July 13, 2004
Rulskridskor: Bröt av handleden när jag var ut och åkte Rulskridskor. Pallar inte förklara hur det hände just nu.
Moped: Jag körde lite "offroad" med mopen en gång och sen kollade jag bakåt och körde rakt in i ett träd :D. Mopen klarade sig faktiskt utan några problem. Fick kanska ont i huvudet faktisk!
Dagis: När jag gick på dagis så fanns där en tunnel som var gjord av cement men en liten öppning på varje sida. Av alla dom gången jag skulle in där och leka så slog jag huvudet i öppningen 2 gånger och fick åka in på sjukhus och sy mitt på skallen.
December 31, 2001
Körde kross, låg väll i runt 80 när det plötsligt kom en kurva. Tänkte, detta kommer göra förbannat ont, bromsade hjulet låste sig la mig ner och gled flera meter och slog självklart i knät i en stod sten så skinets slet upp så jag kunde klia mig på knäskålen, gled en bit till och in i taggtråd som var vid sidan av vägen. Hadde jag inte haft hjälm den dagen hadde jag nog vart död nu, gled med huvudet först hela vägen.
Ramlade baklänges ner från en stege och vände mig i luften så jag hamnade på mage med armarna först ner och bröt då självklart handleden i ena handen och sprickor i andra och 3 revben och skador vid axlarna.
Virus på balans nerver. Vet inte om det räknas som skada men lyckades i alla fall få detta, spydde så fort jag reste på mig. fick då ligga i 1 måndad innan man togs in på sjukhus och fick underbar behandlig i form av ryggmärgs prover. brrrr
För 3 veckor sedan ramlade jag ner för yttertrappan och drog i ryggen klockkrent i sista trappsteget. kan inte vrida mig åt vissa håll nu. går över hoppas jag.
June 28, 2001
Räknas mentala skador ?
fått en spricka i tummen och i en tå.
ramlat många gånger med cykeln men aldrig skadat mig mer än att jag fått väldigt ont.
En skoj vurpa med cykel som jag minns väldigt väl var när jag och en polare hade varit ute på en kort tripp så är jag några meter framför och saktar ner lite så kommer han i full fart och fastnar med sin barhand i mitt styre och han flyger åt helvete, cyklarna gör några volter och jag ramlar ner på backen utan att ens få ett blåmärke.
tar några sekunder innan jag inser att jag har ramlat, ställer mig upp lite förvirrat och säger
-fan akta min hoj !
för några få år sedan så skulle jag gå ur sängen tidigt som fan för att släppa in katten, en meter ifrån sängen så blir allting svart troligtvis pga lite blod i huvudet och jag säckar ihop, på vägen ner så drar min armbåge i massa skräp och jag ger mig sjävl en snyting på ögat.
vakna upp efter en stund och undra varför i helvete jag låg på golvet och hade ont i nyllet.
vaglar mig till dass, lättar på trycket och när det är klart så slocknar jag igen och ramlar baklänges ut genom dörn och krockar med byron.
ligger på golvet i några min och kan knappt röra mig tills jag får kraft nog att ropa på morsan så ringer hon ambulansen.
aldrig fått nån medicinsk belägg varför jag slocknade dom gångerna.
satt på ett staket och ramla baklänges och bonka huvudet i backen, knatade runt med en krage i några veckor.
rullat ner för trappan baklänges en gång, halkat i den och dragit i smalbenen en jävla massa gånger.
January 12, 2004
Slagit axeln ur led.
Fått 8 av 10 fingrar att huppa ur led samtidigt.
Fått sprickor i 3 fingrar.
Brutit armen.
Nästan kapat av toppen på lillfingret.
Nästan bitit av en stor del av underläppen.
Vridit foten så att ledbanden nästan gick av (vred foten nästan ett halvt varv).
Slitit av delar av ryggmuskeln 2 ggr.
Blivit biten av hundar ett par gånger.
Fått en stol i huvudet i ett krogslagsmål.
Skurit mig på knivar ett otal gånger.
Blivit biten i pungen av en Iller.
Slagit i svanskotan så jag inte kunde sitta på 2 månader.
October 24, 2002
Som femtonåring skulle man vara bäst och värst, råtrimmad scooter som visade över 100 på hastighetsmätaren när jag körde på en pir för att träffa någon kompis längst ute på piren, som parkerat sina cyklar mitt i vägen. Skulle antagligen vara lite häftig och började inte bromsa förrän avståndet var kortkort. Precis när jag nitar bromsarna kör jag över ett stort jävla gupp, vilket resulterat att båda hjulen lyfter från marken, flyger en rätt lång bit, släpper antagligen bromsarna i luften av chocken, så när jag landar har jag en väldigt hög hastighet och har bara hunnit bromsa ner till en 20-30 km/h (skulle jag chansa) när jag brakar in i cyklarna. För att inte trilla sätter jag ner fötterna, vänster foten greppade något otroligt bra, så den blev vrickade, annars klara jag mig från skador, scootern klarade sig relativt bra, bara avgassystemet som låssade lite från fästet och en spricka i en kåpa. Fick dock det på försäkringen då jag någon vecka senare råkar välta ett rör på moppen, ett inte så överdrivet stort rör, men vägde mycket och krossa nästan hela framkåpan, samt radiatorn.
Kan inte minnas att jag skadat mig mer än sådär, kunde dock ha gått mycket värre än det gjorde, därför bedömer jag det som den värsta situationen.
August 2, 2003
Satt längst upp på en klätterställning och skulle tömma skon, tappar balansen, trillar ner och bryter handleden.
En massa ärr på knäna efter saker som trillat med cykeln, halkat på smågrus och åkt vattenrutschbana.
Ett par andra ärr också efter skärsår från kattmatsburkar och flintasten.
Sen finns det alla de där sakerna som man gjorde när man var liten som att stoppa fingret i en elljusstake, proppa in en hel bulle i munnen, bli blå i ansiktet och nästan kvävas, nästan dränka sig själv när man trillar med huvudet före ner i en vattenho (för er som inte vet vad det är för något så tänk er ett badkar som står ute från vilket djur kan dricka ur).
Och sen, La grande finale: trycka ut cd-romsläden för att ta ur en skiva, tryck sedan inte in den utan snurra istället på stolen och dra upp ett fint litet sår på sidan av knät, detta är två år sedan och jag har fortfarande ett 2cm långt ärr där.
February 25, 2002
Hoppade ifrån en båt i fart och landade på brygga gjord av alger. Körde då knät i en räls och spräckte knäskålen.
Åkte nästan vattenskidor efter en båt, fast utan skidor eller riktigt rep. Vi gjorde bara en knut på repet som jag höll i, tills han drog på och fingrarna inte höll längre = bara ett brutet finger som tur var.
Siktade med ögat på en trotoarkant när jag vurpade med hojjen en gång, inte att rekommendera.
September 23, 2004
hmm..
Skulle köra ut på en väg genom en korsning med moppen men såg inte åt höger där jag skulle köra ut för nån hade planterat några feta granar där, jo va händer då, skulle vända mig om och kolla efter 2 polare på en annan moppe. Då ser jag nåt grönt som flashar förbi fort som fan och så sa det PANG! 🙂 som tur var så blev jag inte frontad av bilen, krossade en sidoruta och gjorde lite bucklor och min hand blev blå och stukad och lite skrapsår. Hade det inte vart en jävla kombi hade det inte hänt 🙂
Har trampat genom en metallkratta med vassa piggar med foten också när jag va liten, det blödde rejält!! (slet upp en jävla stor del av foten)
Och sen har min bror skjutit en golfboll i huvudet på mig (med mening att träffa), tuppade av direkt och var yr i 2-3dygn efter och kunde inte gå rakt. Hade den träffat nån centimeter åt sidan så hade jag dött eller fått hjärnskador typ, hade tur och den träffade nån stor ben kota i huvudet
August 7, 2001
hmm det är väl mitt knä jag vred som är värst. Var dum och kollade aldrig mina bindningar innan jag skulle åka skidor. vi börjar i en svart backe och på det brantaste stället i väldigt högfart löser min högerskida ur och vänster skidan sticker in i ett spår till vänster och kroppen går rakt fram.
knak.
jag har haft väldig tur också.
en gång så skulle vi cykla och hade väldigt brottom.
mörkt ute, vi hade inga lysen och cyklade på som fan och helt plötsligt ser jag hur han framför mig skriker till och väjer kraftigt. Nästa sekund är jag intrasslad i cykeln som har äggformat däck och böjd ram.
jag hade kört på en sån där stengrej som blockerar så att bilar inte ska kunna gena genom gång/cykelbanor.
jag hade ingen hjälm på mig och det sjukaste är också att jag hade flygit ca 2m och kanske glidigt 1m och hade inte en skråma på mig.
jag hade alltså på mig shorts och t-shirt som var helt hela efter det hela och det gör inte det hela normalare.
Deuterium wrote: Som femtonåring skulle man vara bäst och värst, råtrimmad scooter som visade över 100 på hastighetsmätaren när jag körde på en pir för att träffa någon kompis längst ute på piren, som parkerat sina cyklar mitt i vägen. Skulle antagligen vara lite häftig och började inte bromsa förrän avståndet var kortkort. Precis när jag nitar bromsarna kör jag över ett stort j**la gupp, vilket resulterat att båda hjulen lyfter från marken, flyger en rätt lång bit, släpper antagligen bromsarna i luften av chocken, så när jag landar har jag en väldigt hög hastighet och har bara hunnit bromsa ner till en 20-30 km/h (skulle jag chansa) när jag brakar in i cyklarna. För att inte trilla sätter jag ner fötterna, vänster foten greppade något otroligt bra, så den blev vrickade, annars klara jag mig från skador, scootern klarade sig relativt bra, bara avgassystemet som låssade lite från fästet och en spricka i en kåpa. Fick dock det på försäkringen då jag någon vecka senare råkar välta ett rör på moppen, ett inte så överdrivet stort rör, men vägde mycket och krossa nästan hela framkåpan, samt radiatorn.
Kan inte minnas att jag skadat mig mer än sådär, kunde dock ha gått mycket värre än det gjorde, därför bedömer jag det som den värsta situationen.
Hehehe, Norrlänning som man är, så dök naturligtvis en SNÖskoter upp i fantasin..Men det stod klart efter några rader att det var en sån där moppe..
Nja, gjorde illa knät en gång när jag blev påkörd av ett hyreshus när vi hade "cykeltagare"(Man ska kasta en hoprullad tidning på varann per cykel)..Jag kom från höger, så vållandet var helt och hållet hyreshusets fel...Hamnade under en balkong med planterade rosenbuskar med en rejäl "lucka" på höger knä, kunde se knäskålen + några senor när man torkade blod med en handduk..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 23, 2002
Brutit tummen på högerhanden.
Brutit/krossat resterande fyra fingrar på högerhanden vid annat tillfälle.
Slagit hål på pannbenet, blir mycket blod då... 🙄
Fick överläppen mosad mot min tandställning av ett pingisrack i högstadiet, gick med hyffsad fläskläpp ett tag efter det. 🙂
Kraftig stukning på höger ankel en gång också, fick gå med kryckor några dagar efter.
Det är nog allt tror jag, inte så mycket med andra ord.
Sen en sak som inte direkt är en skada utan snarare klantiga läkare var när jag opererades i ena ögat och de inte sydde det så bra så jag hade ett stygn som gjorde att jag inte kunde öppna ögat efter. Läkarna trodde bara det var någon lättar irritation och tvingade i massa ögondroppar å sånt i ögat men inget hjälpte, efter många besök och mycket klagande så var det till slut en annan doktor som tittade noga och såg då stygnet som satt å stack rätt in i ögat på nåt vis att det inte gick å öppna, kroppen sa helt enkelt ifrån pga. att det skadade ögat om jag försökte öppna.
De fick fixat det och sen kunde jag öppna ögat direkt precis som det var tänkt från början.
3 Guest(s)