March 2, 2005
r700 wrote: Helt sanslöst, enligt lagen skall gångtrafikanten visa i god tid sina avsikter att korsa vägen, att bara springa ut är ju helt befängt.. synd att han inte körd över er båda och smet.
HAHAHA.. KLOCKREN!!! =DO
själv skulle ja adrig göra så.. inte ens vågat ställa mig framför en bil som kör fort.. tänk på föraren.. kan vara en kvinna/man med dålig ekonomi och många barn hemma att mata.. att betala bilen är det sissta dom behöver.. tycker synd om dem som krockade..
August 7, 2001
En stressad förare som inte har tid att sakta ner inför ett övergångsställe är en förare som inte förtjänar ett körkort. Det gäller också förare som ligger i häcken och trycker och vägrar hålla avstånd.
Jag tycker det är helrätt att en bil ska sakta in vid ett övergångsställe och släppa förbi... man ska ha beredskap så man ska kunna stanna vid ett sånt läge.... MEN man behöver inte heller springa ut medvetet!
Förarna får skylla sig själva att dom krockade och det var synd att du inte blev överkörd.
March 2, 2005
dree wrote: En stressad förare som inte har tid att sakta ner inför ett övergångsställe är en förare som inte förtjänar ett körkort. Det gäller också förare som ligger i häcken och trycker och vägrar hålla avstånd.
Jag tycker det är helrätt att en bil ska sakta in vid ett övergångsställe och släppa förbi... man ska ha beredskap så man ska kunna stanna vid ett sånt läge.... MEN man behöver inte heller springa ut medvetet!Förarna får skylla sig själva att dom krockade och det var synd att du inte blev överkörd.
och en som inte kan några regler alls men släpper förbi gående folk förjänar de eller?? oook... Man kan inte vara komplett! ja vet att när ja får körkort kommer ja fan INTE stanna vid vartenda jävla övergångs ställe.. och tröga ungjävlar ska inte heller vara så tröga och tänka "han stannar åt mig så ja kan gå över nu" dom får se sig för!
March 15, 2004
N1ko wrote: [quote=dree]En stressad förare som inte har tid att sakta ner inför ett övergångsställe är en förare som inte förtjänar ett körkort. Det gäller också förare som ligger i häcken och trycker och vägrar hålla avstånd.
Jag tycker det är helrätt att en bil ska sakta in vid ett övergångsställe och släppa förbi... man ska ha beredskap så man ska kunna stanna vid ett sånt läge.... MEN man behöver inte heller springa ut medvetet!Förarna får skylla sig själva att dom krockade och det var synd att du inte blev överkörd.
och en som inte kan några regler alls men släpper förbi gående folk förjänar de eller?? oook... Man kan inte vara komplett! ja vet att när ja får körkort kommer ja fan INTE stanna vid vartenda j**la övergångs ställe.. och tröga ungjävlar ska inte heller vara så tröga och tänka "han stannar åt mig så ja kan gå över nu" dom får se sig för!
med sån inställning förstår jag att världen är som den är. Jag håller på o övningskör och jag försöker göra allt för mina med trafikanter, speciellt vid övergångsställen.
Dumhet föder dumhet.
ondska föder ondska, godhet föder godhet.
February 23, 2004
Kan ge ett exempel på skadeglädje som jag själv har upplevt , detta är nått år sedan... men lika skoj ändå.
Vi i våran familj var på semester i Turkiet, Alanya... ivart fall så hade farsan gnällt på mig att jag skulle se mig för vars jag gick, ( jag hade av misstag gått in i en " gatupratare " dvs reklamskylt ståendes mitt i gatan)
jag var svettig och lätt irriterad... gick en 10 min ca sedan råkade farsan ut för 1: gå in i liknande reklamskylt och 2: backa baklänges ned i hotellets pool medans han talade med min lillasyster
Då i det ögonblicket kände jag äkta skadeglädje, ( vilket jag också passade på att utrycka ) O:)
November 22, 2001
Vitamin-C wrote: så du såg till att minst en människa nu måste betala reperationenpå sin bil på grund av erat spratt?
tänk om den människan har dålig ekonomi?
tänk om innan du gör nått och tro inte att du är tuff
Ja, fast man kan inte försvara att någon kör in i en annan bil bakifrån.
Den bakre bilen skulle hållt avstånd.
Det kunde ju varit ett djur eller vad som helst.
August 7, 2001
N1ko wrote: [quote=dree]En stressad förare som inte har tid att sakta ner inför ett övergångsställe är en förare som inte förtjänar ett körkort. Det gäller också förare som ligger i häcken och trycker och vägrar hålla avstånd.
och en som inte kan några regler alls men släpper förbi gående folk förjänar de eller?? oook... Man kan inte vara komplett! ja vet att när ja får körkort kommer ja fan INTE stanna vid vartenda j**la övergångs ställe.. och tröga ungjävlar ska inte heller vara så tröga och tänka "han stannar åt mig så ja kan gå över nu" dom får se sig för!
Då kan du räkna med böter varje gång polisen ser dig dra förbi ett övergångsställe utan att släppa förbi ifall någon står vid övergångsstället... hoppas ingen blir påkörd bara.
Dom bygger ju fartgupp nu vid varje övergångsställe för att det inte går in i folks huvuden att man ska sakta ner vid ett övergångsställe... skulle man köra på en 5årig flicka skulle man nog aldrig förlåta sig själv.
August 7, 2001
Hexxy wrote: Kan ge ett exempel på skadeglädje som jag själv har upplevt , detta är nått år sedan... men lika skoj ändå.
Vi i våran familj var på semester i Turkiet, Alanya... ivart fall så hade farsan gnällt på mig att jag skulle se mig för vars jag gick, ( jag hade av misstag gått in i en " gatupratare " dvs reklamskylt ståendes mitt i gatan)
jag var svettig och lätt irriterad... gick en 10 min ca sedan råkade farsan ut för 1: gå in i liknande reklamskylt och 2: backa baklänges ned i hotellets pool medans han talade med min lillasysterDå i det ögonblicket kände jag äkta skadeglädje, ( vilket jag också passade på att utrycka ) O:)
Haha skadeglädje på familjesemester är det roligaste som finns.
När jag var liten satt jag och min familj på en resturang i danmark.
Jag hällde upp läsk i ett glas och glaset sprack helt plötsligt. Mamma blev jätteirriterad och började torka upp och styra.
Sen när allt var upptorkat skulle hon hälla upp sin läsk och hennes glas sprack med.
Fick en jättestor godispåse av henne sen efter vi gått ut från resturangen så den historian slutade bra. 😀
November 26, 2002
Collateral wrote:
Märker här att uppfattningen av att jag nu skulle ha sprungit ut framför bilen är fel, vi såg bilen komma, bilen såg oss, tvek oss föraren, vi gick, han bromsa, 2 sek, bam.
Bilen bakom låg för nära helt enkelt.
"Jag såg att det kom en bil körandes mot det övergångsställe som vi skulle passera. "Komigen", sa jag till min kompis och skyndade mig ut på övergångsställe, med min vän i hasorna. Bilen var tvungen att bromsa kraftig. Vilket också var meningen"
vilken uppfattning borde man få?
höjden av skadeglädje hade nog varit att se allt det där avslutas med att farbror blå står på andra sidan vägen och tittar argt på er.
December 15, 2004
Jassådu? Då ska nog inte du har körkort, det finns nämligen en lag som säger att man ska stanna vid övergångsställen om folk ska över.
Fast att göra som han gjorde är ju ren idioti.. och håller med, det var nog det sämsta exemplet på skadeglädje någonsin.
January 12, 2004
skadeglädjen är den enda sanna glädjen...
Var med klassen på skansen, vi avrundade besöket med en fika på soliden.
väl där så lurade jag en klasskompis att stoppa ner en näve suketter (har för mig att det var sådana) i sin cola.
Resultatet lät inte vänta på sig, det började spruta cola ur flaskan, och min klasskompis satte sitt finger för och sprang med en sprutande cola flaska ut ur soliden, hela klassen blev utsparkade :bgrin:
March 2, 2005
the_C@t wrote: [quote=N1ko][quote=dree]En stressad förare som inte har tid att sakta ner inför ett övergångsställe är en förare som inte förtjänar ett körkort. Det gäller också förare som ligger i häcken och trycker och vägrar hålla avstånd.
Jassådu? Då ska nog inte du har körkort, det finns nämligen en lag som säger att man ska stanna vid övergångsställen om folk ska över.
Fast att göra som han gjorde är ju ren idioti.. och håller med, det var nog det sämsta exemplet på skadeglädje någonsin.
när man övningskör med morsan eller farsan stannar man ju alltid vid övergångsställe, och när man kör upp såklart.. men ingen är guds lilla ängel och ingen av er som säger "man ska stanna alltid" jo ELLER HUR att ni kommer stanna vid vartenda övergångsställe.. eller aa ni är väl perfekta *host*
August 11, 2005
N1ko wrote: [quote=the_C@t][quote=N1ko][quote=dree]En stressad förare som inte har tid att sakta ner inför ett övergångsställe är en förare som inte förtjänar ett körkort. Det gäller också förare som ligger i häcken och trycker och vägrar hålla avstånd.
när man övningskör med morsan eller farsan stannar man ju alltid vid övergångsställe, och när man kör upp såklart.. men ingen är guds lilla ängel och ingen av er som säger "man ska stanna alltid" jo ELLER HUR att ni kommer stanna vid vartenda övergångsställe.. eller aa ni är väl perfekta *host*
Jag stannar vid övergångsställen för småbarn, familjer, äldre, snygga brudar, fula killar, nästan alla... utom idioterna 😉
April 18, 2003
Tänk om folk i allmänhet skulle inse att fotgängare inte har nån rättighet att gå ur på ett övergågnsställe framför en bil, däremot har bilen en skyldighet att stanna. Fotgängare är skyldiga att ta hänsyn till trafiken dom med! Så till dej Collateral vill jag bara säga: idiot! samt ge dej en liten länk som du borde läsa innan du blir överkörd: http://www.vv.se/filer/publika.....assage.pdf
March 2, 2005
jaja men om en bil kommer i ganska hög fart stannar jag alltid och låter honom köra.. om han är en bit ifrån går ja för att han hinner sakta ner ändå.. men att göra som han efterblivne gjorde, stå stilla (då tror föraren att den gående låter honom köra, så han kör på) och sen hoppa fram så han får tvärnita och krocka är ju bara..
November 22, 2001
N1ko wrote:
Jag stannar inte alltid vid ett övergångsställe, men jag ser alltid till att jag kan stanna om det behövs.
Och med den inställningen du verkar ha hoppas jag att du aldrig får sitta bakom ratten.
3 Guest(s)