March 14, 2004
EU håller på att diskutera om dom ska låta Turkiet vara med i EU eller inte. Vissa länder (däribland Sverige) vill att Turiket ska få gå med. Andra (t.ex. Österrike och GB) vill inte att Turiket ska få vara med. Argumenten är bl.a. att Turiket är för olikt, tillämpar religösa lagar när folk ska dömmas i domstol mm.
September 28, 2005
Ärligt talat är det helt absurt, 70 miljoner muslimer ska bestämma vad vi i europa får göra och inte, nej tack.
Då kan vi lika gärna inlämma halva afrika i europa också.
Är det någon som insett vilken makt turkiet skulle få ? De har nästan lika stor befolkning som tyskland har och har större än Frankrike.
Ett muslimskt land som skulle få ett enormt inflytande på Europa som har en helt annan tradition.
Klart NEJ, de kan få olika avtal men inget medlemskap.
March 14, 2004
Har läst lite mer nu och tycker skarpt nej!
Turiket kommer då att bli EU:s näst största land efter Tyskland till invånarantalet. Dom kommer att kunna säga till om aldeles för mycket. Skilnaderna mellan länderna är aldeles för stora. Turiket tillämpar bl.a. koranen när folk döms i domstolar. Ett sådant land vill inte jag ha i EU. Dessutom så erkänner dom inte sitt folkmord på armenierna.
Dessutom ligger ju knappt Turiket i Europa. Snart så ska väll Israel också få vara med.
May 29, 2001
Om dom börjar rätta sig efter FN's bestämmelser om mänskliga rättigheter så kanske, men tror knappast att dom kommer att fixa det, ta bara deras president som sa följande i en intervju i tv "jämlikhet? kvinnan vill ju stå i köket och jag värnar om den rättigheten" Snacka om en samhälle som har vissa värderingar hämtat från stenåldern, sådant skit (alltså värderingarna) vill jag inte ska smitta ned resten av europa.
Men å andra sidan, om dom skulle bli medlemmar och dom verkligen fattade att det är EU's riktlinjer som gäller och inte urgamla värderingar/koranen så skulle människorna där få det bra mycket bättre och kanske det skulle motverka den muslimska fanatism som sprider sig runt om i världen.
2 Guest(s)