May 14, 2003
Världen är full med online spel, men saknar lite mer "äldre" stuk på spelen som kommer ut. Samtidigt är välden full av kunskap som inte alltid används : )
När det ska byggas en online värld så behövs någon form av "motor" som driver denna. om man ska ha en motor som driver 10 k personer med väldigt dålig grafik vad kan man använda för motor och mini hastighet om man räknar med "dålig" uppkoppling.
Tänkte mer ett "hemmabygge" av onlinevärd, den ska inte vara perfekt och den kommer att ha sina buggar och sina begränsningar. Där man kan hyra in programerare/grafiker, som vet att dom kanske inte får betalt med engång, vet folk vill ha betalt ^^ : ) men jag tänkte mig ett annat system där. Nej du kommer inte att bli rik på det efter att serverkostnaden är betald. (Kanske redan finns)
Systemet skulle kunna bestå av ett kösystem vilket varefter pengar kommer in så betalas de ut, vilket generellt sett skulle gå snabbare om det är många som spelar på servern likväl som det i början inte kommer att spela någon.
Nej jag har inte tänkt starta upp något idag eller imorgon, mest nyfiken då jag läser projektledning just nu på högskolan.
September 9, 2009
Med tanke på att allt som släpps idag är inget annat än dåliga kopior av World of Warcraft fenomenet tror jag ett MMORPG med lite "äldre stuk" skulle vara välkommet bland många. I alla fall för en tvättäkta RPG-nörd som mig som knappast bryr sig ett dugg om hur grafiken är så länge spelet är bra.
Tyvärr har jag inget att bidra med förutom att vara testare om projektet blir av i framtiden.
June 4, 2011
Att börja från början vad det gäller motor och data kan nog vara rätt krävande.
Kanske letar du efter nåt sånt? http://arianne.sourceforge.net/
1 Guest(s)