January 9, 2001
October 16, 2003
ruf an wrote: [quote=Json_81]Ja, men bara till "fredliga".
Dumt att sälja vapen till någon som kommer o anfaller en 🙂
Det känns inte riktigt som om att Indien, Ungern, Tjeckien, Indonesien, USA, England med mera kommer att anfalla Sverige... 🙄
USA kommer, vänta du bara... :bok: :cy:
May 1, 2005
NES_Boy wrote: Export av vapen är som vilken annan export som helst, det ska säljas till dom länder som vill ha dom. Vad dom ska användas till är inte vårat problem (Så länge det inte är någonting olagligt =))
I agree, förutom att jag bara skulle sälja till länder med "öppen" vapenpolitik.
March 14, 2004
Jerry wrote: Nej.
Har man vapen är man inget fredligt land - på sin höjd har man ett långvarigt vapenstillestånd.
Visst, man är fredlig men man kan inte försvara sig. Då spelar det ingen roll om man är fredlig eller inte när ändå något icke fredligt land kontrolerar Sverige.
March 14, 2004
Vitamin-C wrote: ja självklart så länge det bara som åvan är till länder som är fredliga. Jag hoppas att nya artcher blir såld annars så har vi slösat bort ännu mer pengar.
Australien ska köpa och indien VILL köpa flera hundra. Men exportrådet med miljö och vänsterpartister vill inte bevilja tillstånd så det är en massa trubbel.
Till alla länder som vill köpa..
Vapnen har ändå en förmåga att nå fram till dom som strider iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 9, 2004
Bogus^ wrote: [quote=ruf an][quote=Json_81]Ja, men bara till "fredliga".
Dumt att sälja vapen till någon som kommer o anfaller en 🙂
Det känns inte riktigt som om att Indien, Ungern, Tjeckien, Indonesien, USA, England med mera kommer att anfalla Sverige... 🙄
USA kommer, vänta du bara... :bok: :cy:
Japp, för snart har "Zarqawi och Binladen" smugglats till sverige och det är ingen annan än USA som kan få tag i dom .. Precis som i alla andra länder 😉
:bgrin:
2 Guest(s)