July 11, 2002
Blir lite fundersam över att det blir så stort uppståndelse nu på senare tid om gymnasiumskolorna, blir allt mer tuffare konkurrens mellan vanliga kommunala mot friskolor som nästan poppar upp här o där. Med massa flashiga utbildningar, medie program, tv reporter, cisco certifikat, you namet it. Då ungdomar lockas med bärbara datorer och jobb efteråt inon den inriktning ?
Man ser ju massa olika guider i tidningar (bla senaste dn hade en sådan), tv reklam, radio reklam, reklam på lunar WTF.
Vadå, duger inte gamla hederliga skolan?
Du går i skola 3år, antingen har du tur o får jobb som elektriker eller köttslaktare på scan eller så pluggar du vidare på högskola.
När jag sökte gymnasie för över 2 årsedan så var det inget sånt, bara ett litet häfte från syon så fick man välja bäst man ville.
September 16, 2002
DiDi wrote: [quote=Death On Wings]Kvittar vad du går det finns inga jobb att få ändå.
Jodå... Maffian behöver nog killar som kan knäcka knäskålar... 🙄
September 16, 2002
Tindy wrote: [quote=DiDi][quote=Death On Wings]Kvittar vad du går det finns inga jobb att få ändå.
Jodå... Maffian behöver nog killar som kan knäcka knäskålar... 🙄
Hmm, hur får man tag i närmaste kontaktperson för den lokala föreningen?
Gå in i valfri gränd, men glöm inte att ta med en resume. Dvs, släpa med dig ett offer. Om det inte är någon där, slå ner någon ny nästa kväll och fortsätt så. Till slut kommer de höra om dig, och placera ut en person i den gränden.
January 28, 2003
Callister wrote: Jag går en fristående skola, kommunala skolor är inte mkt att hurra för..
Behörigheten efter många friskolor är ofta inte mycket att hurra för heller, för den delen.
Hur svårt valet är beror ju på om du vet vad du skall läsa sen, eller inte har någon som helst aning. Då är det bäst att g e bred linje, natur eller teknik med all matte och fysik that is.
July 27, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Callister]Jag går en fristående skola, kommunala skolor är inte mkt att hurra för..
Behörigheten efter många friskolor är ofta inte mycket att hurra för heller, för den delen.
Hur svårt valet är beror ju på om du vet vad du skall läsa sen, eller inte har någon som helst aning. Då är det bäst att g e bred linje, natur eller teknik med all matte och fysik that is.
Om han är intresserad av samhällsvetenskap då, nej man kan ju inte gå Sam.. =;
June 20, 2002
Callister wrote: Jag går en fristående skola, kommunala skolor är inte mkt att hurra för..
Om du visste hur mycket pengar som läggs på Teknik och Mediaprogrammet här i stan, kontra vad friskolorna har att röra sig med. 😉
Hoppade på en friskola första året när det startade, och det ångrar jag grovt. Saker börjar iofs funka där nu vad jag har hört.
July 27, 2002
boogey wrote: [quote=Callister]Jag går en fristående skola, kommunala skolor är inte mkt att hurra för..
Om du visste hur mycket pengar som läggs på Teknik och Mediaprogrammet här i stan, kontra vad friskolorna har att röra sig med. 😉
Hoppade på en friskola första året när det startade, och det ångrar jag grovt. Saker börjar iofs funka där nu vad jag har hört.
Ja det verkar inte så bra att hoppa på en nystartad friskola. Visst många kommunala är nog bra som fan, i storstäderna. Men jag e för friskolor för det är en helt annan grej, mer ansvar, mer att "röra sig i", mer anpassat. Men att högskolorna skulle vara veliga med friskolebetyg förstår jag inte.. 😛
1 Guest(s)