July 13, 2004
Saker som kan leda till/framkalla cancer enligt Aftonbladet.se:
Aborter
Akrylamid
Alkohol
Alkohol och östrogen
Allt som får kroppen att växa
Ammunition
Aspartam
Aspirin
Barnmat
Behandling mot bröstcancer
Bröstmjölk
Buller
Byggdamm
Champinjoner
Chips
Deodorant
Diesel
Doftljus
Elektriska fält
Fenolhydraziner
Flamskyddsmedel
Färska grönsaker
Födelsemärken
För mycket sex :cy:
Gammastrålning
Grillfester
Grillkorv
HPV-virus
Hudsalva
Hårfärgningsmedel
Is
Kranvatten
Kreosot
Köksredskap
Kött
Köttallergi
Losec
Lyckopiller
Läsk
Magnetfält
Mammografi
Mat
Mikrovågsugnar
Mobiltelefoner
Män från bronsåldern
Nappflaskor
Nikotinplåster
Norsk lax
Ogräsmedlet Hormoslyr
Olika stora bröst
Olivolja
Oralsex
PCB
Plast
Potatis
Prostatamedicin
Radonhus
Rödvin
Rökning
Rökt mat
Röntgen
Saft
Salvor mot eksem
Slag mot brösten
Smink
Snabbmat
Snus
Soja
Sojabröstproteser
Sola naken
Sola topless
Solarium
Sommarsex :cy:
Stekspadar
Sötningsmedel
TV-tittande
Tamponger
Tandkräm
Teflon
Teletubby-dockor
Tvättlappar
Tätningsmedel
UV-strålning
Wokad mat
Ämnet PAH
Örter
Övervikt
Nu har ni några riktlinjer till en "sundare" liv 😀
(Hittade detta på Buzz.se så vet ej om Aftonbladet verkligen skrivit det)
November 29, 2003
.ToL wrote: Saker som kan leda till/framkalla cancer enligt Aftonbladet.se:
Aborter
Alkohol
Alkohol och östrogen
Ammunition
Barnmat
Behandling mot bröstcancer
Bröstmjölk
Byggdamm
Fenolhydraziner (?)
HPV-virus
Kreosot
Köksredskap
Kött
Köttallergi
Mammografi
Män från bronsåldern
Nappflaskor
Nikotinplåster
Ogräsmedlet Hormoslyr
Olika stora bröst
PCB (?)
Prostatamedicin
Radonhus
Rödvin
Saft
Smink
Snabbmat
Sola topless
Solarium
TV-tittande
Tamponger
Teletubby-dockor
Ämnet PAH
Övervikt
Dessa prylar undviker jag,, sedan äter jag sällan chips/godis/dricker läsk.
March 27, 2003
[TURK wrote: Hakan][quote=.ToL] Saker som kan leda till/framkalla cancer enligt Aftonbladet.se:
Män från bronsåldern
Shit, måste göra mig av med min fort som attan.
Tänkte precis samma... Nu måste alla gamla lik i garderoben rensas ut! 🙂
Den listan är ett klockrent bevis på att aftonbladet bara försöker sälja lösnummer... Ena dagen är det chips och akrylamid (något som många äter, ger sina barn etc) och nästa dag är det smink och snabbmat... Ingen logik alls!
January 4, 2001
whak wrote: [quote=.ToL]Saker som kan leda till/framkalla cancer enligt Aftonbladet.se:
Aborter
Alkohol
.
.
.
Tamponger
Teletubby-dockor
Ämnet PAH
Övervikt
Du glömde dessa saker i din lista:
För mycket sex
Sommarsex
February 3, 2003
Om man föreställer sig livet som att köra längs en väg. Så skulle alla dessa saker som är listade vara en drös självmordsbenägna älgar som man måste undvika, i en bil där styrningen är lika stabil som aspackad giraff. Träffar man en älg ökar risken för cancer.
Blivande spel från Microsoft?
Saker som ger cancer: Att leva
April 14, 2002
whak wrote:
Då måste jag fråga: vad fan gör du på fritiden? Dricker inte alkohol, äter inte kött eller snabb mat, använder inte heller köksredskap så man undrar ju hur du tillagar din mat? Dessutom tittar du inte på tv och då undrar man ju självklart hur du kan hålla dig uppdaterad under VM t.ex.?
November 29, 2003
Marcan- wrote:
Då måste jag fråga: vad fan gör du på fritiden? Dricker inte alkohol, äter inte kött eller snabb mat, använder inte heller köksredskap så man undrar ju hur du tillagar din mat? Dessutom tittar du inte på tv och då undrar man ju självklart hur du kan hålla dig uppdaterad under VM t.ex.?
Oj, glömmde ta bort kött och köksredskap. My bad.
Visst jag ser på tv, men väldigt sällan. Ser på Efterlyst, typ det enda jag kikar på samt brukar följa lost. Men jag skrev UNDVIKER. Snabbmat käkar jag väl ibland, men inte ens en gång i månaden. Man vill ju inte bli någon data-tjockis. Sitter vid datorn när jag har tråkigt, annars är jag i garaget.
January 13, 2003
whak wrote: [quote=Marcan-] Då måste jag fråga: vad fan gör du på fritiden? Dricker inte alkohol, äter inte kött eller snabb mat, använder inte heller köksredskap så man undrar ju hur du tillagar din mat? Dessutom tittar du inte på tv och då undrar man ju självklart hur du kan hålla dig uppdaterad under VM t.ex.?
Oj, glömmde ta bort kött och köksredskap. My bad.
Visst jag ser på tv, men väldigt sällan. Ser på Efterlyst, typ det enda jag kikar på samt brukar följa lost. Men jag skrev UNDVIKER. Snabbmat käkar jag väl ibland, men inte ens en gång i månaden. Man vill ju inte bli någon data-tjockis. Sitter vid datorn när jag har tråkigt, annars är jag i garaget.
Öjöj, glöm inte ESC!
Föresten, Sverige vann över Finland i VM i innebandy. 😉
August 7, 2001
Adam wrote: [quote=[TURK]Hakan][quote=.ToL] Saker som kan leda till/framkalla cancer enligt Aftonbladet.se:
Män från bronsåldern
Shit, måste göra mig av med min fort som attan.
Tänkte precis samma... Nu måste alla gamla lik i garderoben rensas ut! 🙂
Den listan är ett klockrent bevis på att aftonbladet bara försöker sälja lösnummer... Ena dagen är det chips och akrylamid (något som många äter, ger sina barn etc) och nästa dag är det smink och snabbmat... Ingen logik alls!
Deras ansvariga utgivare har väl tappat bort sina glasögon med tanke på vad en del journalister skriver... t.ex. "Tjetjeniens första skönhetsmiss!"
January 11, 2002
Argh, kan skriva 10 A4 om hur fel det är att Health & Safety tar över världen!!
Men det ska vi inte göra... tänkte bara säga att du kan lägga till VATTEN till listan. Ja jag är seriös... jag kunde verkligen inte tro det när jag läste det, men lovar det var en artikel åp AB för typ 1 månad sen om att det var farligt att dricka för mycket vatten. Går det att söka AB.se på något vis? Sök på vatten och cancer ni kommer hitta det. Så absurbt man tror inte det är sant...
Personligen följer jag i stort sett inget.
edit: Ops såg nu "Kranvatten" stog med... jaja, ville bara säga att jag tror 99% är skitsnack.
June 5, 2004
Marcan- wrote: [quote=whak] Dessa prylar undviker jag,, sedan äter jag sällan chips/godis/dricker läsk.
Fan, Snabb mat är inte alltid det lättaste att få tag i.
1 Guest(s)