August 7, 2001
"För dig som uppbär arbetslöshetsersättning och är förhindrad att komma på angiven tid är Arbetsförmedlingen skyldig enligt gällande föreskrifter att skicka en avanmälan till din arbetslöshetskassa."
Citerat ur en kallelse jag fick.
Jag har 39graders feber men jag är tydligen tvungen att gå ändå.
February 27, 2006
Äsch din veckling stoppa i dig några alvedon tabeletter och gå ner dit är du för lat för är det bästa att ringa och tala om för dem annars kan dem tro att du jobbar svart!
Arbetsförmedlingen bryr sig inte ett dugg.
Hade alla skitit o komma och fått ersättning hur många tror du skulle forsatt att jobba då?
August 2, 2001
Dom hotar väll lite för att arbetslösa latmaskar ska palla sig dit. 🙂 Jag har uteblivit från ett möte för att jag missupfattade tiden och det var inga problem, fick bara ringa kundtjänst och berätta det. Dom skulle boka en ny tid men glömde bort det verkar det som. Är inte avskriven iaf.
August 7, 2001
DiDi wrote: Det ska väl bara vara att ringa och säga att du är sjuk... Sen bör de väl berätta hur de ska göra...
Vad är det för typ abv möte?
Någon slags jobbcoachning.
Blev lite paff när jag fick det svaret.
Nasra wrote: Äsch din veckling stoppa i dig några alvedon tabeletter och gå ner dit är du för lat för är det bästa att ringa och tala om för dem annars kan dem tro att du jobbar svart!
Arbetsförmedlingen bryr sig inte ett dugg.
Hade alla skitit o komma och fått ersättning hur många tror du skulle forsatt att jobba då?
Första mötet jag kommer missa, har varit på alla annars. Jag jobbar deltid och har precis blivit uppsagd på mitt heltidsjobb.
Och ska jag ta mig till andra sidan stan med 39graders feber?
March 15, 2002
dree wrote: "För dig som uppbär arbetslöshetsersättning och är förhindrad att komma på angiven tid är Arbetsförmedlingen skyldig enligt gällande föreskrifter att skicka en avanmälan till din arbetslöshetskassa."
Under tiden du har feber så uppbär du inte arbetslöshetsersättning. Bara o ringa o säga att du är sjuk o fylla i det på kassakortet.
August 7, 2001
MoNsTeR wrote: [quote=dree]"För dig som uppbär arbetslöshetsersättning och är förhindrad att komma på angiven tid är Arbetsförmedlingen skyldig enligt gällande föreskrifter att skicka en avanmälan till din arbetslöshetskassa."
Under tiden du har feber så uppbär du inte arbetslöshetsersättning. Bara o ringa o säga att du är sjuk o fylla i det på kassakortet.
Aha tack du hade lösningen 🙂
Då måste den jag pratat med vara inkompetent.
Iofs säger alla olika på ams. 😛
August 20, 2001
dree wrote: [quote=MoNsTeR][quote=dree]"För dig som uppbär arbetslöshetsersättning och är förhindrad att komma på angiven tid är Arbetsförmedlingen skyldig enligt gällande föreskrifter att skicka en avanmälan till din arbetslöshetskassa."
Aha tack du hade lösningen 🙂
Då måste den jag pratat med vara inkompetent.
Iofs säger alla olika på ams. 😛
Tror det beror på om de verkligen vill jobba där, eller om de bara fått jobbet för de ska ha något.
August 20, 2001
dree wrote: [quote=DiDi]Vad svarade du?
"Jaha då kommer jag då."
Visste inte riktigt vad jag skulle säga. 🙂
Men jag ska jobba den dagen så jag måste ringa och tacka nej till den dagen med. Lite komiskt. 🙂
Jag hade förklarat att jag redan kontaktat ams om att jag inte kunde komma den tiden för att jag var sjuk... Är ju inte dit fel att ingen sagt till henne.
August 7, 2001
DiDi wrote: [quote=dree][quote=DiDi]Vad svarade du?
"Jaha då kommer jag då."
Men jag ska jobba den dagen så jag måste ringa och tacka nej till den dagen med. Lite komiskt. 🙂
Jag hade förklarat att jag redan kontaktat ams om att jag inte kunde komma den tiden för att jag var sjuk... Är ju inte dit fel att ingen sagt till henne.
Hon visste redan att jag hade kontaktat ams.
August 20, 2001
dree wrote: [quote=DiDi][quote=dree][quote=DiDi]Vad svarade du?
"Jaha då kommer jag då."
Hon visste redan att jag hade kontaktat ams.
En som hade en dålig dag förmodligen (får vi hoppas)
August 30, 2005
dree wrote: [quote=DiDi]Vad svarade du?
"Jaha då kommer jag då."
jobb är ingen andledning och inte komma. fick jag som svar när jag hade jobbat över heltid i 2 veckor. och jag var 1 dag försenad att komma till dem.
August 7, 2001
urk wrote: [quote=dree][quote=DiDi]Vad svarade du?
"Jaha då kommer jag då."
jobb är ingen andledning och inte komma. fick jag som svar när jag hade jobbat över heltid i 2 veckor. och jag var 1 dag försenad att komma till dem.
Då försvinner ju meningen med en arbetsförmedling.
2 Guest(s)