July 27, 2002
Jag är rätt illa tvungen att skaffa tre så jag kan ringa till min flickvän gratis. Senaste tre månaderna har jag ringt till henne hemifrån för närmare 3000 kr; vi gillar att prata länge.
Det finns ett abonnemang som heter 3Bomben Friend där man ringer gratis till alla inom 3, samt 69 öre till resten, 69 öre startavgift till alla.
För tre behöver jag såklart en tre mobil, vilket innebär en kostnad på 59 kr i månaden extra (18 månader) för en schysst LG mobil. Det blir alltså 128 kr i månaden. Tyvärr blir det sämre täckning med tre men det får jag ta, befinner mig oftast i sthlm ändå.
Lite frågor:
- Jag är 18, de kmr utföra en kreditkontroll på mig. Innebär detta endast kolla betalningsanmärktningar eller behöver man en heltidsanställning? Jag studerar fortfarande och har INGET jobb. Isf får jag sätta abonnemanget på någon familjemedlem.
- Finns det något lurt med detta? Typ oväntade avgifter eller tjafs? Jag slipper faktueringsavgiften på 15 kr i månaden om jag kör E-faktura, det är det enda jag vet gällande "andra avgifter".
July 14, 2003
Det där med att du får sämre täckning, den kör ju (eller gjorde iaf när jag hade Tre) på Vodafones gsm-nät när det inte finns 3G-täckning så det ska nog inte vara någon fara! Angående månadskostnaden har jag ingen aning, du får helt enkelt höra med Tre.
Avslutningsvis, jag trodde du skulle skaffa 3st abbonnemang, inte 1st treabbonemang 🙂
September 26, 2001
Jag har haft 3 i ca 14 månader.
3 Bomben friends i ca 6månader.
Detta är utan tvekan det bästa abbonemanget jag någonsin haft!
Har aldrig haft så låga telefonräkningar som jag har nu.
Nej, du får inte ringa för de 69:-/mån, men å andra sidan så ringer du för 69 öre/min, dygnet runt till alla nät (gratis inom 3).
Om du inte visste det så tillkommer det uppkopplingsavgift på 69öre/mån på alla samtal (inkl samtal inom 3).
Men om du nu pratar så länge med din flickvän så kommer det kanske inte bli så många uppkopplingar!? 🙂
September 26, 2001