January 12, 2004
dupa666 wrote:
1. Jag är antagligen äldre än dig
Och jag är antagligen äldre än dig
2. Man är inte automatiskt dum i huvet bara för att man inte är PK, snarare tvärt om, jag ser nånting som roar mig och skrattar åt det utan att tänka på hur omgivningen uppfattar det.
Ungefär som att jag använder ordet bög när jag blir arg runt min manliga kusin och hans pojkvän. Dom är också väldigt icke PK så dom garvar mest åt dom miner som folk gör när jag säger det.
Så släpp skadeglädjen och lyteskomiken fri!
man är dum i huvudet om man inte bryr sig om hur omgivningne reagerar när man skämtar.
Man måste inte vara PK närman skämtar, och jag anser att man kan skämta om allt, förutsätt att man gör det på rätt sätt och är lyhörd.
Och vad är det som är kul med andra människors handikapp?
March 10, 2002
https://www.nordichardware.se/.....30808.html
Du borde knappast få vistas i trafiken om jag får säga mitt...
October 22, 2002
Eftersom herren har editerat sitt inlägg idag så skrev han detta:
Collateral wrote:
Detta hände mig idag:
Regeln att när det är en tvåfilig 70 väg så får man köra om på båda sidorna men större delen av bilisterna vet inte om denna regeln så när man ligger på vänster fil i 70 km/h så ligger dom tätt intill därbak och blinkar på en.
Jag som vet och kan dom teoretiska reglerna vet att jag har rätt i detta fallet och håller samma fil med samma fart men med tiden kommer den känslan av att dessa personer riktigt hatar mig för dom tror att det är jag som har fel men det är det ju inte.
Tillslut kom 90 skylt så jag bytte fil och då hade det bildats en jättelång kö bakom mig, men vad bryr jag mig om det?
Jag följer bara regler som alla borde veta?
Min körskolelärare sa att man ska inte ge vika för att göra det bekvämare för andra i trafiken när det gäller denna regeln.
Om man skulle ge vika för andra hela tiden i denna reglen så lär sig ju aldrig andra folk och då blir regeln outnyttjad.
Så därför kör jag på det att jag inte byter fil när jag kör på 70 väg i vänsterfil.För att lära folk som inte kan nya regler så borde man införa varannat eller tredje år att man ska göra om teorin för om 10 år kanske någon viktig regel har tillkommit som större delen av bilisterna inte vet om, vad kommer att hända då?
Är det sånt här som kallas dubbelmoral? :bgrin:
December 17, 2005
fisken wrote: Eftersom herren har editerat sitt inlägg idag så skrev han detta:
[quote=Collateral]
Detta hände mig idag:
Regeln att när det är en tvåfilig 70 väg så får man köra om på båda sidorna men större delen av bilisterna vet inte om denna regeln så när man ligger på vänster fil i 70 km/h så ligger dom tätt intill därbak och blinkar på en.
Jag som vet och kan dom teoretiska reglerna vet att jag har rätt i detta fallet och håller samma fil med samma fart men med tiden kommer den känslan av att dessa personer riktigt hatar mig för dom tror att det är jag som har fel men det är det ju inte.
Tillslut kom 90 skylt så jag bytte fil och då hade det bildats en jättelång kö bakom mig, men vad bryr jag mig om det?
Jag följer bara regler som alla borde veta?
Min körskolelärare sa att man ska inte ge vika för att göra det bekvämare för andra i trafiken när det gäller denna regeln.
Om man skulle ge vika för andra hela tiden i denna reglen så lär sig ju aldrig andra folk och då blir regeln outnyttjad.
Så därför kör jag på det att jag inte byter fil när jag kör på 70 väg i vänsterfil.För att lära folk som inte kan nya regler så borde man införa varannat eller tredje år att man ska göra om teorin för om 10 år kanske någon viktig regel har tillkommit som större delen av bilisterna inte vet om, vad kommer att hända då?
Är det sånt här som kallas dubbelmoral? :bgrin:
:)R :)R :corn:
1 Guest(s)