February 17, 2004
Tänkte höra hur jag går tillväga för att skapa en annonseringssida on the Web. Ungefär liknande nordichardware med medlemmar, sökfunktioner, olika kategorier och Betalningstjänst. Det ska gå att kunna gå in och se medlemmarnas profil, dvs vad de har skrivit och valt för sin profil.
Nåt liknande en dejtingsite är jag ute efter.
Finns det nån färdig mall online för att skapa det jag vill ha?
Hur skapade ni nordichardware, eller om nån vet hur dejtingsidorna (match.se etc) skapas, ännu bättre?
November 27, 2003
Joomla, Drupal, XOOPS, eoCMS, Mambo, PHPNuke, osv.
http://php.opensourcecms.com/
//Andreas
February 17, 2004
Templar- wrote: nordichardware är phpbb och det är väl säkert något du kan använda också... är opensource..
men om man vill ha full kontroll och så får man skriva själv... det är lite databaser och php, men självklart svårt om man inte är insatt..
Det mesta är ju Html har jag märkt. Men sen behöver jag koppla vissa sidor till en viss användare, det är där jag är lost för tillfället. När du loggar in ska dina inställningar visas. Är det här php och databaser kommer in i bilden?
ex. när jag går in på mina sökkriterier, tex blondin, 21-24 :P, så öppnas en sida som heter "search-a8b08030ddf02.htm". Den måste vara kopplad till min profil, men förstår inte hur den kan vara Html? Isf skulle varje användare ha sin Html-sida, verkar inte alls dynamsikt 🙄
2 Guest(s)