Skador|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skador
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 8, 2005 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev lite nyfiken, Hur/var/när etc. Jag talar då givetvis om er/era värsta skador. Själv har jag haft turen att inte skada mig särskilt mycket. Är väl de få gånger jag trillade med mopeden i mina yngre dagar. En gång var det något salladshuvud som tappat grus i en lång sväng. Där kommer man som glad 15-åring i 60 knyck på moppen och börjar svänga. Givetvis ramlar man och skrapar upp sig ganska ordentligt. Skrapa upp knäet in till benet och skosnörena brann upp. 😀

Sen var det en gång när jag skulle köra hem sent en natt. Var väldigt trött, så lyckades slumra till och pang, där körde man in i trottoarkanten. Jag skjutsade även en polare men han klarade sig oskadd. Han gled ovan på mig. ;D Här gick ganska mycket på mopeden i kras. Men jag klarar mig med ett stort brännmärke på insidan av vaden. Fastnade med byxorna i kicken och benet låt mot avgasröret. 😀 Inte några större skador. Men berätta nu om era. 😀

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
838438
February 8, 2005 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Åkte snowboard o skulle ta ett gupp. då jag kom i för hög fart så börja jag svänga och precis innan guppet så va d is o jag va absolut inte berädd på det och min svaskota + isig kant på guppet = sant och jag hade ont i ca 12månader innan smärtan börja avta 😀 men annars har jag inte råkat ut för så många vurpor som dej på moppen .. har ju en då jag körde 100+ knyck o råkade trycka förhårt på frambromsen då fotbromsen inte funka.. resten kan ni räkna ut själva,.. sen har jag suttit baktill då polaren vurpa.. fast han fick allt 😀 haha låg på honom haha

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
838441
February 8, 2005 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Skidor> Första gången jag åkte. Lyckades trilla när man stiger av liften. Handen smällde i och gled längst med sidan av skidan, vilket gjorde att jag skar upp fingrarna och senan i långfingret.

Staket> Lyckades riva upp knäet på ett spettsigt staket.

Cykel> Skulle vara "smart" och ta en genväg. Cyklade in i en kant och knäet tog hela smällen.

Cykel> Nån moppefjortis körde rakt in i mig när jag cyklade. Svanskotan tog hela smällen denna gången, har fortfarande problem då och då.

mm mm mm

RobinR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 738
838449
February 8, 2005 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Ramlade ner 5 meter o satte mig på ändan. aj! fick ont i ryggen, blev förlamad o kunde inte andas. Körde ner för en brant backer rätt ner, kunde inte svänga. KÖRDE RÄTT IN I EN STOR STEN O FLÖG RÄTT UT I SKOGEN! Kul!

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
838451
February 8, 2005 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Lårbenet:
Har brutit mitt låtben, ganska högt upp. Var en vanlig sommardag/kväll, och man hade precis kommit till crossträningen. Packar på sig alla kläder och värmer upp hojen. Kör några varv i väntan på att resten ska komma, och prövar lite nya hopp. Testar det största och längtsa hoppet. Kommer längre och längre, och lyckats sen komma över hela. Yes! Vad glad man va, tills man såg att resten började komma, och tränarn var redo. Då sa jag till mig själv "äh, tar väl ett sista hopp". Och ja, det blev mitt sista hopp i 15 veckor framöver. Hoppade, landade lite kort och snett, så crossen studsade från sida till sida och kastar av mig.

Jag rullar runt, fattar inte vad som händer då allt är svart för mig och jag känner bara att jag "tumlas runt". När det väl stannat så känner jag hur mitt ben (ligger typ på rygg) är vridet så att foten pekar neråt, ner i sanden. Känner sedan en satka känsla av att den går tillbaks upp igen. Detta vara bara en känlsa, men någonting var fel. För sen när jag tänkt lite, efter ca 2 sek, så känner jag en helvetes smärta i låret, högt upp. Skriker allt vad jag kan, och då menar jag allt vad jag kan. Ja, lårbenet var nu brutet. Och inte bara brutet, utan det hade vridits sönder. Mitt ben hade tydligen fastnat när jag rullat, så att jag hade vridit av mitt lårben. Kryckor och shit i 13 veckor, och det var precis så att jag fick typ 1 vecka "riktigt" sommarlov.

Som tur var så slapp jag bli gipsad och ligga i säng i ~6 veckor, utan jag fick skruvar i benet och kunde därför åka hem efter ca 1 vecka.

Nyckelbenet:
Jag och en kompis cyklade till Ica i närheten för att handla lite. På vägen hem så sviker min sadel mig, så den glider ner, dvs pekar neråt jättesnabbt, så jag glider ner på ramen. Hade bara 1 hand fri också, då den ena höll i lite godis. Så jag flyger fram, och landar på axeln. Känner dock inget, utan kliver upp och har lite ont i huvudet och sånt. Fortsätter hemmåt (elevhem) och väl där tittar alla konstigt på mig. Dom har nämligen upptäckt att vid mitt nyckelben så sticker det ut mycket mer än vanligt. Ja, sen blev det sjukhus för mig, fast det var ju inte mycket där. "Du har brutit det, gå hem". Jaha.

Förutom de ovan så är det ingen större grej som har hänt, förutom sånt som händer de flesta när man är liten och hittar på skoj 😉

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
838453
February 8, 2005 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Ramlat i en skidlift en gång i tiden vilket resulterade i en spricka i handleden.

Trots att jag regelbundet hoppar på alla ojämnheter som finns i en skidbacke, kombinerat med hård terrängkörning (off pist/skog) så har jag aldrig skadat mig allvarligare än en spricka i handleden. Som för övrigt gick över på en månad och det besvärade mig inte det minsta.

JohanK
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
838454
February 8, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har nog bäst 😉

jag har skadat mig 1 gång hjärnskakning då var jag 6

NU typ fick jag en liten liten spricka i lillfingret o trodde jag skulle dö 😉

har aldrig varit på sjukhus pga skada 😉 så den dagen jag åker in dit då är jag nog död 😉

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
838455
February 8, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett under att jag ens lever typ 😛

Nej men vaf har man gjort,
*knäck handlederna ett par ggr
*rivit regnbågshinnan i ögat
*våldsam hjärnskakning,
*cyckla - hoppa, styret vrider sig, cyckeln ligger på marken med ena sidan av styret nerborrat i marken och andra sticker upp som ett jävla spätt... självklar landar jag och får skite i magen.. va rena stålröringa hantag heller.
*krossat fingret. Det läskiga var hur man behndlar det. Man ligger på en säng med "armar" som som har när man avlivar fångar... par systarar sätter sig på armen/handen där man krossat fingret. Docktorn vecklar upp ett gem och säter det i en låga tills det glöder sen bränner man sig genom nageln och in i fingret för att lätta på trycket och få ut blodet. UTAn bedövning!

osv osv massor med saker....

Bark
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 753
838459
February 8, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

bröt armen under en fotbollsmatch, det gjorde ruskigt jävla ont :arg: ... men sen fick jag lustgas :bgrin: ....

det är nog det värsta....

*väntar med spänning på CoLiC's lista* 🙄

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
838462
February 8, 2005 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Liten och sjuk var man. Fick följa med till farsans jobb eftersom ingen kunde vara hemma och passa mig.
Springa ska man inte göra med hög feber. Jag faller på en stor ful matrisskrivare och spräcker upp hakan.

120 stygn (överläpp, underläpp, hakan, lite på halsen, inne i käften) senare insjuknar man i nått skit som gör att den 9 åriga krabaten får 42 graders feber....
Det blev några veckor på sjukan.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
838463
February 8, 2005 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

En äldre kille som snurra mig, höll i mig i benen, och stutta med mitt huvud i en järnställning 🙂
Kommer inte ihåg speciellt mycket, men vet jag sov i bra mycket över ett dygn..
Men det där vara bara en av 4st, tror jag, gånger jag fått hjärnskakning..

Sen har jag brytit armen som jag sen gick ogipsad med i några dagar för doktorn röntga på fel ställe.. :arg:

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
838469
February 8, 2005 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Rivit upp halva vänster handflata vid en vurpa med moppen. skitäckligt att se muskler å grejer där.

fått kokande tenn på armen som brände fast i skinnet så jag inte kunde skaka/slå bort det, fick ta en tång och dra loss den. gjorde satans ont

tappade en ganska stor sten på stortån en gång i 2'an = bruten

bara småsaker, men alla gjorde en del ont ändå 😛

StålLången
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 42
838473
February 8, 2005 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Sprang in i en grind en gång. Tyvärr var ögat i vägen = massor av blodvite...

Vårdcentral och massor med tejp.
Detta skedde på dagis och om jag hade varit någon cm längre hade jag bara haft ett öga idag.

Sen har jag åkt in i en askkopp i en bil när pappa bromsade för bilen framför skulle backa. Detta var en gammal bil utan bälte och en stor askkopp mitt på ryggen av framsätet.
Stort jack i pannan och folk undrade om jag hade blivit misshanlad. Även såna som jag inte visste vilka de var!

mm, mm dock aldirg sjukhus

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
838482
February 8, 2005 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror aldrig jag har skadat mig allvarligt. småsår får väl alla och det värsta jag gjort är väl slagit i svanskotan rejält när jag åkte bräda. har fortfarande problem med det.. Men det var ju inget köttsår eller så 😛 så jag har väl haft tur.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
838486
February 8, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

skateboard - en bruten fot

annars lyckades jag förstöra en panpizza jag skulle värma upp i micron idag, om det är en skada eller bara ren kokkonst vet jag inte.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
838489
February 8, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Våltade med en kart och bröt benet på något konstigt sätt så benpipan stack ut lite lagom mysigt....
Gjorde även något jävla konstigt när jag var lite, det var någon typ av tvättställning ute på gården så skulle jag hoppa upp och ta tag i den. Det satt krokar där uppe också och jag hoppade inte tillräckligt högt och därav fastnade jag med handen och bokstavligen slet upp hela handflatan och ett finger.

kimpan87
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 97
838490
February 8, 2005 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

hm... spräckt ett ledband i foten när jag spela basket..
knäkct x antal ben i vänster fot när jag fick en del av en maskin på foten...
fördärvat två leder i vänster fot av ett spik...
skurit av mej fingerblomman in till benet...
det e väl mina värsta grejer 😛

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
838517
February 8, 2005 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm... Åkte ner för rutschkanan (sidorna av trä) en spik stog rakt upp på en av kanterna :cy: Olyckligtvis så flippa jag åt sidan där spiken stog.. Splashhh !!!!!!!!!!!!! en halv cm från ögat :bgrin:

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
838530
February 8, 2005 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

cykel: brutit armen. skulle testa och sitta på pakethållaren o cykla. (självklart utan händer) sen skule jag resa mig upp till sadeln (självklart igen utan händer) sen blir de oblanas o shit..
sen for jag ned i backen och sen när jag öppnar ögonen ser jag att armen är lite sne.. aha.so what tänker jag när jag ser att min fina träsko gick sönder!
sen så skulle jag gå hem. (var 100 meter hemifrån) tycker att de är ovanligt dimmigt nu.
När jag kom hem däremot bad jag min bror gå o hämta min cykel och då ser morsan mig samtidigt och skriker. "va har du gjort med din arm" jag säger ju att jag cyklat omkull då.
Hon tycker ju att den ser bruten ut men jag känner inte för att åka in till sjukhuset klockan 18 på kvällen. så jag går o lägger mig o sover.
Fick inte mycket sömn den natten. På morgonen vaknar jag upp och har skit ont i armen ser att armen är helt snevriden. Då blir det in till sjukhuset! får gips och annat larv. Tog 6 timmar att få de gipsat. då var de 5 timmar vänte tid mellan röntgena!
Men de var ju kul o vara med om nåt omväxlande förstås!

Men hur många här har blivit hjärnröntgade egentligen ? (datortomagrafi ? ? ? )

jag har papper på att jag inte är dum i huvudet. bra i vissa situationer! 😀

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
838531
February 8, 2005 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Slagsmål: fick ett slag rakt över ögonbrynet och blev tvungen att sy fyra stygn.

Moped: Krockade med en citroen eller om det var peugot same shit diffrent name, som tur var så gick det bara i 50km/h men att trycka in hela vä framskärm på bilen gjorde skapligt ont både på mig och mopeden kan jag lova.

Idrott: Fick en höjdhopps ribba i huvet en gång och fick då hjärnskakning + började blöda någonstans runt ögat.

Lek: På lekis s sprang jag på stolar och slog ut lite tänder, även när jag åkte bärde på hjul i mina unga dagar slog jag ut diverse tänder.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 483
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL