då börjar du förbränna muskler istället. Men man ska ha ett hyffsat tempo iaf.
Förslag på träning:
Rask promenad på morgonen innan frukost är att rekommendera för du förbränner 300% bättre då än senare på dan efter alla måltider.
Innan promenad kan man ta en ren proteindrink utan kolhydrater för att minska risken att du tappar muskelmassa, äter du kolhydrater så har du förstört själva chansen till den effektiva förbränningen. Sen en kaffe på det gör det ännu effektivare om nu din mage pallar av kaffe just på morgonen.
Annars är trappmaskin den MEST effektiva redskapet om du är på gymmet. För du måste hålla upp hela din kropp och använda den i trappmaskin jämfört med cykel där du sitter ner och bara å trampar på.
Om man har möjligthet och kolla pulsen så ska man helst ligga kring 140 i puls för att kroppen ska bli inställd på princip på ren fettförbränning, kör du över 140 så blir det mer konditionsträning och du förbränner mer kolhydrater och protein i första hand än fett.
Sen är det bara bra att man rör på sig så gott man kan skippa hissen, bilen och liknande så man har möjlighet.
December 26, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Tack Fire, de där var ett klockrent svar å exakt vad jag var ute efter å undrade över. 🙂
Vart har du lärt dig de där?
Ingen orsak! 🙂
Större delen av det jag lärt mig om just kost, tränings och fettförbränning är av Fredrik Paulúns böcker. Jag tycker han skriver på ett grymt bra sätt så man enkelt förstår. Hans böcker e grymt informativa och det är inte massa onödig information, så böckerna e lättlästa och intressanta.
Hans hemsida:
http://www.paulun.se
Just om styrketräning så har jag läst Ove Rytters två böcker:
Effektiv Bodybuilding och Avancerad Bodybuilding.
Dem tyckte jag var riktigt bra, men vissa övningar och idéer kändes lite fel och oldschool i böckerna men i helhet är de böckerna riktigt bra. 🙂
Annars har jag läst mycket allmänt på internet.
En bra sida på övningar:
http://www.ast-ss.se/styrke_tr.....uktion.asp
1 Guest(s)