January 17, 2002
Var ute på en sista kvällsrunda och kikade på ett nytt villaområde som byggts här ute, då jag vänder på vändplanen längst ner ser jag en arg man i 40års åldern komma klampande och se farligt sur ut. Jag kör fram till honom, och han börjar direkt vråla om att jag var där för att rekognisera åt mina polare som sen kunde komma och göra inbrott... Han maler på nån halvminut till och jag svarar "Ja, håll utkik efter epatraktorer nu, annars ryker inredningen då du minst anar det", sen brännde jag bara därifrån...
Seriöst, det finns alltså såhär skadade personer som helt utan vidare anledning börjar skrika på en främling som tittar på hans villaområde? Ifall han misstänkte mig för nått så kunde han väl iaf ha varit lite trevligare, som tex att undvika att ge omgivningen tinnitus och väcka sovande barn...
Jag förstår ju att det kan ha varit lite misstänksamt, men så som han reagerade... Ja...
Jag ska be nån eparaggare fara ner med epan en helgkväll med lysena av bara för att höja blodtrycket på vrålapan.
Min tro på mänskligheten dalar till oanade "höjder"...
January 17, 2002
keffing wrote: o sen skulle du gjort inbrott i hans hus.. fan va paff han hade vart
Jäklar vilka bilder jag fick framför mig nu... jag kämpandes upp för trappan med rullstolen, jag i hans vardagsrum med satbox dvd och förstärkare svajande i knäet och jag liggandes i en hög i slutet av trappan på väg ut med sönderslagna boxar runtomkring mig och en fet bula på skallen 😀
October 25, 2003
Hmm, känner igen mig såååå väl.
Liknande sak hände mig, när jag och mina kompisar gick förbi ett höghus.
Då kommer det ur en gubbe (50+) och skriker.
Vi stannade och frågade vad vi gjort.
Gubben svarade:
-Ja, ni förbannade ungjävlar har ju varit här och slagit sönder alla glödlampoer i julgranen! (var i juletid)
- Men snälla, Varför skulle vi slå sönder era glödlampor i granen?
- Försök inte skylla ifrån er era jävla små tattare! Jag såg dig nog! Du var här för ett par dagar sedan också!! Jag såg ju att det var du, svart jacka och mössa!
- Men du, det ligger en skola 50 m härifrån, och säkert 20% av de ungarna använder svart jacka och mössa!!
-SLUTA SKYLL IFRÅN ER SA JAG! Hör ni inte!?! Idioter! Nu vill jag inte se er här någonsin igen!!
- MEN VA I HELVETE! (nu blev jag förbannad) JAG HAR INTE SLAGIT SÖNDER DINA JÄVLA GLÖDLAMPOR! Och det här är en allmän väg, du kan inte precis hindra mig ifrån att gå här! Jag går här varje dag till skolan!
-Du,du,du,du... (tror att han blev ganska överrraskad) Vart bor du?
-Vad har du med det att göra?
-Jag ska allt prata med dina föräldrar jag!
- Du behöver inte gå dit, här har du! (ger honom farsans visitkort som jag hade i plånboken)
-Jaha... (förvirrad gubbe) Ja, jag ska nog fanimig....
Gubben mumlar något om skitungar och går iväg och sätter sig i sin bil.
Min farsa fick aldrig något samtal av honom...
Men vilka jävla idioter det finns alltså!
Fyfan, sådana där ska hålla sig till bingolotto och på sin höjd gå utanför dörren 1 gång i veckan för att köpa mjölk...
February 21, 2004
Samma sak har hänt mig en gammal tant som kom och skrek på oss när vi var ute och gick vid midnatt i somras då börjar hon ta kort på oss med sin gamla kamera och skriker att vi har krossat glas någonstans där vi inte ens varit (det var längre fram på den vägen vi gick på) när vi ska gå fram till henne för att fråga va f-n hon håller på med springer hon iväg ... vi ringde snuten och frågade vad som försegick dom sa att det enda hon har är kort på några ungdomar och ett förvirrat sinne
2 Guest(s)