skador under fyllan|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
skador under fyllan
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 5, 2006 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

tidigare trådar som handlat om vad folk har kommit hem med efter en krog kväll var ju skoj att läsa. detta är kanske inte lika skoj, men jag undrar vad ni har dragit på er för skador under fyllan, ni har kanske ramlat, blivit påkörda, eller hamnat i bråk.

jag var och söp riktigt ordentligt för några dagarsedan, förfestade med flera starka drinkar hemma för att sedan upptäcka att det fanns en kyl full med starköl och vin dit jag senare gick. i nästintill totalt mörker snubblade jag över ett 40cm(!) trappsteg (jag var heltborta efter all sprit då) jag flyger med huvet före in i en stol, får armstödetstrax under näsan, läppen dvs, fläskläpp, hade kunnat spräcka näsbenet eller några tänder (har jag gjort tidigare...) jag har dagen efter ont i nacken, och ont som satan på smalbenet där jag har en stor bula 🙁

vad har hänt er när ni har varit fula?

m4ckan
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 38
1056110
July 5, 2006 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe låter inge vidare det där. Själv har jag väl inte direkt göra illa mig så jättemycket på fyllan (än..). Förutom massa skrubbsår och blåmärken så har jag fått en träplanka i huvudet, hehe ;D

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1056118
July 5, 2006 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har hittat på rätt mycke skit på fyllan.. men värsta var nog när jag höll på att köra över en kärring med barnvagn..

Kommer inte på här direkt nå mer allvarligt förutom blåmärken etc. då..

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1056121
July 5, 2006 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Räknas det när man åker på måppå "inte moppe utan måppå" på fyllan och spräcker näsben samt ögonbrynen och får blåtiror?

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1056122
July 5, 2006 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

jag kom hem en kväll, och skulle ta mig ett glas vatten. När jag kom in i sovrummet tappade jag glaset på golvet, givetvis sprack det, och det var vatten och glasskärvor överallt. Full som jag var började jag först plocka upp de stora bitarna och slänga i papperskorgen. Det gick väl ganska bra. Sen började jag fösa ihop de små bitarna med mina händer. efter några svep märke jag att jag blödde från fingertopparna. jag torkade av blodet, och gick till sängs.

Dagen efter var jag lite fundersam...

Det känndes som en bra idé vid tillfället

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
1056130
July 5, 2006 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Uscha, nåja, får väl dra upp lite då.

Hjärnskakning.
Den kom när jag skulle ta så mycket sats jag bara kunde och göra ett jättesprång igenom en dörröppning, tyvärr så hoppade jag lite mer rakt upp så jag hoppade rakt in i dörrkarmen och tuppade av, därefter kunde jag inte prata som vanligt på några veckor. :cy:

Lunginflammation.
Jag och några vänner kom på att vi skulle springa ut i snön och leka (Norrlands-vinter) iförda endast kalsongerna och därefter springa in i duschen. Sagt och gjort, upprepade även detta ett par gånger.

Otäckaste visuella olyckan.
Blev inga skador alls utav denna förutom näsblod och lite blå näsa, utan det var nog mest otäckt för min vän som stod och tittade på.
Jag kom hem och var redigt stupfull, vandrade in i mitt rum (bodde i kollektiv) och rotar runt lite där, går därefter ut därifrån och fastnar med fötterna i min datastol, faller handlöst rakt ner i betonggolvet med ansiktet först... Att det inte blev värre skador den gången är för mig ett mysterium då det tydligen även hördes ganska väl när ansiktet slog i golvet.

Uscha, hemska minnen (och minnesluckor)...

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
1056131
July 5, 2006 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Gjort sidan på en bil väldigt bucklig genom att bara använda mina nävar och fötterna. Lyckades böja framdörren på diagonalen (från spegeln till den kanten längst bak). Lyckades även sätta foten rakt igenom en ruta och skar mig en del på benet.. Men inget riktigt allvarligt.

Jag slog i alla fall inte ner någon person, och snäll som jag var så frågade jag faktiskt om jag fick slå sönder bilen. Är väl alltid en fördel?

Enda gången jag varit våldsam på en fest... Tänker inte det låta hända igen.

Arre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 378
1056136
July 5, 2006 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

HomeBurneR wrote: Uscha, nåja, får väl dra upp lite då.
Otäckaste visuella olyckan.
Blev inga skador alls utav denna förutom näsblod och lite blå näsa, utan det var nog mest otäckt för min vän som stod och tittade på.
Jag kom hem och var redigt stupfull, vandrade in i mitt rum (bodde i kollektiv) och rotar runt lite där, går därefter ut därifrån och fastnar med fötterna i min datastol, faller handlöst rakt ner i betonggolvet med ansiktet först... Att det inte blev värre skador den gången är för mig ett mysterium då det tydligen även hördes ganska väl när ansiktet slog i golvet.

Tro det lr ej men ansiktet är det bästa stället att drämma in i nått om man slår sig i huvet. Det är liksom mjukt om man ser på andra delar av skallen. Blir som en kudde, fast vem vill dra ansiktet i ett betonggolv 😕

Och nej, har inte råkat ut för nårra missöden än 🙂

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1056145
July 5, 2006 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Brytit ett ben i handen:
Jag blev runtkörd i en kundvagn som välte några gånger.

Brytit nyckelbenet:
Egentligen var jag inte speciellt full, men tillräckligt för att ha det dåliga omdömet att cykla full fart nerför en backe med en cykel som hade löst styre. I samma veva slog jag en liten flisa ur en tand.

Skärsår på fingrarna:
Slog knytnäven rakt genom ett fönster.

Brännsår på armen:
Jag provade att släcka en cigarett mot huden.

Utöver det är det väl mest skrapsår o blåmärken.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1056159
July 5, 2006 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Har somnat på cykeln när jag cyklade hem efter en riktigt blött kväll, "cyklade" rakt in i en lycktstolpe.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1056160
July 5, 2006 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Skrapade upp ett knä

Jag skulle springa iväg och pissa i en buske, men jag snubblade plötsligt i en grop i backen och brallena gick sönder. 🙁

Skrapat upp armbågen

Jag och en polare cyklade när vi var en aning dragna. Jag skulle dra lite bakan och slog över. :S

Edit: hammnade i bråk med byraggarna här i stan också, jag hade tydligen gått fram till dem (5-10 pers) och sagt "jävla blöjraggare".
Vaknade upp med blodig t-shirt. Men näsan var fit for fight några dagar senare. Kan inte ha varit sån himmla kraft i det slaget.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1056166
July 5, 2006 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Inget speciellt allvarligt men lite smällar har man ju fått, annars har man inte festat 😉

* Trillat ner från en studsmatta och landat på huvudet. Var dock inte full, hade precis börjat.

* Slagit i bakhuvudet efter att ha ridit på en polares rygg. Var rätt full så kände inte ett skit men de som stod runt mig såg ut som de sett ett spöke.

holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
1056177
July 5, 2006 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

I mina yngre dar, så hade jag precis lärt mig att hoppa upp på lyktstolpar och snurra runt dom. Gjorde detta på väg hem från efterfest.
På den sista stolpen satt en papperskorg monterad som stoppade min framfart. RAKT på "paketet" hamnade den.
Där låg jag dubbelvikt på marken och kved medans mina "vänner" låg dubbelvikta bredvid av skratt 🙁

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1056182
July 5, 2006 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Slagit i huvudet några gånger.
Ramlat ner för en trappa(ont i röven dagen efter).
Vaknat upp med glasbitar i fötter och händer.
Ett antal blåmärker och bulor.
Ont i handleder och fötter.

Det är det jag kommer ihåg just nu, har säkert glömt något.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1056212
July 5, 2006 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade en kompis på ryggen när vi skulle över en motorväg. SNubblade på räcket mellan vägarna och tog emot med ena handen som då stukades så jag inte kunde röra den alls på några dagar.
På midsommar skulle jag upp på ett tak o kom en bit upp sen ramlade jag ner o skrapade upp ena knät och ena handen rätt rejält.

Sen lite småskador är ju sånt man får ta.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1056217
July 5, 2006 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Var uppe och besökte Coore i Lkpg en helg. Vi gick givetvis ut och väl där satt vi lugnt vid ett bord när någon får för sig att kasta(?) ett glas eller om hand snubblade eller något, och slår i alla fall sönder ett annat ölglas som står på bordet. Glasflisor flög ganska vilt och jag får rejält med skärsår på högerhanden och underarmen. Jag hade även ruskigt ont i underarmen senare av någon anledning.

Det är den senaste jag kommer ihåg.

//Andreas

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1056249
July 5, 2006 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Var uppe och besökte Coore i Lkpg en helg. Vi gick givetvis ut och väl där satt vi lugnt vid ett bord när någon får för sig att kasta(?) ett glas eller om hand snubblade eller något, och slår i alla fall sönder ett annat ölglas som står på bordet. Glasflisor flög ganska vilt och jag får rejält med skärsår på högerhanden och underarmen. Jag hade även ruskigt ont i underarmen senare av någon anledning.

Det är den senaste jag kommer ihåg.

//Andreas

Jag kan förtydliga det lite, efter som jag var där, men tog det lugnt med spriten p.g.a dagen innan 🙄
Han hoppade eller trillade ganska hårt in i vårat bord och smällde alla glas "on impact" 😀

Jag klarade mig dock utan några direkta skador, bara lite små skärsår...

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1056277
July 5, 2006 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick ett par smällar i ansiktet en gång när jag var pissfull av några killar, minns det inte mer än att det gjorde jävligt ont dagen efter och att dubbla blåögon är fult 😛

EDIT:
Woohoo, 200 inlägg kvar till Veteran! 😀

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1056293
July 5, 2006 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Min bror bröt båtbenet en gång efter att han stog på en ens axlar och ramlade.

Jag har vaknat upp med näsblod, trasiga kläder, med en sko och ett stora skrubbsår på handlederna utan att veta vart det kommer ifrån. Fick veta efteråt att en cykel hade cyklat in i mig.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1056294
July 5, 2006 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Oh, en nu ska även jag skämmas tråd...

jag har lyckats med:
Fått sprickor i 4 fingrar vid 4 olika tillfällen.

nästan slitit av ledband och senor i foten.

ramlat raklång med ansiktet för rakt på en sån man torkar av fötterna på utanför en port, ni vet en sådna i metall, fick schackmönster i ansiktet.

slitit ut tandstälningen när jag försökte öppna en öl med tänderna, det blödde fint.

Ramlat ner för en kulle, min färd stoppades med hjälp av en stor björk

slagit axlarna ur led vid 3 olika tillfällen.

vridit knät ur led 2 ggr

brutit armen när jag cyklade, min snälla kompis hade skiftat bromsarna, så när jag skulle nypa med bakbromsen så nör frambromsen istället...

har fått ett staket mellan benen, gick balansgång och grenslade

m.m.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 170
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL