January 2, 2003
skinner wrote: Har läst lite mer nu och tycker skarpt nej!
Turiket kommer då att bli EU:s näst största land efter Tyskland till invånarantalet. Dom kommer att kunna säga till om aldeles för mycket. Skilnaderna mellan länderna är aldeles för stora. Turiket tillämpar bl.a. koranen när folk döms i domstolar. Ett sådant land vill inte jag ha i EU. Dessutom så erkänner dom inte sitt folkmord på armenierna.
Dessutom ligger ju knappt Turiket i Europa. Snart så ska väll Israel också få vara med.
Nej, Turkiet tillämpar inte koranen när folk döms. Var fick du det ifrån?. Turkiet är inte Saudiarabien.
Cypern ligger inte heller i Europa, men det gick ju bra för de.
Ang. folkmordet, enligt armenierna dog 2miljoner armenier men enligt turkarnas arkiv bodde det 600.000 armenier i turkiet på den tiden. Sen så var det armenierna som med hjälp av ryssarna och troligen frans/ engelsmännen började döda turkarna i östra turkiet i hopp om en "storarmenien". Varför talas det inte om de flera hundra tusentals turkar som slaktades av armenierna och varför vill inte armenierna öppna sina arkiv för utomstående?. Ord står mot ord likaså bevisen...
Tanken med Eu är god, men jag vet inte om det kommer att hålla i längden....
Enligt vissa här på forumet kommer turkiet att "suga" Eu:s alla pengar, men saken är den att turkiet inte skall in i Eu imorgon, eller hur?.
Säg om 15år, då är turkiets ekonomi lika stor som frankrikes eller tysklands. Vad kommer ni att säga då?
Hursomhelst, dessa saker borde turkana fokusera på om de vill in i Eu:
1. Militärens roll i styrandet skall trappas ner
2. "Kurdfrågan" i östra turkiet är en svår nöt att knäcka. Hur skall man gå tillväga?
3. "Cypernfrågan", måste lösas...
Några punkter till som jag inte för tillfället inte kommer ihåg....
March 14, 2004
QllQ wrote: Nej, nej, de pratar om förhandlingar i tio till femton år.
Dessutom kommer flera nuvarande EU länder att hålla folkomröstning om turkiets medlemskap så även om allt skulle gå perfekt i förhandlingarna så är det inte säkert att de blir medlemmar.
Ok tack för infon. Som jag har fattat det så skulle dom gå med 2007 men jag måste ha fattat fel.
September 28, 2005
"Det kommer långt ifrån att bli någon raksträcka för Turkiet in i EU. De flesta räknar med ett medlemskap om tidigast tio år. Om det ens någonsin blir aktuellt..."
October 23, 2004
Röstar nej.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
December 29, 2004
KorSpo wrote: [quote=CoLiC]Vi ska inte ha något land där Islam är huvudreligion och har tonvis av saker som kommer att suga varje krona ur EU:s kassa.
källa på att dom kommer suga varje krona ur EUs kassa? helst inte aftonbladet, expressen eller info14
Helt enkelt då Turiets standard är långt efter Europas. Vilket gör att det kommer att hamna en massa pengar i Turiket.
July 19, 2001
KorSpo wrote: [quote=CoLiC]Vi ska inte ha något land där Islam är huvudreligion och har tonvis av saker som kommer att suga varje krona ur EU:s kassa.
källa på att dom kommer suga varje krona ur EUs kassa? helst inte aftonbladet, expressen eller info14
Kanske för att Turkiet är ett U-land som inte kan bidra med något..
Finns det en enda sak som turkiet kan bidra som inte baltländerna och Polen kan? Möjligtvis göra kebab och åka i BMW.
1 Guest(s)