January 12, 2004
Var kort – fick ett lägre straff
Magnus, 40: Jag blev dödshotad men rätten tyckte jag var för stor
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....1903632.ab
Vet inte om jag ska skratta eller gråta över detta...
Tycker ni att det är en bra eller dålig dom?
February 19, 2008
Kan inte låta bli att skratta. Klart som fan att en liten person kan ta kål på nån som är större.
Hmmz. Undrar hur det blir för en annan då. 190cm och 100kg tung. Jag får väl inte ens titta på någon lite argt för att åka dit på livstid. Särskilt om den jag tittar på råkar vara 155 och väga 50kg.
:cy:
January 12, 2007
Yggdrasill wrote: Kan inte låta bli att skratta. Klart som fan att en liten person kan ta kål på nån som är större.
Hmmz. Undrar hur det blir för en annan då. 190cm och 100kg tung. Jag får väl inte ens titta på någon lite argt för att åka dit på livstid. Särskilt om den jag tittar på råkar vara 155 och väga 50kg.
:cy:
😛 Bäst att du passar dig då 😛 hehe
July 27, 2002
Försvarsadvokaterna till några vi blev misshandlade av, försökte dra samma valsa.
Nämndemännen på tingsrätten stod i princip och tokgapade när de slutpläderade. De vart dömda.
Har svårt att se hur en rätt kan gå på en sådan linje, förmodligen har pressen gömt viktig info.
April 3, 2007
Låter som stor och liten syndromet i ishockey, det märker man klart när man spelar, jag spelar hockey, att när man tacklar en jättekort kille så får man nästan alltid utvisning direkt när dem faller ihop, även fast det var en regelrätt tackling, dock så kanske den ser brutalare ut och så, men endå!!
...ungefär.
February 23, 2004
Väldigt korkad dom må jag säga..... om säg Shaquille o`Neil ( 215 cm/130 kg ) skulle attackera någon så skulle jag förstå poängen.... då vem som helst är liten i jämförelse 😀 Men i detta fallet... 180 cm kan omöjligen anses vara storvuxet , snarare medelängd 🙂
Någon bakom skranket måste ha fått något hårt i skallen 😛
1 Guest(s)