August 7, 2001
Har letat febrilt på nätet efter sätt att flytta till tyskland och få en inkomst.
Det är ju så att min flickvän bor i tyskland och jag vill flytta dit.
Jag har inte högskolekompetens och därför kan jag inte få csn om jag skulle plugga i tyskland. Men jag läste att jag kan plugga upp betygen heltid på distans från en svensk skola med ersättning från csn på ett forum men jag har inte hittat någon folkhögskola där det är möjligt.
Ifall jag skaffar mig högskolekompetens kan jag plugga där på ett tyskt universitet med csn ersättning.
Och jag har även provat att söka jobb utan lycka.
Eftersom jag inte hittat svar än så passar jag på att fråga här eftersom jag har sett genom åren att det är en del som bor utomlands här. 🙂
July 10, 2007
ojdå wrote: Finns det egentligen några pengar i det längre? Har inte den värsta vågen med mainstream-spelare försvunnit och det bara är de duktiga kvar?
När motståndet består av människor så kan man alltid vinna pengar genom skicklighet å lite tur. Å nej enligt mig så e d inte bara "duktiga" spelare kvar. Minst lika många som spelar idag som d gjorde när jag började spela för 4 år sedan. Mer skulle jag tro... Men motståndet är säkert svårare idag än för 4 år sedan.
September 27, 2005
OK men andelen duktiga spelare har alltså ökat något. Så de allra lättaste pengarna jag aspirerade på är borta. Tanken var att att lika väl som att spendera någon timma då och då framför något dataspel kunde man spela online-poker istället och dryga ut studentkassan en aning.
Sorry för off topic, dree! Önskar dig all lycka med att fixa jobb i Tyskland!
August 7, 2001
ojdå wrote: Sorry för off topic, dree! Önskar dig all lycka med att fixa jobb i Tyskland!
Tack tack! 🙂
Kollade lite efter bemannings företag så jag ska väl söka genom ett sådant. vilka mer än manpower finns det?
Jag tänkte även idag att jag skulle boka tid med en studievägledare, men vart hittar man en sån? 🙂
2 Guest(s)