February 19, 2002
STORT NEJ!
Jag inser att det är ekonomiskt lönsamt att sälja vapen men...
Mitt "fredliga" folk har dödats av just bofors kanoner och har man en gång sett vad ett vapen kan göra till en människa så är man galen om man vill ha något mer med det att göra.
Sedan är det väldigt svårt att avgöra om ett land är fredligt eller inte för om 20-25 år kan situationer ändras drastiskt och vapen som man sålt kan, tro eller ej, änvändas även då.
Men det bryr vi oss inte om.. för det ligger långt bort och för det är ändå idioter hela bunten, de som krigar och dödar. Det gör inte vi...
Ni grabbar snackar så mycket gojja så att det stinker på lååångt håll...
:bok:
January 28, 2003
March 14, 2004
Arminovski wrote: STORT NEJ!
Jag inser att det är ekonomiskt lönsamt att sälja vapen men...
Mitt "fredliga" folk har dödats av just bofors kanoner och har man en gång sett vad ett vapen kan göra till en människa så är man galen om man vill ha något mer med det att göra.
Sedan är det väldigt svårt att avgöra om ett land är fredligt eller inte för om 20-25 år kan situationer ändras drastiskt och vapen som man sålt kan, tro eller ej, änvändas även då.
Men det bryr vi oss inte om.. för det ligger långt bort och för det är ändå idioter hela bunten, de som krigar och dödar. Det gör inte vi...
Ni grabbar snackar så mycket gojja så att det stinker på lååångt håll...
Är du från forna Jogosllavien, och vad var det för Bofors kanoner som användes?
January 11, 2002
"Ja, till fredliga länder" eller kanske "Ja till alla" inte säker.
Du får inte fred på jorden genom att sluta sälja vapen. Du får fred på jorden genom samtal / försöka lösa konflikter genom diplomati.
Som sagt säljer inte vi kommer någon annan sälja. Att tro att vi skulle få ALLA att sluta sälja vapen är naivt, alltså kan vi lika gärna fortsätta sälja vapen, tjäna pengar, och använda de pengarna till t.ex. fredsbevarande styrkor, föra kampanjer för att uppmärksamma orättvisor / konflikter runt om i världen eller liknande.
Plus teknisk utveckling av olika stridsmedel kan faktiskt hjälpa, även om det kanske känns konstigt att utveckla bomber för att göra "mindre" skada.
Men fakta är, att strategiska bombningar så som gjordes under andra världskriget där man la bombmattor över städer för att döda så många civila som möjligt inte existerar längre, delvis tack vare "smarta bomber".
February 19, 2002
skinner wrote: Är du från forna Jogosllavien, och vad var det för Bofors kanoner som användes?
Men varför vill du veta var jag kommer ifrån? Är det viktigt att veta? Är det så att du kan säga: Ööööööööööööööh men ni var inte såååååååå fredliga äännnnnndååååå? Vad siktar du på?
July 11, 2002
Arminovski wrote: [quote=skinner]Är du från forna Jogosllavien, och vad var det för Bofors kanoner som användes?
Men varför vill du veta var jag kommer ifrån? Är det viktigt att veta? Är det så att du kan säga: Ööööööööööööööh men ni var inte såååååååå fredliga äännnnnndååååå? Vad siktar du på?
DU verkar inte vara äldre än 13-14 år skulle jag tippa på ?
För det du säger grundar du inte på nått, bara i din egna livliga fantasi...
Om du är nu från ett annat land, så får du vara glad att du fick komma till sverige, om du inte gillar att sverige tillverkar vapen så kan du flytta till en vapenindustri nation som inte heller har någon militära medel...
March 14, 2004
Arminovski wrote: [quote=skinner]Är du från forna Jogosllavien, och vad var det för Bofors kanoner som användes?
Därför att jag är intresserad av att veta vad det var för kanoner och genom att veta vilket land ditt folk kommer ifrån så kan jag ta reda på vad det var för kanoner. Svårare än så är det inte.
February 19, 2002
Smirnoff wrote:
DU verkar inte vara äldre än 13-14 år skulle jag tippa på ?
För det du säger grundar du inte på nått, bara i din egna livliga fantasi...
Om du är nu från ett annat land, så får du vara glad att du fick komma till sverige, om du inte gillar att sverige tillverkar vapen så kan du flytta till en vapenindustri nation som inte heller har någon militära medel...
=DO
February 19, 2002
February 19, 2002
Tack för det snabba svaret abishai men han syftade på att jag har dubbelpostat. 😛 Kan din dubbelpost klassas som meningsfull?
Om någon kräver ett svar på varför jag svarade som jag gjorde så kommer det nu:
1. Han har fel att jag är 13-14. Han får gärna förklara hur han kom fram till det.
2. Likaså att jag grundar allt på min livliga fantasi.
3. I'm staying here.... Sorry HELIX who likes SD. 😀
May 10, 2002
Det är ballt att exportera vapen, det får vårt land att se ut som ett badass land med ett hjärta av guld.
Arminovski wrote: Tack för det snabba svaret abishai men han syftade på att jag har dubbelpostat. 😛 Kan din dubbelpost klassas som meningsfull?
Jag förstår det, men det var ett skämt. Och det laggade. Och du postade så jag hann inte ta bort ett av inläggen.
Fast jag kan göra såhär! Och nu har jag inget meningslöst inlägg!
3 Guest(s)